YENİ VW PASSAT SEDAN 1.6 TDI DMT 120 PS DSG HIGLINE
Mazisi uzun olan bir otomobilli bugün konuk ettik, Vw Passat'ın doğuşu 1973'lü yıllara dayanan kökeniyle ve tecrübeli deneyimiyle ülkemizde bir hayli sevilen otomobillerden bir tanesi.
Yenilenen passat'ın aerodinamik tasarımı ilk baktığınız andan itibaren içerisindeki genç kişiliğini ortaya çıkarmış.Enlemesine genişletildiğini ve yüksekliğin azaltılmasıyla hem yol tutuşu bakımından daha başarılı olacağını ve iç mekanın daha ferah ve genişletilmiş olduğunu dış tasarımından anlayıp görebiliyorsunuz.
Yeni passat'ın iç tasarımına geçtiğimde zengin ve teknoljik koptik paneli karşılıyor tabi ki bu zengin atmosferik tasarıma sahip olmak isterseniz en ful donanım seviyesini (higline) almak zorunda kalıyorsunuz yani pamuk eller cebe hadi bakalım.Maalesef bu zengin iç tasarımın sırf en üst paketinde olması diğer donanım seviyeleriyle karşılaştırdığımızda(tredline,comfortline)aşırı bir kalite farkının ortaya çıkmasını sağlıyor,ne yazik ki bu kadar ayrımcılık yapması passat'ın diğer donanım paketlerini alacak kişilerin almamasını ve passat'dan soğutabilecek kadar aralarında fark olmasıyla pek sağlıklı sonuçların ortaya çıkmayacağını düşünüyorum.Anlaşılan passat'ın satışlarında bir düşüş olacağa benziyor ,umarım yaptığın büyük hatanı anlar ve en kısa süre içerisinde telafi edersin.
Passatımıza anahtarsız giriş ve çalıştırmanın opsiyonelsiz şekilde higline donanımıyla sunuluyor,sürücü koltuğuna oturduğumda elektrikli alcantara deri koltuklarıyla birlikde ondört yönde ayarlanabilen masaj fonksiyonlu ön koltukların standart olarak sunulması insanı şaşırtıyor,çünkü doğuş otonun bu kadar bonkör davranacağını hiç beklemiyordum.Start tuşuyla motoru çalıştırıyorum ,moturun çalışmasıyla birlikde gösterge panelline gelen dijital göstergeler şık ve kaliteli.Havalandırma kanallarının bulunduğu sütun hariçinde yine kanal tasarımlı aksesuarın olması şık tasarımı dışında iç mekanın genişligini ve bütünlüğün simgesini temsil ediyor.Yeni passat ve yeni nesil dizel motoru ve gözde dsg şanzıman ile test parkurunun yolunu tutuyoruz.Gayet sessiz ve akıcı olan motoru dsg şanzıman yardımı ile prüzsüz,keyifli yolculuk yapıyorsunuz.Dizel motor olmasına rahmen motorun çalışma karakterini benzinli motorlara yakın olduğunu belirtmek isterim.Performans düzeyi ağırlık,motor türüne göre gayet başarılı,alt devirlerden itibaren güçlü torku ile performansdan taviz vermiyor yinede dizel motorlu araç kullandığınızı unutmayın.130 km/s kabin içerisinde yol ve ve motor sesini duymamanız güzel,yanlız radyo kapalı iken ve dikkatle dinlediğiniz zaman çok hafif rüzgar sesinin geldiğini duyabiliyorsunuz.Süspansiyonların konfor odaklı olduğunu kasis ve çukurlardan geçerek anlayabiliyorsunuz.Güzel yönlerinden bir tanesi otomobilinizi park edip stop ettiğinizde otomatik olarak el frenini çekiyor ve motoru çalıştırdığınzda otomatik olarak el frenini indiriyor,bir diğer güzel özelliği ise yorgunluk algılayıcı sistem ile dikkatinizin dağıldığını,reflekslerinizin yavaşladığıunı ve şeritden çıkmanız halinde size uyarı veriyor böylelikle sizi ve sevenlerinizi olumsuz ve üzücü olayların başınıza gelmesini önlüyor.