SKODA OCTAVIA ELEGANCE 1.6 TDI DSG
23.12.2014 12:24
Evet bundan 15-20 yıl önce Skoda lafı geçtiğinde herkesin aklına favorit modelli geliyordu,şimdiki günlerde ise yollarda skoda'nın çeşitli modellerini görebiliyoruz bunun bir nedeni Skoda artık Doğuş Grubunun altında üretimin gerçekleşmesi ve VW,SEAT Grubundaki motorların,şanzımanların ,mahzemelerin kullanılması Skoda'nın algısını ve imajını değiştirdiğini söylemek isterim. Gelelim Skoda'nın en çok tutulan Octavıa modelline.
İlk önce dış tasarımı önceki nesline göre daha sportif ve keskin hatlara bürünmüş,iç tasarımda çok büyük değişikler olmamasına rahmen daha geniş,daha ferah,ufak değişikliklerle güzel bir araç olmuş.
İç tasarımı VW grubunu anımsatıyor,mahzeme kalitesinin ön konsolun yumuşak plastik dışında ,diğer bölümlerin sert plastik kullanılması yakıştırmadığım bir durum oldu.Koltukların oturma pozisyonu ve yan destekleyici kısımlarını başarılı buldum,direksiyonun üzerindeki tuşlar gayet kulanışlı ,yanlız dsg vitesle alındığında direksiyon arkasında F1 kulakçıklarının olmayışı bence büyük bir eksiklik.
Aracın orta konsoldaki ekranın çerceve kısmı piano black yerine başka bir mahzeme türü olsaymış ve ekran biraz daha büyük olsaymış daha zengin ve kaliteli görüneceğini düşünüyorum,şuan ki ekran kalitesinin hassasiyetini ve işlevini başarılı buldum diyebilirim,herhangi bir takılma ve donmayla karşılaşmadım.
Aracın eşya koyma gözleri çok sayıda var diyebilirim,hatta nereye koyduğunuzu bile unutabilirsiniz o derece,beyendiğim bir özelliklerden biri ise bazı eşya koyma kısımlarında ve kapı içlerinde kadifemsi parçalarla daha güzel ve zengin bir görüntü oluşu insanın hoşuna gidiyor.
Aracın arka kısmı gayet rahat ve geniş ,ayriyetden havalandırma ve küllük bulunuyor.
Aracın sürüşüne geçersek,araca anahtarsız giriş ve çalıştırmayla biniyorum ve motoru çalıştırıyorum,motorun çalışmasıyla içeriye hafif bir motor sesi geliyor,meşhur dsg ile yola çıkıyorum .Aracın vites geçişleri ve seriliği çok güzel ama dsg ile herhangi bir sorunla karşılaşırmıyın kurgusu kafanızın hep bir köşesinde duruyor ne yazık ki .Aracın süspansiyonları çukurlarda ve kasislerden geçerken yumuşak yapısı bulunduğu için iç kabinde gayet konforlu yolculuk yapmanıza olanak sağlıyor.Açıkcası bu kadar araç sürdüm,octavia kadar yumuşak süspansiyonlu araç kullanmadım ,biraz garip geldi.
Araç 100-120 km hızlarda yol sesi ve motor sesi ,rüzgar sesi yok denilecek kadar az ,ıslak zeminde 120 km hızda ani frenlerde gayet sıtabil şekilde şerittinden çıkmadan ve savrulmadan durabiliyor.
Beyendiğim özellikler :Ekran kalitesi ve hassasiyeti,güvenlik donanımı(diz hava yastığı),bagajı,dsg
Beyenmediğim özellikleri :Ful donanım olarak adlandırılsa bile çoğu rakiplerinde standart sunulan özelliklerin olmayışı,olanların opsiyonel olması,süpansiyonun yumuşak olması .
Silindir sayısı | 4 | ||
Silindir hacmi (cc) | 1598 | ||
Çap / Strok (mm) | 79,5/80,5 | ||
Maks. güç [Kw(PS) / dev/dak] | 77 (105) / 3000-4000 | ||
Maks. tork [Nm / dev/dak] | 250 / 1500-2750 |
Maks. hız (km/h) | 194 | ||
İvmelenme (0-100 km/h) | 10,9 |
Şehiriçi (lt / 100 km) | 4,6 | ||
Şehirlerarası (lt / 100 km) | 3,5 | ||
Ortalama (lt / 100 km) | 3,9 | ||
CO2 emisyonu (g/km) | 102 |
FİYAT ARALIĞI : 52.400TL-124.400TL ARASI