SUZUKİ S-CROSS
İyi günler dilerim,günümüzde artık binek otomobillerin satışları düşüyor galiba artık daha heybetli ve gösterişli araçları seven insanlarımız binek otomobiller yerine suv ve crossover tasarımlı otomobilleri seçiyorlar.Üretici firmalar bu sezgiyi anlayarak artık çoğu markaların suv ve crossover modellerini görebiliyoruz yinede bu seçimleri yaparken sizin kullanım şartınız ,yakıt tüketimi4x4,4x2 seçenekleri ile kullanıcıların isteklerine göre sunuluyor. Eğer sizde uygun fiyatlı ,yakıt tüketimi az olan ve yerden yüksek,güvenebileceğiniz bir crossover düşünüyorsanız SUZUKİ S-CROSS'u önerebilirim.
S-CROSS'un dış tasarımı daha çok hb binek bir otomobil görünümü sergilediğini düşünüyorum.Sizde çok gösteriş sevmeyen küçük bir crossover istiyorsanız size uygun seçeneklerden biri olabilir.
S-CROSS'un iç tasarımı çok iddealı olduğunu söyleyemeyeceğim,sade ve kalite düzeyi yüksek olmayan bir iç mekan beni karşılıyor.Koltukların oturma pozisyonu gayet rahat ve konforlu ,diğer kumanda düğmelerinin kullanımında ergonomik bir sorun yer almıyor.Orta bölümde eski tip radyo kumandaları yer alıyor bunu eğer istemez iseniz opsiyonel olarak dokunmatik bilgi ekranı ekletebiliyorsunuz ama kesinlikle önermeyeceğim bir bilgi ekranı neden derseniz ekran kalitesi düşük,işlemcisinin zayıf olduğu bilgi ekranın opsiyonel olarak ekletmek pek mantıklı gelmiyor açık söyleme gerekirse eski tip radyo paneli daha kaliteli bir görüntü sergiliyor.S-CROSS'da yeterince eşya saklama gözü bulunuyor,arka bölüme geçtiğimizde 1,80 boyundaki bireylerin baş ve diz mesafesi yeterli seviye yani arka koltuklarda konforlu bir yolculuk yapma olanağınız oluyor.S-CROSS'ın beyendiğim yönlerinde biri panoramik cam tavanın oluşu tabiki bu cam tavanın diğerlerinden ayıran özellik normal açılan seviyeden epey fazla açılması neredeyse arka koltuk başlığına kadar açılabiliyor ,buda bir üstü açık spor otomobil havasını verdiğini söyleyebilirim.
S-CROSS'ın sürüş özelliklerine geçiçek olursak anahtarsız giriş ve çalıştırmayla sürüçü koltuğuna geçiyorum,gerekli güvenlik önlemlerini aldıkdan sonra start tuşuyla motoru çalıştırıyorum.S-CROSS rolantide iken motor sesini iç kabinde rahatlıkla duyabiliyorsunuz,S-CROSS motor ve şanzımanı ise 120HP güç ve 320 tork sergiliyor tabiki bu işlemini 7ileri(CVT)şanzıman ile sunuluyor.S-CROSS yolla çıktığımzda tasarım yapısından dolayı 90-100 km hızlarda rüzgar sesini duyabiliyosunuz, yanlız bununla birlikde cvt şanzımanın uyumunu sağlamanız biraz yetenek istiyor değişik bir mekanizması olan cvt şanzıman genel yapısına bakılıcak olursak ekonomi odaklı olduğunu anlıyorsunuz.Eğer spor kullanmak isterseniz bu cvt şanzımanı biraz f1 kulakçıklar ile daha kesintisiz ve seri sürüş sergilemenize yardımcı oluyor,yinede bu şanzıman sistemiyle fazla bir beklenti icerisinde olmamanızı öneririm.Kullandığımız modelde her ne kadar 4x4 olsada ancak hafif arazi şartlarına girmeniz mümkün,S-CROSS arazi şartlarından çok asfalt şartlarındaki kullanımlara daha uygun bir yapısı bulunduğu kanaatindeyim.Hafif arazi şartlarında süspansiyon aksamları sesli bir çalışma karakterine sahip buda bozuk zeminlerde biraz konforunuzu bozuyor,diğer kötü yanı asfalt yolda daha çok kullanmayı planlıyorsanız yüksek hızlara çıkmanız epey bir zaman alıyor tabi sonuçda bir binek otomobil değil,ama rakiplerine göre zayıf hızlanma verilerine sahip.Yüksek hızlardaki rüzgar,motor sesini yine iç kabinde duyabiliyorusunuz,hızlanışı yavaş olsada durması çabuk oluyor en azından.120km hızlarda panik ve ani frenlerde güvenli stabil şekilde,şeridinizden çıkmadan,savrulmadan güvenli bir şekilde durabiliyorsunuz.Madem güvenlikden mahsediyoruz S-CROSS'da diz hava yastığı standart olarak sunulması güzel donanımlardan biri. Eğer sakin bir kullanıcı iseniz ,rüzgar ve motor seslerini sizin için çok bir rahatsızlık vermiyorsa ve yüksek bir araç istiyorsanız en önemlisi masrafsız maliyeti düşük olması sizin için en ön plandaysa bu fiyatlarda alabileceğiniz en iyi seçeneklerden biri diyebilirim.
Oğuzhan GÜNEY
teknikoguz@msn.com
Motor hacmi : 1586 Şehir içi : 6.8
Max. Güç : 120/6000d/d Şehir dışı: 5.0
Max. tork : 156/4400d/d Karma : 5.7
Ağırlığı : 1250
Max. hız : 165km/s FİYAT:75.126TL
0-100 : 13.5sn