VOLVO V40 R-DESING D2 POWERSHIFT

Volvo V40 dış tasarımdaki çok abartılı olmayan tasarımı bulunsada,göz zevkinize uygun,dikkat çekici tasarıma sahip bunun yanı sıra sürüş zevki ve yenilikçi teknolojileri ile başarılı işler çıkarıyor.
V40'ın içerisine geçtiğimde sade,modern ve ince işçilikleriyle kaliteli bir iç mekan sunuyor.Koltukları ergonomik ve konforlu,destekleyici kısımları yeterli seviyede.Üç kollu spor direksiyon simidi avuçunuzun içersine oturuyor,üzerindeki kumanda düğmelerine erişimde bir sıkıntı yaşamıyorsunuz.Gösterge panelline baktığımda dijital kadranlı tasarımı iç tasarımıyla bir bütünlük oluşturuyor,ayrıca üç farklı seçenek ile Elegance,Eco,Performance modları sürüş stilinize göre secebiliyorsunuz.Orta konsoldaki şık,modern tasarımlı paneli fonksiyonel ve kullanışlı ergonomi bakımından sorunla karşılaşmıyorsunuz.V40'da eşya koyma ve saklama gözleri ideal seviyede,arka koltuklara geçtiğimde(1.75)diz ve baş mesafesi yeterli hacmi sunuyor.
Kullanacağımız V40'da R-DESING D2 Powershift modelidir.Dizel motor olmasına rahmen motoru çalıştırdığınızda sesini iç kabinde duymuyorsunuz,yola çıktığımda ilk dikkatimi çeken kısım motor ve şanzımanın başarısı oldu.115BG güç olmasına rahen ve tabiki 270Nm'lik torkunu alt devirlerden itibaren vermesiyle V40' seri ve keyifli bir otomobil yapıyor.Tabiki burada bir diğer önemli detay şanzımanın başarısı vites geçişleri hızlı ve sarsıntısız böylelikle V40 altınızda yağ gibi akıp gidiyor.Gaz ve fren tepkileri net olarak geri dönüşüm yapıyor böylelikle V40'da herhangi endişe yaşamanız olanıksız,sürüş esnasında yol tutuşuyla,performansıyla,güvenlik ekipmanlarıyla güven veren bir otomobil.Sakin kullanımlarda adeta evinizdeki konforu yaşayabiliyorsunuz gayet konforlu,yol,lastik,rüzgar,motor sesini neredeyse hiç almıyor diyebilirim.Spor kullanımlarda ise ara hızlanmalarıyla ve üst hızlara çıkmasını bu kadar seri olacağını tahmin etmiyordum,sanki dizel motor yerinde benzinli bir motor kullanıyormuşsunuz hissini vermesiyle kullanırken keyif alıyorsunuz.Spor kullanımlarda yalıtım seviyesini başarılı buldum,yüksek devirlerdeki motor sesi ve yüksek hızlarda rüzgar sesini alıyor olmasını(radyo kapalı)çokda dert etmemek gerek zaten sürüş keyfi ve yol tutuşunun verdiği keyif ile diğer negatif yönlerinin üstünü kapatıyor.Süspansiyonlar aşırı sert yapısı yok,bozuk yollarda konforunuzu fazla etkilemiyor sessiz çalışıyorlar.Rakipleri karşısında BMW 1 serisi,Mercedes A serisi ve Audi A3 ile kıyaslandığında daha uygun fiyatı,donanımı,güvenliği ile bir adım kendini öne çıkarıyor Volvo V40.
Motor: 1.6 D2  
Motor Hacmi: 1560 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum Güç: 115 Bg 3600 d/d  
Maksimum Tork:  270 Nm 1750-2500 d/d  
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 12,1 s
  Maksimum Hız: 190 km/s
     
Frenler    
  Ön: Hava Kanallı Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Dizel
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 4,4 lt
  Şehir Dışı: 3,8 lt
  Karma: 4 lt
  Test: 6 lt
  CO2 Emisyonu 102 gr/km