SKODA SUPERB 1.6 CR TDI DSG
Mutlu günler,bugünkü test konuğumuz Makyajlı Skoda Superb 1.6 TDI DSG modellini konuk ediyoruz.
Superb'ın dış makyajındaki değişikliklerin neler olduğunu soracaksanız ön farlar,sis farı,radyötör ızgarası(krom)gibi dikkat çekici değişikliklerin ortaya çıktığını ilk baktığınız andan itibaren anlıyorsunuz.Superb yan profilden herhangi bir değişim izlenimi bulunmuyor o yüzden arka tasarımına geçiyorum,ilk dikkatimi çeken bölüm led'li c şeklindeki stop lambaları oldu.Makyajsız versiyonunda düz ve sade bagaj kapağı bulunuyordu,makyajlısında ise skoda simgesini alt bölümüne derinlik katarak üçgen formlu çizgiler kullanılmış böylelikle şık ve modern bir görüntü kazanmış oluyor.
Superb'ın iç tasarımına geçtiğimde görsel açıdan makyajsız versiyonuyla bir farkın olmadığını görüyorum,kullanılan mahzemelerin kaliteli olduğunu ve aksesuar çeşitleriyle zengin bir görüntü ortaya çıkıyor.Yinede eksik yönleri bulunuyor bunlardan birisi gösterge panellindeki sayı numaralarının yatak şekilde konumlandırılması sürüş sırasında dikkatinizin dağılmasını etkileyebilir sonuçda bunu kullanacak olan sürücü kitlesi orta yaşlı kesimleri kullanacağını düşünerek gösterge panellini eksik buluyorum ,diğer eksik yönü bilgi ekranını rakipleriyle kıyasladığımda zayıf ve eksik kalıyor.Superb'ın yeterince eşya koyma alanı bulunuyor,dikkat ettiğim detaylardan biri çoğu eşya saklama gözlerinde kadifemsi bez ile kaplı olması hem koyulan eşyanın ses çıkarması engelliyor ve güzel bir görüntü sunuyor.Arka bölüme geçtiğimde ise sizleri evinizdeki oturma odanızın keyfini rahatlıkla yaşatabiliyor.Ayriyetden arka yolcular için ısıtmalı koltukların olması soğuk kış günlerinde kullanışlı olacakdır ve b sütünlarında bulunan havalandırma kanallarının yerleri güzel görünsede kullanım sırasında olumsuz sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Arka kapı içlerine yerleştirilen perde mekanızmasının kullanım işlevi kolay ve güzel düşünülmüş detaylardan birisi.Skoda modellerinin hacim anlamında ne kadar cömert olduğunu biliyorsunuz Superb bu cömertliğini bagaj kısmındada göstermiş.Superb bagaj kapağı iki değişik mekanizmada çalışarak ihtiyaçlarınıza bağlı durumlarda sizlere altarnetif çözüm sunabilmesi gayet güzel,bu sistem nasıl çalışıyor diyor olursanız bagaj kapağı açma düğmesinde iki tuş sistemi bulunuyor.İlk tuş komutunda sadece bagaj kapağını açıyorsunuz,düğmeye iki kere bastığınızda ise bagaj kapağı ile arka camda kalkarak geniş bir yükleme alana sunuyor.Şimdi birde sürüş rafineliğine bakalım;
Superb makyaj görmesine rahmen inatla anahtarsız giriş ve çalıştırmayı standart olarak koymaması kötü yönlerinden biri tabiki bu sistemi opsiyonel olarak alabiliyorsunuz ama bu özelliğin çoğu rakiplerinde standart olarak sunması ve bu sisteme siz para vererek alabilmeniz saçmalığın daniskası diyebilirim.Neyseki elegance versiyonunda gelen hafızalı elektrikli koltukların olması anahtarsız girişin telafisi oluyor.Kullandığım motor ve şanzıman 1.6 CR TDI DSG versiyonu.Superb'ı marşı basmamla gelen dizel motor sesini kolaylıkla duyabiliyorum sonuçda dizel değil mi...Park yerinden çıkarken mekanik el frenin indirip geri vitese takdığımda bilgi ekranındaki ön,arka park sensörlerini animasyonlu bir şekilde görebiliyorum bu sistemden ziyade gerçek olarak veya üç boyutlu olarak Superb'de görmeyi daha çok isterdim bunada şükür deyip yolla çıkıyorum.Yolla çıktığım an ilk dikkatimi çeken yönü dsg ve motorun uyumlu olduğu gayet sarsıntısız ve hızlı bir vites sistemi,çüssesine rahmen atik bir motor.Motor sesini alt devirlerde makul seviyelerde duysanızda,üst devirlerde motor sesini rahatlıkla duyabiliyorsunuz,tabiki bu model performansdan çok konfor odaklı bir araç olduğunu için Superbı fazla yormanın bir nedeni yok.Bu hiç performansı yok anlamına gelmesin superb 120-130 km hızlara rahatlıkla çıkabiliyor,120 km hızlarda rüzgar ve yol sesi almasada motor sesini duyabiliyorsunuz.Ani ve sert frenlerde (120km/h)gayet stabil şeridinden çıkmadan,savrulma,önden veya arkadan kayma meydana gelmeden durabiliyor,tabiki bu durumlarda dörtlü flaşörlerini otomatik olarak açarak diğer sürücüleri uyarmış oluyor.Superb'in iri cüssesine rahmen geniş bir manevra kabileyetinin oldunu belirtmeliyim.Superb'ın elegance versiyonunda standart olarak sunulan otomotik park pilotu özelliğiyle çapraz parklarda sizin sadace gaz ve fren ayarlarını yapmak kalıyor.Eğer sizin için öncelik geniş hacimli ve konforlu ,ideal donanımlı bir d segmenti bir otomobil arıyorsanız Skoda Superb'da listenize eklemelisiniz.
Motor hacmi :1598
Max.güc :105PS/4400d/d
Max.tork :250Nm/1500-2500d/d
Max.hız :193 km/s
0-100 :12,2sn
Şehir içi y.t :5,6lt
Şehir dışı y.t :4,2lt
Ortalama :4,7lt
FİYAT :92.300TL