VW POLO 1.2 TSI BMT 90 PS DSG Comfortline
Vw Polo görüntüsü küçük olabilir,ama marifetleriyle abilerini kafa tutabiliyor.Tasarımında sade ve sıradan gözüken otomobillin,aslında hiçde öyle olmadığını gaz pedalına bastığınızda anlıyorsunuz.Seni gidi seni abilerinden nelerde kapmış hiçde çaktırmıyor.
Makyajlanan b segmenti polo,geçmişden gelen tasarımı sade ve dinamik çizgileriyle gözüküyor.
Polo'nun içerisine geçtiğimizde klasikleşmiş vw modellerinden tanıdığımız sade ve modern tasarımı Polo'da da görebiliyoruz.Mahzeme kalitesinin rakipleri ile kıyasladığınız zaman b segmentinden beklenecek düzeyde olduğunu söyleyebilirim.Eşya koyma ve saklama gözleri çok olmasada ideal seviyede,bu sınıfta en gıçık olduğum detay ön kol dayama ünitesi aynı uzun yol otobüslerindeki gibi hiç kullanışlı değil.Adam gibi birşey yapacaksanız yapın yada hiç yapmayın.Orta bölümde yer alan 5''multimedya bilgi ekranın kullanımı kolay olduğu gibi işlemciside başarılı.Koltuklar ergonomik açıdan çok sorun yaratmasada yanal destekleyicileri ve baldır kısımları daha iyi olabilirdi.Polo'nun arka koltuklarına geçtiğinizde (1.80) diz mesafesinde yeterli pay olsada baş mesafesi sınırlı olduğunu belirtmeliyim.Bagaj kapasitesi çok geniş olmasada iki parça kısımlı yükleme alanıyla biraz daha genişliyor.Bagaj hacmi 280 lt
Kullanacağımız Polo 1.2 TSI BMT 90 PS DSG Comfortline versiyonu.Sürücü koltuğuna geçtiğimde opsiyonel cam tavanın olmasıyla Polo'yu ferah bir ortam sunuyor.Rolantide motor sesini iç kabinde duymuyorsunuz,yolla çıktığımda Polo'nun hafifliği ve motor,şanzıman üçlüsünün başarılı olduğunu anlıyorsunuz.Alt devirlerden itibaren akıçı gidişi olan Polo'nun vites geçişlerini anlamınız mümkün değil ayriyetten hızlı vites geçişleriyle performansınızda düşüş yaşamıyorsunuz.Bozuk yol,kasis,çukur geçişlerinde süspansiyon emişinin hissiyatı başarılı,içeride sizleri fazla sarsmıyor ve sessiz çalışıyor.Alt hızlarda ve ara hızlanmalarda da seri olan Polo'nun izalasyon anlamında da başarılı işler çıkardığını söyleyebilirim.130km/h ilerlerken motor,yol sesinin neredeyse hiç duymadığınız,sadece rüzgar sesini almaya başladığını duyuyorsunuz(müzik kapalı).Bu yönden başarılı olan Polo rakiplerinden ziyade bir üst segmentlerindeki bazı modellerden bile başarılı bir iş çıkarması ile takdiri hak ediyor.Polo'nun gaz tepkileri başarılı olsada,fren tepkilerine alışmak için biraz zamana ihtiyaçınız oluyor.Frenin bana verdiği his frene bastıkdan 1-1,5sn sonra tepki vermesi ilk başlarda ürkütücü durumlara yol açsada zamanla alışıyorsunuz.Standart müzik ses sistemini çok yüksek seslere çıkmadığınız müttetçe kalite ses çıkışın olduğu söyleyebilirim.Park manevralarında geri görüş sistemi olmasada ekran üzerinden yapay görsellerle uyarı vermesi demode görünüm sergilesede işlevsel olarak yardımcı olsada aynaları kullanmayı tercih ederim.
MOTOR HACMİ : 1197
MOTOR GÜCÜ : 90PS/4800dd
MAX TORK : 160Nm/1400-4000dd
BOŞ KG : 1139
0-100 : 10.8sn
MAX HIZ : 184km/h
Şehir içi y.t : 5.8lt
Şehir dışı y.t : 4.1lt
Ortalama : 4.7lt
Fiyat : 53.500 TL