PEUGEOT 508 ALLURE 1.6 eHDİ ETG6 115 PS 270 TORK

Herkese iyi günler dilerim,bugün sizlere geçtiğimiz günlerde makyajlanan peugeotun 508 model aracını tanıtacağım.
 
Aracım dış tasarımındaki en büyük etken ön panjur ve far tasarımdaki değişimlerle modellin keskin bir hatlara büründüğünü görebiliyorum,yan ve arka kısımda ise makyajsız modelliyle hemen hemen aynı.
 
İç kabininde kullanılan parçaların genelli kaliteli ürünlerin yer verildiğini görebiliyorum.Otomobillin deri koltuklarının oturma pozisyonu güzel ,elektrikli sürücü koltuğu bulunuyor.Direksiyondaki tuş düğmelerini kullanmak alışana kadar biraz zahmetli olsada zamanla alışılacağına inanıyorum.Yanlız gösterge panelinin üstüne konumlandırılan küçük cam şeklindeki bilgi ekranın olması yoldaki tabela,hız göstergesi,hız tabelası vb. önemli bilgiler vermesi sayesinde hem trafik kurallarına uymuş oluyorsunuz,hemde sürüş esnasındaki dikkatinizin dağılmasını engelliyor. 
 
Orta bölümde 7''dokunmatik bilgi ekranın kullanımı kolay ve işlemcisi ile grafik tasarımını başarılı buldum,hemen altında ön panelle gizlenmiş sürgülü ikili bardak tutucuların konumlandırma yeri güzel olmuş ,sürüş esnasında içeçeğinizi rahat bir şeklide alıp koyabiliyorsunuz.Bu bölümün altında ise bilgi ekranı için konumlandırılmış olan tuş mekanizmaları  ve en alt kısımda ise çift yönlü klima düğmelerinin bulunduğu kısmı görüyorum.
 
Araç da yeterli seviyede eşya gözü bulunuyor ve bazı eşya  koyma kısımlarında kadifemsi kumaş ile kaplı olması güzel bir detay olarak göz önüne geliyor, arka kısma geçtiğimde ilk dikkatimi çeken özelliği arka yolcular için konumlandırılmış çift bölgeli klima oluşunu beklemiyordum,arka kısma geçmeden sadece havalandırma kanalları bulunuyor dur diye düşünürken bu sistemi görmem beni baya şaşırttı.1,80 boyundaki kişiler arka bölümde diz ve baş mesavesiyle ilgili bir sıkıntı çıkarmadığını söyleyebilirim.
 
Sürüş özelliklerine geçecek olursak,aracımıza anahtarsız giriş ve çalıştırmayla sürücü koltuğuna geçip gerekli güvenlik önlemlerini alırken bir sorunla karşılaşıyorum aynalarımı ayarlamak istiyorum ama gözle görünür bir yerde olmadığı için ,yanımdaki danışman arkadaşa soruyorum aldığım cevap sayesinde sol alt kısımdaki kapaklı bir gözün içerisine konumlandırılımış olması ve konulduğu yerin kadifemsi bezle kaplanması güzel bir hissiyat oluşturuyor.
 
Aracın fransız olmasından kaynaklanan bir durum herhalde start-stop tuşu,elektronik el freni sol bölüme konumlandırılmasıyla ilk kullanımlarınız da biraz garip karşılıyorsunuz,neyse start düğmesiyle motoru çalıştırıyorum araç rolantideyken iç kabinde dizel bir motorun olduğunu size hissetirdiğini söyleyebilirim.6 ileri roboziteleştirilmiş şanzıman bulunuyor,vites geçişleri hissediliyor ve vites geçiş tepkileri yavaş kalıyor.Araçın hızlanmaları ve ara hızlanmaları tatminkar seviyede olsa da şanzıman ile olan uyuşmazlığının sürüş zevkini kaçırdığını  söyleyebilirim.
 
Bu şanzıman sorunlarını biraz hafifletmek isterseniz ,F1 vites kulakçıklarıyla  biraz daha keyifli bir sürüş sergiliyor,f1 kullanımlarında vites sarsıntılarının daha az olduğunu ve daha hızlı geçiş yaptığını sizlere hissettiriyor.Bir eksi yönü sıkışık trafiklerde start-stop sistemi araçın tam durmadan devreye girmesi benim açımdan beyenmediğim bir durum.Araç 110-120 hızlarda ve üstünde rüzgar sesiyle birlik de motor sesinin iç kabine aldığını duyabiliyorsunuz.Araçın süspansiyonun orta sertlik de bir yapısı bulunuyor ama bozuk yoldayken ön konsoldan gelen zırıltı sesi insanı deli ettiğini söylemeden geçemeyeceğim.
 
Motor hacmi      : 1560                                   Boş ağırlığı                   : 1405                                  Fiyat aralığı : 86.500tl-144.500tl
Motor gücü        : 115/3600                           Bagaj hacmi                 :  473/1339
Maksımum tork : 270/1750                           Şehir içi yakıt tüketimi  : 4,6
Maksımum hız   :197                                     Şehir dışı yakıt tüketimi : 3,7
0-100                 :11,9                                       Ortalama                     :  4,0
 
DEĞERLİ VAKTİNİZİ AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
OĞUZHAN GÜNEY
teknikoguz@msn.com