VOLVO S60 ADVANCE D2 POWERSHİFT 115 BG 270 TORK
08.01.2015 14:39











Sağlıklı ve mutlu bir gün geçirmeniz dilerim.Bugün sizlere oturaklı yollarda saygı gösterilen bir markayı tanıtaçağız.Sizce hangisi AUDİ,BMW,MERCEDES mi üçü'de değil ülkemizde yeteri ilgi alaka maalesef görememiş markalardan biri ,onu sadece kullanan ve binen kişiler bilir VOLVO.
S60'ın dış tasarım tamamen değişim geçirerek kulanıçı kitlesini arttırmayı planladığını görebiliyorum.Önceki nesli tamamen sade,oturaklı,ağır başlı bir makam arabasıydı.Şimdiki nesli ise dinamik ve sportif tarzıyla gençler ve kendilerini genç hissedenlere hitap ediyor.
S60'ın içerisine geçtiğimizde kaliteli bir iç mekan beni selamlıyor.Sürücü koltuğunda bulunan elektrikli ve hafıza sistemi güzel yönlerinden biri ,koltuk destekleri başarılı ve beden yapısına uyumlu.Ön konsol yapısı yumuşak plastik kullanılmış ayriyetden sade ve teknolojik ürünler yer alıyor.Direksiyon yapısı gayet kullanışlı,gösterge panelinde üç farklı mod grafik şeçenekleriyle şürüş stilinize göre seçme şansınız bulunuyor.Bir dikkat çekici yanı ise rakiplerindeki klasik gösterge panellerinden daha şık ve teknolojik bir durum sergilemesi.Orta konsol bölümdeki 7''lik bilgi ekranın kalitesi ve grafikleri başarılı sorunsuz şekilde sizlere hizmet veriyor.Volvo'daki ince detayların yer verilmesi S60'ı lüks görünüm sağlayan yönlerinden biri bununla birlikde VOLVO'nun geleneksel panelini kullanarak sade şık bir S60'ın ortaya çıktığını görebiliyorum.
S60'ın verdiği bu heyecan ve hevesle birlikde motoru çalıştırmamla son bulduğunu belirtmek isterim.S60'IN dizel olmasıyla birlikte, motorun çalışma sesini kabin içerisinde bariz şekilde duyabiliyorsunuz.Böyle bir modelden hiç ummadığım bir eksi yönü oldu,insanın canı ister istemez sıkılıyor,sonucda bir kompakt sınıftaki modelde olan (örn:astra 1.6 dizel 136 bg )olmasına rahmen motor sesini içeride duymuyorsanız benim görüşüm bu fiyatda ve segmentde bir modellin motor sesini rolantide alması içler açısı bir durum olarak bakıyorum kusura bakma Volvo S60'mış.Benim kullandığım motor 1.6lt ve 6 ileri powershift şanzıman bulunuyor,araçın BOŞ AĞIRLIĞI 1635 KG bunu söylememin sebebi,araçdaki ağırlık,şanzıman ve motorun uyumsuzluğundan kaynaklanan nedenlerdendir.
S60'ın gaz tepkilerini geç algılamasıyla yola koyuluyoruz,S60'ın devri yükseldikçe içeriye aldığı motor sesi ve turbonun 1750-2500 d/d birden verip birden kesmesi S60'ın ağırlığıyla beraber yığılmasına neden oluyor.Açıkcası tek sevindiğim durumlar ise yol ve rüzgar sesini içeride duymuyorsunuz ,vites geçişleri sarsıntısız olsada vites değişimlerinde sapmalar olabiliyor bunu dik olan bir yolda deneyerek söylüyorum.S60'ın süspansiyon sistemindeki darbe emişşi başarılı aldığı darbeyi içeriye hissettirmiyor,fren hassasiyeti ise frene uyguladığınız tepkilere göre değişiyor ani frenlerde stabil şekilde herhangi kayma olmadan güvenli şekilde şeritinden çıkmadan durabiliyor.
Yanlız panik frenlerde dörtlü sisteminin devreye girmemesi eksik yönlerinden.Sert virajlarda şahhet hızlı girdiyseniz arkadan kopmalar olabiliyor ,tabiki kayma anındaki süreniz uzarsa ESP duruma el atarak güvenli bir şekilde tekrar sizi şeridinize sokuyor. Güvenlik konusunda VOLVO bilinen bir marka olduğu için isteğinize bağlı değişik güvenlik ekipmanlarını opsıyonel şekilde alabiliyorsunuz.Sizlere tavsiyem ilk önce sizin için öncellik neyse ona göre otomobil şeçimi yapmanızdır,yukarıdaki analiz şekli benim sürüş stilim ve beklentilerim için geçerlidir.GÜVENLİK sizin için en ön planda ise kesinlikle VOLVO performans bir sonraki şeçeneğiniz olmalı bu motor ve şanzıman sistemini isterseniz.
OĞUZHAN GÜNEY
teknikoguz@msn.com
NOT:ANALİZİM SADECE D2 SEÇENEĞİ İÇİN GEÇERLİDİR.DİĞER MOTOR VE ŞANZIMANLARDA FARKLILIK GÖSTEREBİLİR.
MOTOR HACMİ :1560 SEHİR İÇİ :4,9 FİYAT:115.090 TL
MAX GÜÇ :115/3600 ŞEHİR DIŞI:4,3
MAX TORK :270/1750-2500d/d
MAX HIZ :190 km/s
0-100 :12.3 sn











