TOYOTA AURİS 1.6 Valvematic Multidrive S Premıum CVT

Japon üretici Toyata Auris makyajlandıkdan sonra tekrar karşımıza çıktı,bakalım makyajlı Auris'de neler değişmiş.

Auris'in dışdan baktığımda,en büyük değişimin ön profildeki dinamik,modern yeni yüzüyle gençleşmiş bir Auris görüyorum.Arka ve yan profilden bakıldığında fazla bir değişime uğramamış.

Auris'in içerisine geçtiğimde mahzeme kalitesininde iyileştirilmeler yapıldığı hemen fark ediyorsunuz,tabiki yine dez avantajları var sırasıyla konu üzerinde konuşacağız.Sürücü koltuğuna geçtiğimde demode ve iç hacmi daraltan ön panel yapısında herhangi bir değişiklik görmedim,sadece panel üzerinde aksesuar mahzemeleri ve havalandırma kanallarının yenilendiğini görüyorum.Koltukların oturma pozisyonunda baldır desteği dışında bir sorunla karşılaşmıyorsunuz.Gösterge panelline baktığımda sade ve takibi kolay anoloğ tasarımlı göstergeler mevcut.Üç kollu direksiyonun üzerindeki büyük kumanda düğmelerine erişimi ve kullanımı kolay.Orta bölümde yer alan yeni dijital multımedya ekranı eskisine nazaran daha kaliteli ve geniş,kullanımı kolay.Çift yönlü klima ünitesininde yenilenmesiyle Auris'in makyajlandığının belirtilerini görebiliyorsunuz.Eşya koyma ve saklama gözleri ideal seviyede,sürücü tarafındaki cam tuşlarının kalitesizliği içler açışı kusura bakmayın ama kapı kollarındaki aksesuarlar yerine yapacağınız masrafı kumanda düğmelerine yapsalarmış daha iyi olurdu.Arka koltuklara geçtiğimde (1.76) baş ve diz mesafesi yeterli hacmi sunuyor,arka yolcular için havalandırma çıkışları bulunmuyor,onun yerine küçük eşya haznesi konulmuş,şaft tünellinin olmaması orta bölümdeki yolcular için mutluluk verici.

Auris ile yolculuğumuz başlıyor,kullanacağım versiyon 1.6 Valvematic Multidrive S Premıum CVT.Anahtarsız giriş ve çalıştırma ile içeriye geçip motoru çalıştırıyorum,ilk çalıştırmalarda motor sesini içeride duyabiliyorsunuz tabiki motor ısınınca sessizliğe brünüyor.Yolla çıktığımda motor ve CVT şanzımanı uyumlu buldum,vites geçişleri sarsıntız olsada seri olduğu söyleyemeyeceğim.Bence çift kavramalı bir şanzıman ile daha iyi yol tutuşu sağlayabilirlerdi,neyse elimizdeki bu bunla idare edelim.Normal kullanımlarda motor,yol,rüzgar sesini içeride fazla hissetmiyorsunuz,Auris'de ilk gaza dokunduğunuzdaki atiklik hoşunuza gitsede performansını düşüren CVT şanzıman ile düşük torku ile seri kullanımlarınızı tetikliyor.Yok illa seri kullanacağım diyorsanız direksiyon arkasındaki f1 kulakçıklar ile sürüşünüzü keyifli ve performansınızı biraz daha yukarılara çıkarabiliyorsunuz.Üst hızlarda rüzgar sesini ve 4.000dd geçdikden sonra motor sesini içeride duyabiliyorsunuz.Bozuk yollarda konforunuzu çok etkilemiyor orta sertlikdeki süspansiyonlar  sessiz çalışıyor.Fren tepkilerindeki algılama hassasiyet biraz daha iyi olabilirdi,frene belli bir baskı yaptıkdan sonra tepki vermesi size heyecan katıyor.Yol tuşunda limitleri zorlamadığınız sürece ,günlük kullanımınızda ekonomik,kolay arıza çıkarmayan,konforlu bir otomobil sizlerin beklentilerinizi karşılayacakdır.

Motor hacmi :  1598 cc

Maksimum Güç (PS / dd):132

Maksimum tork (Nm / dd):160/4400 Nm/dd

CO2 Birleşik (gr/km):142

Birleşik yakıt tüketimi (l/100km):6,1 lt/100km

Şehir dışı:5,2 lt/100km

Şehir içi:7,8 lt/100km

Hızlanma (0-100 km/sa):11,1 sn

Maksimum hız:190 km/sa

FİYAT :76.600,00 TL