VW THE BEETLE 1.4 TSI DSG DESING
14.10.2015 11:01
VW'nin efsane ve tarihi geçmiş olan beetle'lı yani halkımızca bilinin namı diyar adı kaplunbağa veya vosvos olarak bilinir.Günümüzde hayla beyenilen ve meraklıları olan bir çok insanımız var ve buluşmalar planlayıp görsel şölen keyfiyle şehir şehir gezen renk renk vosvoslar hep beni cezbetmiştir.VW tekrar üretim bandına soktuğu Beetle'lı günümüz teknolojisine uygun olarak piyasaya sunarak yeni nesil Beetle hayranları ile buluşturdu.
Yeni Beetle dinamik,keskin,köşeli hatları ve daha güçlü motorları ile kaplubağ sıfatından kurtulup, trafikdeki çoğu otomobiller arasından kendini göstereceğini inanıyorum.




Beetle'nin içerisine geçtiğimde ferah ve modernlikle birlikde sade tasarımı güzel görünüyor,ayrıca orta panelde enlemesinde,kapı üstlerinde kullanılan gövde rengi anbians aksesuarı hoş olmuş.Koltukları ideal oturma pozisyonunda ergonomik herhangi rahatsızlığa neden olmuyor,üç kollu direksiyon simidi yumuşak dokusuyla avuç içerisine oturuyor.Üzerindeki tuş düğmelerine erişimde bir sıkıntı yaşamıyorsunuz,gösterge paneli analoğ tasarıma sahip kolay takip edebiliyorsunuz.Orta bölümün konsol üstüne yerleştirilmiş ek gösterge panelli Beetle'nin sportifliğini hatırlatıyor bu bölümde o anki yağ sıcaklığıyla,kronometre, turboşarj basınç seviyesini gösterebiliyorsunuz.
Orta kısımda yer alan diğer vw modellerinden aşikar olduğumuz multımedya bilgi ekranı yer alıyor,ben burada Beetle has özel ekranın olmasını beklerdim.Ekranın kullanımı sade ve kolay,dokunmatik hassasiyeti başarılı ideal sürüş pozisyonu sırasında ekrana ulaşımı ve hemen altında yer alan çift yönlü dijital klima ünitesine erişiminde bir sıkıntı oluşturmuyor.Beetle'da eşya koyma ve saklama gözleri yeterli hacmi sunuyor,arka koltuklarda iki kişilik yer sunuluyor,yinede 1.80 ve üzerinde boyunuz varsa arka koltukların sizlere göre olmadığını belirtmeliyim.




Yeni Beetle ile sürüşe geçelim,kullanacağım versiyon 1.4 TSI DSG 160 PS Desing versiyonu.Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliğini Beetle'da opsiyonel olarak alabiliyorsunuz,standartında sustalı kontak anahtar bulunuyor.Sürücü koltuğuna geçip motoru çalıştırdığımda motorun sesini içeride duymuyorsunuz,yola çıktığımda motor ve şanzıman ikilisi başarılı şekilde yola güç aktarıyor.Vites geçişleri sarsıntısız ve akıcı bununla beraber alt devirlerden itibaren torkunu aktarmasıyla Beetle seri ve atik tutuyor.Normal kullanımlarda konforlu yol tutuşu sunan Beetle yalıtım konusunda başarılı işler çıkarmış,motor,yol,rüzgar,lastik sesini içeride neredeyse hiç duymuyorsunuz.Ani hızlanmalarda ve ara hızlanmalarda sürücüsüne hissettirmesede,gösterge panellinden anlayabiliyorsunuz.Spor kullanımlarda motor sesini 4.000d/d dan sonra içeride duymaya başlıyorsunuz,6.200d/d kadar devir çeviren Beetle siz vites atmasanızda kendisi bir üst vitese geçiriyor ayrıca direksiyon arkasındaki kulakçıklar ile kendinizde müdale edebiliyorsunuz.Beetle'da yüksek hızlarda sürücüsüne herhangi güvensizlik yaşatmadığı gibi yüksek hızlardaki yalıtım seviyesinide başarılı buldum.Yeni Beetle tasarımı,performansı,konforu,yol tutuşu ve güvenlik donanımlarıyla tercih edilebilir bir otomobil.
Motor Tipi 4 silindir 16 V TSI benzinli motor
Motor hacmi, lt/ cm3 1,4 / 1390
Maks. güç, kw (PS) dv/dk 118 (160) / 5800
Maks. tork, Nm dv/dk 240 / 1500-4500
Karışım Sistemi Elektronik kontrollü direkt enjeksiyon
Vites Kutusu 7 ileri DSG
0-100 km/s sn. 8,3*
Maks. hız, km/s 207*
Yakıt tüketimi, lt/100 km (1999/94/EG) 1,4 lt.TSI 160 PS DSG
Şehir içi 7,7*
Şehir dışı 5,3*
Genel 6,2*
CO2 emisyonu, g/km 143*
Uzunluk, mm. 4278
Genişlik, mm. 1808
Yükseklik, mm. 1486
İz genişliği, ön/arka, mm. 1578 / 1544
Yakıt tankı, lt 55
Dönme çapı, m. 10,8
Bagaj kapasitesi, lt 310
Boş ağırlık, kg. 1373*