SUBARU LEVORG 1.6 GT-S

Subaru'nun beklenen Levorg modeli ülkemizde satış çıktı.Stationwagon tasarıma sahip olsada diğer rakip modellerdeki kasfetli,sade tasarımdan daha çok sportif görünmeyi başarıyor.Kaput üzerindeki geniş hava girişi ve sportif çizgileri ile rakiplerini kıskandırıyor.Levorg'u yakından incelemeye başladığınızda benimle aynı düşüncede olan müşterilerin daha iyi anlayacağını düşünüyorum,eğer sizde sporcu ruhlu bir akıllı dört çeker stajın otomobil arıyorsanız Levorg'u listenizin başına eklemelisiniz.Mantık ve zevkinize uyuyorsa uygun fiyatı,dört çeker olması,zengin donanım listesi ile rakiplerinin arasından kendini gösteriyor.

Levorg'un içerisine geçtiğimde ferahlıkla birlikde modern iç tasarım sizleri karşılıyor.Direksiyon başına geçtiğimde,avçunuzun içerisine oturan üç kollu spor direksiyon simidi ve üzerindeki yardımcı düğmelere ulaşımı gayet başarılı,direksiyon üzerindeki düğmeler fazla olsada zamanla alışacağınızı düşünüyorum.Koltuklar ergonomi bakımından bir sorun yaratmıyor,konforlu ve yanal destekleyicileri başarılı.Gösterge panelli sade tasarımıyla kolaylıkla takip edebiliyorsunuz,orta bölümdeki yol bilgisiyarında yer alan kısa bir animasyon ile güzel düşünülmüş bir detay.Levorg'da kullanılan mahzeme kalitesini başarılı buldum koltuklarda,vites topuzunda,direksiyon simidinde,kapı içlerinde kullanılan deri ve mavi dikiş izleri ile konbine edilmiş görsel tasarımı kalite hissini artırıyor.Orta bölüme baktığımda göz hizasına yerleştirilen ekstra yol bilgisiyarı ve hemen altında yer alan multımedya ekran ile Levorg’da istediğiniz zaman bütün bilgileri kolaylıkla ulaşabiliyorsunuz.Eşya koyma ve saklama gözleri için yeterli hacmi sunuyor,arka yolcu koltuklarına geçtiğimde (1.75) yeterli diz ve baş mesafesi bulunuyor.Arka sırtlık kısımlarının kademeli olarak ayarlayabiliyorsunuz,ayrıca şaft tünelinin olmamasıyla  uzun yolculuklarda rahat edeceksiniz.

Bakalım Levorg yol üstündeki başarısı nasılmış?

Ülkemize gelen Levorg tek donanım ve motor,şanzıman ile gelsede rakiplerinden zengin donanımı,güvenirliği,sorunsuzluğu ile akıllı dört çeker,uygun fiyat ve yakıt ekonomisiyle sınıfında çağ açan bir otomobil olarak görüyorum.

Anahtarsız giriş ve çalıştırma ile yola çıkıyorum,güçlü  motor ve tork değerlerine sahip Levorg’un rafine sürüş yapısı olduğunu belirtmek isterim.

Normal kullanımlarda konforlu yolculuk geçirdiğiniz Levorg’un içerisinde motor,yol,rüzgar sesi neredeyse hiç almıyor diyebilirim,yalnız şanzımanı pek sevmedim.Levorg’da cvt şanzıman yer alıyor,güçlü motor ve torkun yola aktarımı sırasındaki sakin yapılı kendini ekonomiye adamış bu şanzımanın yerine çift kavramalı şanzımanın olmasını isterdim.Sakin,normal kullanımlarda cvt şanzıman Levorg’da rafineli yol tutuşu sergilesede,iş performansa geldiğinde işler biraz karışıyor.Spor moda geçtiğinizde gaz ve fren tepkileri hassaslaşıyor,alt devirlerde fazla performans sunmayan Levorg 4800d/d sonra hırçınlaşmaya başladığını hissediyorsunuz.Ani hızlanmalar ve ara hızlanmalarda ideal performansı sunsada,cvt şanzıman performansı etkiliyor neyse ki direksiyon arkasındaki f1 kulakçıklarının hassasiyeti ve tepkileri ile kaybolan güçü bir nebze iyileştirebiliyorsunuz.Ani hızlanmalardaki hırçın motor sesini duymaya başladığınızda ve yüksek hızlardaki yol tutuşu ile güven veren Levorg yüzünüzdeki hafif tebessümün oluşmasıyla keyif veren otomobil.Yüksek hızlarda keyifli motor sesi dışında,rüzgar sesi almaya başlıyor ama kendinizi sürüş keyfine kaptırdıysanız ve müzik dinliyorsanız rüzgar sesinin geldiğini fark etmiyorsunuz.Süspansiyonlarına deyinmek gerekirsem orta sertlik de,darbe emişi başarılı içeriye ses almıyor bozuk yollarda içeride trim sesi duymuyorsunuz. Sizde keyifli akıllı dört çeker,zengin donanım ve güvenlik ekipmanlarına sahip,performanslı,kolay kolay arıza vermeyen bir spor stationwagon otomobil arıyorsanız Subaru Levorg’u listenize eklemelisiniz.

MOTOR
Tip
Yatay Boxer, 4 silindirli Turbo benzinli motor
Motor hacmi
1600 cc
Maksimum güç
170/4800-5600 PS/rpm
Maksimum tork
250/1800-4800 Nm/rpm
PERFORMANS
Maximum hız
210 km/sa
0-100 km/sa hızlanma
8,9 sn
ŞANZIMAN
Vites kutusu
Lineartronic (AT)
YAKIT TÜKETİMİ
Şehir içi
8,5 lt/100km
Şehir dışı
6,3 lt/100km
Ortalama
7,1 lt/100km
CO2 emisyonu (ortalama)
146 g/km
GÜÇ AKTARMA SİSTEMİ
AWD Tipi
Aktif tork dağılımlı simetrik AWD
LASTİKLER
Lastik ölçüleri
225/45R18
BOYUTLAR
Boy x en x yükseklik
4690 mm x 1780 mm x 1490 mm
Yerden yükseklik
135 mm
Boş ağırlık
1551 kg
Dingil mesafesi
2650 mm
Römork çekme kapasitesi (frensiz/frenli)
750 kg/1500 kg
Bagaj hacmi (koltuklar dikken/koltuklar yatırılmışken)
522 lt/1446 lt
Yakıt depo hacmi
60 lt