RENAULT KADJAR 4X2 ICON 1.5 dCİ EDC 110BG
Suv segmentine yeni adım atan Renault Kadjar'ın dış tasarımı kaslı çizgilerinin ve sportifliğiyle kendine has çizgilerinin olduğunu söylemek pek doğru olmayacağını düşünüyorum.Ön profilden bakıldığında Captur, yan profilden Nissan QQ arkadan ise Clio'yu andıran tasarımın çizgileri ile bir modelden üç çeşit modelli anımsatması müşteri kitlesinin zevkine kalmış göreceli bir tasarım sunuyor.
Kadraj'ın içerisine geçtiğimde sade ve modern iç tasarım sizleri karşılıyor,aynı zamanda gösterge panelindeki karşılama animasyonu ile şaşkınlık ve tebessüm içerisinde kalıyorsunuz.Gösterge panelli baktığımda Volvo modellerini çağrıştıran,bu panelli kendinize özgün zevk ve tasarım modlarıyla seçebiliyorsunuz.Üç kollu sportif direksiyon üzerindeki tuşların erişiminde sorun yaşamasanızda,direksiyon simidinin arkasına yerleştirilen müzik kumanda tuşlarını kullanmak için elinizin alışması gerekiyor yada böyle bir özelliğinin olduğunu unutuyorsunuz taki kafanızı direksiyonun altını götürene kadar.Orta panelde yer alan multımedya bilgi ekranın kullanımı kolay ve grafik kalitesi ile işlemcisi başarılı şekilde calışıyor.Hemen altında ise çift yönlü klima ünitesinin kumandaları yer alıyor erişimi ve kullanımı kolay.Fazla eşya koyma ve saklama gözleri fazla olmasada ön kol dayamanın altındaki haznede derin ve geniş haznesiyle ve torpidonun hacmiyle telafi ediyor.Genel mahzeme kalitesi çok kaliteli olmasada sınıf ihtiyaçlarını karşılıyor.Ön kol dayamanın sürgülü olmaması ve koltuk ısıtmaların konumlandırılmasının kol dayamanın alt kısmına yerleştirilmesi ile sürücü ve yolcu için ergonomik olmadığının düşüncesindeyim.Bence klima ünitesinin alt bölümlerine yerleştirilebilseymiş fonksiyonellik açısından kullanışlı olabilirmiş bir dezavantajı ise hız sabitleme özelliğinin elektronik el freninin arkasına konulmasından ziyade direksiyon simidinin üzerinde konumlandırılması ile kullanımın daha kolay olacağından yanayım.Arka koltuklara geçtiğimde (1.75-1.80)diz ve baş mesafesinin yeterli hacmi sunduğu,şaft tünelinin fazla büyük olmamasının nedeniyle orta bölümde yolculuk yapan kişilerin konforlu seyehat etmesini sağlıyor.Kadjarda kullanılan koyu renk deri koltukları iç hacmi ferah göstermesede opsiyonel olarak sunulan cam tavanın olması ile sıkıcı ve basık ortamdan uzaklaşıyorsunuz.Arka yolcular için havalandırma kanallarının olmaması eksi yönlerinden,bagaj kısmında iki kademeli yükleme haznesi bulunsada kademe mesefesinin kısa olmasından dolayı çok kullanışlı olduğu söylenemez.
Kadjar’da kullanacağım donanım ve motor Icon 1.5 dCİ 4X2 EDC 110 bg ‘dir.Anahtarsız giriş ve çalıştırma ile motoru çalıştırıyorum.Rolentide dizel motor sesini iç kabinde duymuyorsunuz,yola çıktığımda ise motor ve şanzıman ikilisi başarılı şekilde görevlerini yerine getiriyorlar.Icon versiyonunda bulunan 19’’lik üç boyutlu jantlar ile bozuk yollar,kasis,çukur geçişlerinizde konforunuzu etkiliyor.Vites geçişleri hızlı ve sarsıntısız,ara hızlanmalarda yeterli performansı verdiğini düşünüyorum.Icon versiyonlarında navigasyon ve geri görüş kamerası standart olarak geliyor.Otoban yolunda 130km/h motor,yol,rüzgar testini almıyor olması izalasyon kalitesinin başarılı olduğunun belirtisi.Icon versiyonunda ek olarak sunulan şerit takip asistanın çalışma mantığının başarılı olmadığını daha çok yapay bir çalışma karekteri bulunuyor.Örneğin;sinyal vermeden kendi şeridinizin çizgisinden çıkmaya başladığınızda,çıktığınız şerit tarafındaki hopörlerden gelen suni bir sesden başka uyarı vermediği gibi,tekrar şeridinize sokmuyor olması mantıksız ve gereksiz donanım özelliğine sahip.Start-stop sisteminin sarsıntısız ve hızlı devreye girip,çıkmasıyla sorunsuz calışıyor,multimedya bilgi ekranından gösterge panelindeki efekleri değiştirerek zevkli bir sürüş gerçekleştirebiliyorsunuz.Kadjar’da en beyendiğim özelliği ise çeşitli secenekler ile akıllı otamatik park asistanı oldu .
Fiyat : 93.550 TL
Şehir içi y.t : 4.0 lt
Şehir dışı y.t : 3.9 lt
Ortalama : 3.9 lt
Boş KG : 1421
0-100 : 12.0 sn
Max hız : 181km/h
Max tork : 260Nm
Silindir hacmi : 1461