(KİMSESİZ)SSANGYONG TIVOLI G1.6 4X2 A/T PLATINUM

SSangyong markasını duydunuz mu,duyduysanız Tıvolı modellini incele fırsatınız oldumu peki.Markayı ilk defa duyup,Tıvolı modelini merak mı ettiniz o zaman ben bahsedeyim.Korede üretilen SSangyong markası KIA,Hyundaı kadar ülkemizde geçmişşi olmasada kıa,hyundaı kalitesine yakın seviyelere sahip markayı ilerleyen dönemlerde etrafımızda zengin donanımlarıyla daha fazla görebiliriz.

Tıvoli'nin dış tasarımına baktığımızda ilginç tasarımıyla dikkat çekiyor.

İçeriye geçtiğimizde modern ve şık tasarım karşılıyor.Sürücü koltuğuna geçtiğimde,deri koltukların ergonomik olduğunu söyleyebilirim aynı zamanda elektrikli sürücü koltuğu bulunuyor.Gösterge panelli sade ve şık kolaylıkla takip edebiliyorsunuz.Üç kollu direksiyon simidinin üzerindeki tuşları kolaylıkla kullanabiliyorsunuz.Orta bölümde yer alan multımedya bilgi ekranı şık görünüm sergilesede grafik kalitesi düşük buldum,kullanımı ise kolay.Hemen altında çift kademeli dijital klima ünitesi yer alıyor.Tivoli'de ideal eşya koyma ve saklama gözleri bulunuyor,ön kol dayama kısmının sürgülü olmaması burada bir dez avantaj oluşturuyor.Kullanılan mahzemelerin geneli sert plastikden oluşuyor.Arka koltuklara geçtiğimde yeterli diz ve baş mesafesi sunuyor,yalnız orta bölümdeki şaft tünelini yüksek olması orta bölümde yolculuk yapanların keyfini kaçırabilir birde havalandırma kanalları bulunmuyor.Bagaj hacmi derin haznesiyle ve koltukların yatırılmasıyla 423 lt hacim sunuyor.Tivoli’nin yol üstündeki durumu nasıl şimdi onu inceleyelim.

Kullanacağımız Tıvoli tek motor seçeneğine ve iki şanzıman mekanizmasıyla sunuluyor.Donanımı ise 4X2 AT PLT 128 PS 160 tork güce sahip 6ileri otomatik.Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği ile motoru çalıştırıyorum,rolontide motor sesini içeride duymuyorsunuz.Motorun calışmasıyla birlikde anolog göstergeler ile yol bilgisiyarındaki animasyon sistemi hoş gözüküyor.Yolla çıktığımızda motor ve şanzımanın uyumlu çalıştığını vites geçişlerini normal kullanımlarda hissetmiyorsunuz.Atak bir yapıya sahip olan Tıvoli gaz tepkilerinin hissi başarılı,ara hızlanmalarda da seri olan Tıvoli kullanımına keyif veriyor.Alt devirlerde sesiz olan motoru spor kullanıma geçtiğinizde 4.000dd sonra içeride duymaya başlıyorsunuz,aynı zamanda vites geçişleri hisediyorsunuz.Otoban yollarında120km/h içeride motor,rüzgar,yol sesini almıyor olması artı yönlerinden.Fren tepkilerinin dozaşlamasıda otomobille güven veriyor. Kasis,çukur vb yollardan geçerken süspansiyon emişinin orta sertlikde olmasıyla iç kabinde fazla sarsılmıyorsunuz ayriyeten sessiz çalışıyor.Sürüş esnasında gözünüze batan eski teknoloji klima ünitesinin ekranı ile gösterge panellini ve multımedya ekranındaki renk uyuşmazlığı ile kötü bir görünüm sergiliyor.

Tıvoli’nin kendine has özelikleri premıum sınıfdaki otomobilleri aratmıyor değil;ısıtmalı direksiyon simidi,iç ve dış tasarım kisişelleştirme,şürüş modları,direksiyon modları,soğutmalı ısıtmalı sürücü koltuğu,kararaniç dikiz aynası,diz hava yastığı ve diğer özelikleriyle  donanımlı bir otomobil oluyor.

 

Silindir Hacmi  1597

Max     Güc      128PS/6000dd

Max    Tork      160Nm/4600dd

Max      Hız       160km/sa

Ş.İ        Y.T        9.8lt

Ş.D       Y.T       5.7lt

Ortalama           7.2lt

Boş KG             1.300

FİYAT                78.700TL