YENİ HYUNDAI i20 1.4 MPI ELITE OTM

Hiçbirimiz dört dörtlük insanlar değiliz ve olamayız illaki negatif ,yanlış ,eksik yönlerimiz vardır biz insan oğluyuz.Hayatın tecrübeli deneyimleriyle geşmişte yaptığımız hataları ve yanlışlıkları ilerleyen yaşantılarımızda aynı hataları yapmamaya özen gösteririz.Neden mi bunları söylüyorum  ?Aldığınız ev,otomobil,motorsiklet vb... araçlarda en ucuzdan,en pahalısına kadar dört dörlük değildir,çünkü üretimilerini insanlar gerçekleştiriyor ve kusursuz olması imkansız.Otomobillerin Marka çeşitleri oldukça fazla hepsinde değişik teknolojiler bulunmakda ,tabiki çok zengin biri değilseniz bütçenize uygun Markaları seçmek zorundasınız.Marka algısı insanlarımızın bakış açısı çok değiştiriyor maalesef ,eğer fazla ün salamamış veya geçmişşinde yaşanılan olumsuzlukların hayla devam ettiğini düşünüyorsanız yanlış düşünüyorsunuz.Evet geçmiş dönemlerde hatalar,eksikler olmuş olabilir önemli olan hatalarını ve yanlışlıklarını telafi etmiş olması,karşınızda yeni Hyundaı İ20.

 
Yenilenen İ20'nin dış tasarımdaki farklılıkları hemen görebilmeniz mümkün neler mi değişmiş,eski nesline göre alçaldığını ve genişliğinin artığını rahatlıkla görebiliyorsunuz.Ön tasarımdaki altgen ızgara ve yenilen ön ledli far grublarıyla hırçın,sportif bakış açısını yakalıyor,İ20'nin arka kısmına geçtiğimde en dikkat çekiçi kısmın üç boyutlu far grublarının olduğunu belirtmek isterim.
 
İ20'nin iç atmosferine geçtiğimde dışı gibi tamamen yenilendiğini görebiliyorum,elite versiyonunda sunulan çift reng uygulamısı iç mekanı ferah ve zengin gösteren yönlerinden biri.Sürücü koltuğuna oturduğumda gayet rahat olan oturma pozisyonu sayesiyle herhangi ergonomik sorunla karşılaşmıyorsunuz,gösterge paneline baktığımda anoloğ tip sade ve okunaklı olduğunu görüyorum.Orta bölümde yer alan multımedya ekranın grafik kalitesi güzel aynı zamanda kullanımı pratik,i20'nin iç mekanında yeterli seviyede eşya koyma ve saklama gözü bulunuyor.Arka koltuklara oturduğumda diz ve baş mesafesi açısından sıkıntı yaratmaması,rakiplerine karşı en etkileyici kısımlardan biri diyebilirim.
 
 
İ20'nin sürüşüne geçelim,İ20 elite versiyonunda anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği bulunmuyor.Kullanmış olduğumuz İ20'nin motor ve şanzımanı ise 1.4lt motoru ile 73.6Kw/6.000rpm güç ve 134Nm/4.000rpm tork üreterek 4ileri otomatik FWD şanzımanı ile yol tutşu sunuyor.Sürüşüne geçtiğimizde sakinliğini koruyan i20 anlaşılan dış tasarımındaki sportif ruhunu sadece görüntü amaçıyla kullanmış.Yinede günlük kullanımı yeterli olan performası sizi üzmeyecekdir.İ20'nin motor ve şanzımanı uyumlu işler çıkardığını belirtmek isterim,vites geçişleri hızlı ve sarsıntısız.Tabi ki 4ileri otomatik şanzımanın eksikliğini yakıt tüketiminin artmasını ve yüksek devirlerde ilerlemesine neden olan olumsuz faktörlerden biri.Motor sessini 4.000dd sonra iç kabinde duyabiliyorsunuz,günlük kullanımda iç mekanda motor,rüzgar,yol sesi almaması artı yönlerinden biri (0-100 KM/S HIZ ARASI).120-130km/s hızlarda iç kabinde rüzgar sesini duyabiliyorsunuz,motor sesini ise dikkatli dinlerseniz duyabilirsiniz rakipleriyle kıyasladığımda ideal performası dışında konforlu bir otomobil olduğu söyleyebilirim.
YENİ i20 1.4 MPI ELITE OTM. (BENZİNLİ) 2015 51.100 TL 51.100 TL
Motor Silindir Hacmi (cc) 1,368
Maksimum Hız (km/h) (kph) 170
Maksimum Güç (kW / rpm) 73.6 / 6.000
Maksimum Tork (Nm / rpm) 134.4 / 4.000

 

Yakıt Tüketimi
(Şehir İçi) (litre / 100km)
9,2
Yakıt Tüketimi
(Şehir Dışı) (litre / 100km)
5,3
Yakıt Tüketimi
(Ortalama) (litre / 100km)
6.7
CO2 Emisyonu
(Ortalama CO2 Emisyonu) (g/km)
155
Yakıt Deposu Kapasitesi (litre) 50