23.03.2017 13:34
1.0 motor mu olur demeyin,bal gibi de olmuş.Öncellikle dış tasarımdaki ufak değişimlerden bahsedeyim,ön ve arka tamponlar ile birlikde farlarda ufak değişime uğrayarak daha modern günümüz teknolojisine ayak uydurmuş.


İç tasarımda şöför koltuğuna oturduğunuzda,Highline donanımlı versiyonda dijital gösterge panelli standart olarak gelmesi makyajın belirtilerini gösteriyor.Bununla birlikde orta bölümde ekran büyümüş ve makyajsız versiyonlardaki tuşlar yerine dokunmatik özelliği gelmiş.Golf'ün içerisinde bu iki özellik dışında pekde değişen bir yenilik yok.Kalite olarak kendi sınıfındaki rakiplerine öncülük eden Golf kaliteli ve sade tasarımıyla golf hayranlarını memlum edecekdir.Şimdi yola çıkma vakti ;




Makyajlı Golf'e yaklaşırken yeni rengi bir farklılık katarak,ben burdayım diyor.İlk eleştirim hayla sustalı kontak anahtarı bulunuyor.Bu arada kullanacağım versiyon comfortline (orta paket) bence bu versiyonda, anahtarsız giriş ve çalıştırma olmalıydı.Sonunda Golf'ün sürüşü koltuğuna geçtim,1.0 motor ilk defa kullanacağım ve kafamda performans beklentisi hiç ama hiç yokdu.Ta ki yola çıkana kadar,6 ileri manuel şanzıman kemikli vitesleri olmasına rahmen kolay ve rahat vites değiştirebilyorsunuz.Yoldaki ilk izlenimim gayet konforlu ve sessiz bir orta segment hb otomobil,3 silindirli ,1.0 hacminde ki motoru ile size keyifli ve mutlu birliktelik sunuyor.Peki tamam konforlu,güvenli ya performans çekişi nasıl sonuçda az,uz paralar vermiyoruz bizi mahçup etmesin yolda,diyorsanız burada tam tersi Golf sizi mahcup ediyor açıkcası.Tabi ki uçup,kaçmıyor ama sizi de mahcup etmiyor,bunun bir nedeni ise alt devirlerden itibaren 200 torku yola aktarmasıyla alt devirlerde tatmin edici akıcılığını hissediyorsunuz.Günlük kullanımlarda, rahat ve konforlu kullanımı olan Golf ,hızlanmaları ve kullanım sırasındaki gaz tepkileriyle keyif veren bir otomobil.Ne demek istediğimi aşağıdaki teknik verilere bakarak anlarsınız.Sürüş sırasındaki direksiyon tepkileri,geriye dönük size ve yolculara yaşattığı his güven gerçekden güzel,darbe emişleri ve süspansiyonlar orta sertlikde ,konforlu burdaki bir etken 16'' jantların olması bozuk satırlı yollarda daha konforlu yolculuk yapıyorsunuz.Ani gaz tepkileri ,performansı,yol tutuşu ,konforu güvenliyle yine segmentinde ilk sıralarda olacağı kesin.
Motor Tipi |
3-silindir benzinli motor |
Motor hacmi, lt / cm3 |
1,0 / 999 |
Maks. güç, kw (PS) dv/dk |
81 (110) / 5.000 - 5.500 |
Maks. tork, Nm dv/dk |
200 / 2.000-3.500 |
Karışım Sistemi |
Elektronik kontrollü direkt enjeksiyon |
Vites Kutusu |
6 ileri manuel |
Boyutlar
Uzunluk, mm. |
4258 |
Genişlik, mm. |
1799 |
Yükseklik, mm. |
1452 |
Aks mesafesi, mm |
2637 |
Yakıt tankı, lt |
50 |
Dönme çapı, m. |
10,9 |
Bagaj kapasitesi, lt |
380 |
Boş ağırlık, kg. |
1333 |
Hızlanmalar
0-100 km/s sn. |
9,9 |
Maks. hız, km/s |
196 |
Yakıt tüketimi, lt/100 km (1999/94/EG)*
Şehir içi |
6,2 - 6,4 |
Şehir dışı |
4,5 - 4,7 |
Genel |
5,1 - 5,3 |
CO2 emisyonu, g/km |
116 - 122 |