SUBARU FORESTER ADVENTURE 2.0 DOCH BOXER TURBO

Subaru yüksek güçlü motorları ile arazi ve otomobil sporlarındaki üstün başarılarından biliyoruz,peki ya günlük hayatımızda Subaru'nun yeri ne olur derseniz sizler için Subaru Forester Adventure 2.0 Doch Boxer Turbo modellini inceledik.
 
Forester'ın dış tasarımı zarif ve sportif tasarım görselliğini ilk gördüğünüz andan itibaren anlayabiliyorsunuz.
 
Forester'ın iç tasarımına geçtiğimde kaliteli bir iç mekanın olmadığını görmem üzücü bir durum.Bu tür araçlarda en önemli detaylardan biri koltukların ergonomik olması arazi koşullarına çıktığınızda konfor ve kullanımlarda ön plana çıkan önemli faktörlerden biri,Forester bu konuda deri koltuklarıyla birlikde ergonomik olmamasıyla ilk eleştirisini alıyor.Gösterge panelini okuma ve görmede herhangi bir engel görünmüyor,üç kollu spor direksiyonun derinlik ve yükseklik ayarı bulunuyor.Yanlız direksiyon üzerindeki tuşların fazla olması ilk başlarda karmaşık bir hal alsada ,kullanımına alıştıkdan sonra istediğiniz özelliği elinizin altından ayarlamanız hem dikkatinizin dağılmasını önlemekle  beraber ,konforunuzu kolaylaştırıyor.Forester'da yeterli alanda eşya koyma gözleri bulunuyor ön panelde bulunan bilgi ekranı rakiplerine göre küçük ve teknolojinin gerisinde kalıyor.Forester'ınızın daha zengin ve modern bir görünüme sahip olmasını istiyorsa klasik tip müzik sisteminin yerine opsiyonel olarak bilgi ekranı alabilirsiniz,böylelikle hem geri görüş kamerası ve navigasyona sahip olabiliyorsunuz.Forester'ın arka kısmına geçtiğimde diz ve baş mesafesinin yeterli ölçülerde olduğunu görebiliyorum,yanlız arka yolcular için bir iyi bir kötü haberim var.İyi haber orta bölümde yolculuk yapacaklar için şaft tünelinin olmaması  konforunuzu arttıracakdır,kötü yönü ise havalandırma kanallarının olmaması.
 
Forester'ın sürüşüne geçerken anahtarsız giriş ve çalıştırmanın olması güzel yönlerinden biri,motoru çalıştırdığımda güzel motor sesini iç kabinde duyabiliyorsunuz sonuçda Subaru'nun içerisindesiniz,bir önemli detaylardan biri Subaru bu model içinde mekanik el freni kullanmasıyla geleneklerini sürdürmeyi devam ettireceğinin mesajını veriyor.Yapılan dört çeker testlerinde en başarılı sistemin Subaru Forester'ın kullandığı X-mode fonksiyonu sayesi ile motor,şanzıman,fren üçlemi ve diğer kontrol mekanizmalarını ele alarak,kaygan zeminlerde,yokuşlarda,bozuk yollarda ve arazi şartlarında en güvenli şekilde yol almasını sağlıyor.Foerster'ın verdiği yüksek torku ve motor gücünün keyfine doyum olmuyor,sürekli devirli ve yüksek hızda kullanmak istiyorsunuz normal şartlarda siz otomobillinize hükmedeceğiniz yerde Subaru Forester'da tam tersi oluyor forester hükmediyor siz sadece sürüyorsunuz.Malum ülkemizdeki yollara güven olmaz,eğer bozuk satırlı bir yolda ilerliyorsanız forester'ın süspansiyon sönümlemeleri başarılı olsada kabin içerisindeki parçalardan gelen seslerin duyabiliyorsunuz.Forester'a yakışmayan Cvt şanzıman mekanizması seri ve hızlı kullanım süreçleri içerisinde beni pek mutlu etmedi,yanlız Forester buna çözüm altarnetifi olarak direksiyon arkasına konulan f1 kulakçıklar ile cvt şanzımana nazaran daha hızlı ve kesintisiz sürüş keyfini çıkarmanıza yardımcı oluyor.En beyendiğim bir önemli detayı ise Harman kardon ses sistemi sayesiyle dinlediğiniz müzikleri canlı konserde bulunurcasına dinleyebilmeniz müzik severlerin bir hayli hoşuna gideceğine eminim.
 
Bir başka testimizde görüşmek üzere esenlikle kalın.             Oğuzhan GÜNEY                teknikoguz@msn.com  
 
Motor hacmi :1.998 cc
Max. Güç     :240PS / 5,600d/d
Max. Tork     :350Nm/2400-3600d/d
Max. Hız       :221 km/s
0-100            :7.5 sn
Şehir içi y.t   : 11.2lt
Şehir dışı y.t :  7.0lt
Ortalama      :  8.5lt
Ağırlığı         : 1613 kg
Fiyat            : 131.1110TL