JAPON TEKNOLOJISI TOYOTA YARIS 1.5 HYBRID SPİRİT e-CVT

Toyotanın küçük sınıf otomobilli Yaris sportif görünüm sergiliyor.Yaris'in kaputunun altında iki çeşit bulunan motor,benzinli motor 1.5lt hacminde 111Nm tork gücüne sahip.Elektrikli motorun gücü ise 45KW gücünde torku 169Nm iki motorun güç cıkışı ile Yarisin yolla uyguladığı toplam gücü 100BG oluyor.Yaris motor çeşitleri arasında ve hybrid olmasına rahmen en güçlü motora sahip.
Yaris'in içerisine geçtiğimde sade ve modern tasarım sunuyor.Koltukların oturma pozisyonu ergonomik,gösterge paneli sade ve okunaklı.Üç kollu direksiyon simidini şık üzerindeki tuş takımlarının az sayıda olmasıyla kullanımı kolay.Orta bölümde yer alan 7''multımedya bilgi ekranın grafik kalitesi ve işlemcisi hızlı,kullanımı kolay.Hemen alt kısma yerleştirilen otomatik dijital klima ünitesi modern görünmesini sağlıyor.Yaris'in içerisinde ideal seviyede eşya koyma ve saklama hacmi sunuyor.Genel mahzeme kalitesi sert plastikden ibaret,arka koltuklara geçtiğimde diz ve baş mesafesinin (1.80)yeterli hacmi sunuyor.Orta bölümde şaft tünelinin olması biraz konforunuzu zedeliyor. Hybrıd versiyonun sürüş özelliklerine bir bakalım;
 
Anahtarsız giriş ve çalıştırma ile motoru çalıştırıyorum,Yaris ilk motoru çalıştırmalarda elektrik motoru kullanıyor böylelikle ekonominin başlangıç adımını atmış oluyor.Elektrik motorunun çalıştığını göstergeler dışında başka belli edici özelliği bulunmuyor,ayriyetten devir saatinin yerine üç çeşit ibre CHG,ECO,PWR konmasıyla Yaris'i nasıl kullandığınız görebiliryorsunuz.Bu sisteme yardımcı olarak multimedya bilgi ekranındaki panelden enerji göstergesini inceleyerek  hangi aralıklarla elektrik transferinin yaşandığını görebiliyorsunuz.Yarisde bulunan sürüş modları sunarak sürüş dinamiklrine yardımcı oluyor.EV mode butonuna bastığınızda sadece elektrik enerjisiyle yol alıyorsunuz maximum hızınız ise 60km/sa,buda günlük şehir içi kullanımlarınızı kolaylıkla karşılıyor.ECO moduna bastığınızda ise yeni nesil çoğu otomobilde olduğu gibi gaz pedalındaki tepkilerini yavaşlatarak,sakin bir sürüş geçirmenizi sağlıyor.e-CVT şanzımana sahip hybrıd Yaris pürüzsüz,rahat bir hızlanma için benzinli ve elektrik motorları tarafından sağlanan enerji akışını sürüş esnasında hisediyorsunuz.Şanzıman üzerindeki B harfine getirdiğinizde elektronik sistemi, hem elektrikli hem benzinli motoru freninden yararlanacak şekilde çalışmaya başlıyor.Burada en büyük avantajın yokuş inişlerinde yada viraj girişlerinde B konumuna alırsanız sık fren yapmanıza gerek kalmıyor ve bu tür yollarda pillerin dolumu daha çabuk doluyor.Devir göstergelerinin yerine gelen enerji elementlerinden bahsetmek gerekirsek en alt bölümde bulunan CHG pilin şarj durumunu gösteriyor,orta bölümdeki ECO ise sürüş esnasındaki economik gidip gitmediğinizi görebiliyorsunuz ve son olarak PWR performanslı kullanım yaptığınızın habercisi oluyor.Yaris'in ara hızlanmaları seri olsada 120 km/sa'dan sonraki üst hızlara çıkmayı fazla istemiyor.120km/h kabin içerisinde rüzgar,yol,motor sesini duymuyorsunuz,bozuk yollardan geçerken süspansiyon darbe emişleri sert ve sesli çalışma mekanizmasına sahip.Şehir içleri kullanımlarında ideal performans ve konfor sunan hybrıd Yarıs yakıt ekonomisiyle birlikde küçük boyutu ile dertsiz,tasasız mutlu biri olacaksınız.

Silindir Hacmi(cc): 1497
Hibrit sistem ile maksimum güç (HP): 100
Elektrik motoru maximum güç (KW): 45
Maksimum tork CE: 75
Maksimum hız (km/saat) : 165
Hızlanma (sn) 0-100 km/s : 12.0
Yakıt Tüketimi: Şehir içi: 3.3 Şehir dışı:3.6 Karma: 3.6
CO2 emisyonu (g/km): 82