13.10.2015 08:06
Skoda'nın amiral gemisi yenilendi,yeni tasarımıyla sportif hatları ön plana çıkan Superb ve geniş yaşam alanıyla segmentindeki diğer rakiplerinin arasından kendini gösteriyor.Sportif ve geniş keskin hatları modern yapısıyla dikkat çeken Superb genç nesillerinde ilgisini çekmeyi başarıyor.




Superb'in içerisine geçtiğimde ferah ve geniş iç hacim sunuyor,koltukları ergonomik yanal destekleyicileri başarılı.Üç kollu spor direksiyon simidinin üzerindeki yardımcı tuş takımlarına ulaşımı kolay.Skoda'daki geleneksel gösterge panelini yeni Superb'da sunuluyor,bence daha yenilikçi gösterge panelli kullanılabilirmiş.Kullanılan mahzemelerin çoğu kaliteli ve yumuşak plastiklerden dekore edilmiş,böylelikle ilerleyen yıllarda trim sesini duymanız içeride epey zor olacakdır.Eşya koyma ve saklama gözlerinde bonkör davranan Superb kullanıcı kitlesini mutlu ediyor.Superb'ın içerisi bana göre dış tasarımındaki dinamik ve modern havayı içerideki yolcularına hissettirmiyor,iç tasarım sade ve gösterişsiz kalmış.Arka yolcu koltuklarına oturduğumda evinizin oturma odasındaki konforu Superb’de yaşayabiliyorsunuz.Ayrıca öndeki yolculardan bağımsız klima ünitesinin olmasıyla keyifli ve konforlu yolculuk geçiriyorsunuz,Superb’a kendim küçük limuzin lakabını taktım.






Bakalım küçük limüzin sürüş esnasında sürücüsünü ve yolcularını memlun edecek mi?
Kullanacağım Superb’da 1.4 TSI ACT 150 PS 6 ileri manuel style donanımına sahip.Anahtarsız giriş ve çalıştırma ile motoru çalıştırıyorum,rolantide motor sesini içeride duymuyorsunuz.Kemikli manuel vitese sahip Superb’de vites geçişlerinde bir sıkıntı yaratmıyor,yokuş yukarı sıkışık trafiklerde auto hold sistemi özellikle manuel viteslerde kesinlikle olmalı bence Superb’deki ağır gövde yapısına rahmen başarılı olarak görevini yerine getiriyor.İdeal sürüş pozisyonunda multimedya ekrana erişimde bir sorun görünmesede,orta bölümdeki panelin hafif içe doğru çıkıntılı kısmına yerleştirilen klima ünitisindeki tuş takımlarındaki erişebilmek için ideal sürüş pozisyonunuzu bozmanız gerekiyor.Sakin kullanımlarda oldukça konforlu olan küçük limuzin yol,lastik,motor,rüzgar sesini neredeyse hiç almıyor diyebilirim,süspansiyonları konfor odaklı olduğunu tümsek,kasis ve çok derin olmayan çukurlardan geçişlerinde içerisindeki yolcular ile birlikde anlıyorsunuz.Eğer derin çukurlardan geçerseniz hemen hemen çoğu otomobillerde olduğu gibi darbe emişindeki vuruntu sesini içeride duyup,moralinizin bozulmasına neden olabilir. Alt devirlerden itibaren torkunu sunmayan başlayan Superb’ın ağırlığınıda göz önüne aldığımda ara hızlanmalarda ve ani hızlanmalarda beygir ve tork gücünü sürüş esnasında hissettiriyor.Böylelikle hem alt devirlerdeki performanslı ivmelenmesi ile yakıt tüketimini fazla yukarılara çıkarmadığı gibi hem keyifli hemde segmentine göre performanslı bir başarı yakalamış Skoda Superb.Ayrıca ekonominize bir katkıda ACT sistemli yeni nesil motorundan geliyor,sakin sürüşlerde ve 130 km/s hızlara kadar devrede olan dört silindirden ikisini kaparak yakıt ekonomisine katkı sağlıyor.Bu sistem sürüş sırasında sürücüsüne ve yolcularına performans,motor sesi olarak etkilemesede sistemi yol bilgisiyarından takip ederek devrede olup,olmadığını gözlemleyebiliyorsunuz.Kalabalık bir aileniz varsa,bagaj hacminin geniş yükleme kapastesi ile standart ve opsiyonel olarak sunulan güvenlik donanımları,konfor,performans ve geniş iç hacmiyle size hitap eden bir otomobil diyebilirim.
Silindir sayısı 4
Silindir hacmi (cc) 1395
Çap / Strok (mm) 74,5 x 80,0
Maks. güç [Kw(PS) / dev/dak] 110 (150) / 5.000-6.000
Maks. tork [Nm / dev/dak] 250 / 1.500-3.500
Performans
Maks. hız (km/h) 220
İvmelenme (0-100 km/h) 8,6
Tüketim
Şehiriçi (lt / 100 km) 6,1
Şehirlerarası (lt / 100 km) 4,4
Ortalama (lt / 100 km) 5,0
CO2 emisyonu (g/km) 116
Ölçüler
Uzun./Geniş. / Yük. (mm) 4.861/1.864/1.468
Dingil mesafesi (mm) 2.841
Bagaj hacmi (dm3) 595 / 1.730
Lastikler 215/55 R17 - 235/45/ R18
Ağırlık (kg) 1.395