RENAULT CAPTUR ICON 1.2 TURBO EDC
02.08.2015 11:58
Modern ve şık tasarımı ve kişiselleştirebilme özelliği ile gençlerin ilgisini çeken Renault üreticisi'nin küçük sınıfdaki SUV Captur modellini inceliyoruz.



Captur'un içerisine geçtiğimde sade ve modern tasarımı ile aydınlık ferah bir ortam sunuyor.Koltuklar ergonomik açıdan sorun yer almıyor,ayriyetden koltuk kılıflarındaki fermuar yardımıyla kolaylıkla söküp temizleyebiliyorsunuz.Üç kollu direksiyon simidi elle oturuyor,üzerindeki tuş takımlarına erişimi kolay ve kullanışlı yinede direksiyon arkasında bulunan müzik sisteminin kumanda erişimin kullanımı fonksiyonel değil.Gösterge paneline baktığımda anolog ve dijital göstergeler sade ve şık görünüm sunuyor.Orta bölümde yer alan 7''multımedya ekranı modern kalitesi ve kullanım kolaylığı sunuyor,standart olarak sunulmayan navigasyon özelliğini opsiyonel olarak alabiliyorsunuz.Multımedya'nın hemen altında elektronik klima ünitesi bulunuyor,Captur'da kullanılan mahzeme kalitesinin geneli sert plastikden oluşuyor.Eşya koyma ve saklama hacmi cömert olan Captur'un ön torpido gözünün sürgülü olması kullanışlılığını zedeliyor.Arka koltuklara geçtiğimde(1.76) baş ve diz mesafesinin yeterli hacmi sunuyor,sürgülü koltuklar sayesinde bagaj hacmini ve iz mesafesini kendinize göre ayarlayabiliyorsunuz.Bagaj hacmi yükleme kapasitesi çift bölme sayesinde kullanım hacmini ayarlayabiliyorsunuz,377-455 lt,koltuklar yatırıldığında 1,235 lt hacim sunuyor.






Deneyeceğim Captur versiyonu 1.2 Tubo EDC 120bg Icon modellidir,Captur'a eller serbest akıllı kart ile sürücü koltuğuna geçiyorum.Rolantide motor sesini içeride duymuyorsunuz,ilk gaz tepkileri ile Captur'un seri bir suv model olduğunu hissediyorsunuz.1.2 Turbo motorun ve EDC çift şanzımanın ikilisinin başarılı çalıştığını söyleyebilirim.Normal kullanımlarda konforlu ve stabil yol tutuşu olan Captur'un içerisinde motor,yol,rüzgar sesini içeride duymuyorsunuz.Ani hızlanmalar ve ara hızlanmalarda 1.2 Turbo motordan yeterli performansı sunuyor.Spor kullanımlarda motor sesini 4.000d/d bandından sonra duyabiliyorsunuz,yüksek hızlarda ise rüzgar sesini rahatlıkla duyabiliyorsunuz onun dışında motor,yol lastiğini içeride duymuyorsunuz.Eğimli yollarda çekişden düşmediği gibi ivmelenmesini koruyor ve performansını düşürmüyor.Ani frenlemelerde stabil şekilde duruyor ve dörtlü flaşörleri otomatik yakarak diğer sürücüleri uyarıyor,süspansiyonları ise bozuk yollarda içeride fazla sarsıntı içermiyor ve sessiz çalışıyor yapısı ise orta sertlikde.Günlük kullanımlarda konforu ve performansı,yerden yüksekliğiyle birlikde ekonomisiyle yeterli donanım güvenlik ekipmanlarıyla Captur'u listenize eklemelisiniz.
Teknik Özellikler
Renault Captur 1.2 Turbo EDC 120 HP
Motor : 1197 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli
Şanzıman : 6 ileri otomatik (EDC)
Maksimum güç : 120 HP @ 4900 d/d
Maksimum tork : 190 Nm @ 2000 d/d
Maksimum hız : 192 km/s
0-100 km/s : 10.9 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.) : 4122 / 1778 / 1566 mm
Bagaj hacmi : 377/455/1235 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.) : 6.6 / 4.7 / 5.4 lt/100 km
Karbondioksit salımı : 125 g/km
Renault Captur 1.2 Turbo EDC 120 HP
Motor : 1197 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli
Şanzıman : 6 ileri otomatik (EDC)
Maksimum güç : 120 HP @ 4900 d/d
Maksimum tork : 190 Nm @ 2000 d/d
Maksimum hız : 192 km/s
0-100 km/s : 10.9 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.) : 4122 / 1778 / 1566 mm
Bagaj hacmi : 377/455/1235 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.) : 6.6 / 4.7 / 5.4 lt/100 km
Karbondioksit salımı : 125 g/km
FİYAT : 64.900 TL