TOYOTA AURİS PREMIUM 1.4 D-4D 90 PS 205 TORK
04.12.2014 10:19



Herkese iyi günler dilerim,bugün sizlere toyota auris premıum d-4d modeliyle ilgili sunum yapıcağım.
Aracın dış tasarımı bir önceki nesline göre keskin ve sportif hatlara sahip olduğunu görüyorum.
İç tasarıma geçtiğimde kesinlikle dış tasarımıyla uyuşmadığını sanki 90 model bir araçın içerisindeki hissiyatı yaşatması ne yazık ki kötü bir duygu oluşturuyor.(kişiye göre değişir)
İç aksamlarda bolca sert plastik kullanıldığını ,bazı bölgelerin suni deri ile kaplandığını görüyorum.Aracın koltukları yarı deri ,yarı kumaş şeklinde konbine edilmiş ve oturma pozisyonunda herhangi bir rahatsızlık göremedim yan destekleyici kısımları gayet başarılı ,yanlız birşey dikkatimi çekti sürücü koltuğun elektrikli olmamasına rahmen , elektrikli bel destek ayarlayıcısının olması saçma geldiğini düşünyorum.
Aracın ön konsol kısmı bariz bir şekilde üst tarafa konumlandırılmış ,direksiyon üzerindeki kumandaları kullanışlı ve direksiyon arkasındaki F1 kulakçıkları konumlandırılması güzel düşünülmüş,onun dışında havalandırma kanallarının göze hitap etmediğini düşünüyorum.Ayriyetden havalandırma kanalının yanında küçük,eski tip bir anaolog saat konumlandırılması hiç hoş olmamış,onun yerine dah gösterişli analoğ yada diğital bir saat konumlanabilirdi.
Aracın orta bölümdeki çağ dışı dokunmatik ekranın kalitesinin çok iyi olmadığını,geç algılama veya birkaç kez aynı işlemi uygulamanız gerekiyor,güneş yansımalarında ekranı net göremiyorsunuz.Otomobilde sadece geri görüş kamerası bulunuyor ,ayriyetden nagivasyon proğramı yükletebiliyorsunuz,yanlız grafikleri basit ve kalitesiz bir çin malı gibi olduğu için almanızı önermeyeceğim.İlla nagivasyon olsun diyorsanız elektronik mağazalarda satılan uygun nagivasyon cihazlarının daha kaliteli ve fiyatlarının uygun olmasından dolayı almanız
öneririm.
Aracının yeterince eşya gözü olduğunu düşünüyorum,arka bölüme geçtiğimizde 1,80 boyundaki kişiler rahat bir şeklide yolculuk yapabiliyor,aracın arka bölümdeki şaft tünellinin olmayışı orta bölümde yolculuk yapan kişinin daha konforlu bir seyehat etmesine olanak sağlıyor.Bir eksik yönünün arkadaki yolcular için havalandırma kanallarının olmayışı.
Otomobillin sürüş özelliklerine geçersek ,otomobille anahtarsız giriş ve çalıştırmayla binip gerekli güvenlik önlemlerini aldıkdan sonra,motoru çalıştırıyorum ve motorun çalışmasıyla içeriye hafif şekilde dizel motor sesi geldiği duyabiliyorum.
Yola çıktığımızda normal kullanımda vites geçişlerinde kararsızlıkla birlikte sarsıntılı ve geç bir müdahale oduğunu,aynı şekilde yüksek devirlerde vites değişimleri sırasında araçda yığılmaların oluşu hiç hoşuma gitmediğini belirtmek isterim.Araçın ara hızlanmaları güzel ama ne yazik ki işi şanzıman bozuyor,araç 100-110 km hızlarda rüzgar sesi alıyor ,süspansiyon sistemi ideal ne çok yumuşak ne çok sert ,frenlerini başarılı 120 km hızda ani frenlerde gayet stabil duruyor.
Araçın beyendiğim özelikleri :Aracın ful donanımda gerçekten bütün özelliklerin olması(sınıfında olmayan özelliklerin ve opsiyonel olan özelliklerin olması),aracın yol tutuşu ve frenleri
Aracın beyenmediğim özellikleri: Motor ve şanzıman uyuşamazlığı , iç tasarım ve mahzeme kalitesi
Motor hacmi : 1364 Şehir içi yakıt tüketimi : 4.9 Fiyat aralığı :47.000tl-78.000tl arası
Motor Gücü : 90/3800 Şehir dışı yakıt tüketimi : 3.8
Maksımum tork : 205/1800-2800 Ortalama : 4.2
Maksımum hız : 180 Bagaj hacmi : 353
0-100 hızlanması : 14,7sn
DEĞERLİ VAKTİNİZİ AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.
OĞUZHAN GÜNEY
teknikoguz@msn.com



