SKODA RAPID SPACEBACK 1.6 TDI DSG
Skoda gün geçtikçe modellerini genişletiyor bu sefer ragid modelli için daha sportif ve dinamik tasarımıyla Spaceback versiyonunu ülkemizde satışa çıkarıyor.Spaceback versiyonu diğer rapıd modelinden farkı, özgün karakteriyle panoramik tavan ile bagaj kapağının üzerine kadar uzanan cam yüzeyi sayesinde farklı bir atmosfer oluşturduğunu söyleyebilirim,bu model gençlerin ilgi çekeceği bir otomobille benziyor.
Spaceback versiyonun iç tasarımına geçiyoruz içeride kullanılan çift renk görselliği görsel zenginlik açısından bir hayli etkilediğini söyleyebilirim,nasıl diye soracak olursanız bu modelde tek renk kullanılsaydı sade basit,zevksiz bir görüntü ortaya çıkardı ama skoda mühendisleri iç kabinde çift renk kullanarak hem iç mekan ferahlığını hemde kaliteli bir görüntü sergilendiği sezerek başarılı bir olaya imzalarını atmışlar.İç mekan genel anlamda rapıd versiyonuyla aynı benzerlikde bir iç mekana sahip,mahzeme kalitesini rakipleriyle kıyasladığımda başarılı olduğunu söyleyebilirim.Spaceback versiyonunda yeterince eşya gözü bulunuyor torpido gözünde bulunan soğutucu sistemiyle yaz ayları içeçeklerinizi serin tutabiliyorsunuz.Orta bölümde çağ dışı müzik sistemi insanının 2015 yılında olduğunu neredeyse unuturacak cinsden,tabiki zengin bir bütçeniz varsa opsiyonel olarak dokunmatik ekran albiliyorsunuz.Ön kol dayama bölümü sürgülü değil ve yüksekliği fazla olduğu için kullanışsız bir bölüm olmuş. Arka bölüme geçtiğimde gayet rahat bir yolculuk yapma olanağı sizleri bekliyor tabi çok uzun boylu değilseniz,yanlız arkada üç kişilik bir yolculuk yapma olasılığında orta bölümdeki yolcunun şaft tümseğinin ve bardaklık tutucunun uzun olmasından dolayı uzun yolculuklarda bir hayli zorlu gececeğini düşünüyorum bu arada boşuna arka bölümde havalandırma kanalı aramayın çünkü koymamışlar.
Haydi şimdi spaceback'ın sürüşüne geçelim modelimizde maalesef anahtarsız giriş ve çalıştırma bulunmuyor,kullandığımız motor ve şanzıman 1.6 TDI 90PS 230 tork ve 7 ileri Dsg şanzıman bulunuyor ağırlığı ise 1260 kg dır.Spaceback'in 0-100 hızlanması gayet başarılı bu işi tabiki dsg aktarma organıyla sarsıntısız ve kesintisiz bir güç ile sunması yol tutuşu bakımından prüssüz bir hal alıyor ve 7ileri çift kavramalı şanzımanın bir diğer avantajı günlük şehir içi yasal hız sınırları içerisinindeki limitler ile yolculuk ederseniz alt devirlerde tutarak hem sessiz konforlu yolculuk yapmanızı hemde yakıt tasarufu yapmanızı olanak sağlıyor.Spaceback'ın eksik yönlerinden biri 100-110 km/s giderken içeriye gelen yol sesi biraz konforunuzu etkiliyor buna ek birde 130km/s ve üstü hızlardan itibaren motor sesinide içeride duyabiliyorsunuz.Spaceback'in süspansiyon konfor odaklı olduğunu bozuk yollarda sessiz ve sömürgesini güzel yapan bir sistem mekanimasına sahip olduğunu anlıyorum.Spaceback'ı spor kullanmak istediğinizde sadece vites topuzunu kendi tarafınıza çekerek burdan müdahalelerde bulunabiliyorsunuz,spor kullanımlarda 90 ps'lik motorumuz 4800d/dya kadar devir çevirmemize izin veriyor.Spaceback 120 km/s ani şerit değişimlerinde ve engel çıktığından kaçmanız gereken durumlarda herhangi bir savrulma,kontrolü kaybetme gibi kötü olumsuzlukların olmayışı ve yeterli güvenlik ekipmanlarının olmasıyla güvenli bir modellin içerisinde yolculuk yaptığınızı belirtiyor.
Oğuzhan GÜNEY
teknikoguz@msn.com
Motor hacmi :1598
Motor gücü :90/4,200d/d
Max.tork :230/1,500-2,500d/d
Max.hız :182km/s
0-100 :12.0sn
Şehir içi y.t :5.6 lt
Şehir dışı y.t :3.9 lt
Karma :4.5 lt
FİYAT :61.000TL