ORTA ŞEKERLİ TÜRK KAHVESİ

Ülkemizde sevilen ve tutulan bir otomobil olan Renault Clio 1.5 dci 90 bg manuel şanzımanlı modelli konuk ediyoruz.
 
Clio dış tasarımına baktığımda keskin hatlarından ziyade kaslı çizgileri ile sportif bir aerodinamik tasarımı olduğunu görüyorum.
İç tasarımına geçtiğimde ise dış tasarımına bağlı olan sportif ve teknolojik tasarımını fark ediyorum.Sürücü koltuğuna oturduğumda ergonomik sorunla karşılaşmadın,üç kollu direksiyon simidinin üzerindeki tuşaların az sayıda olması kullanımını kolaylaştırıyor.Yanlız direksiyon arkasına yerleştirilen kumanda sisteminin(radya komutları)kullanışlı olduğunu söyleyemeyeceğim,hatta o kısmı görmediğiniz için kullanma gereksimi duymuyorsunuz veya unutuyorsunuz.Mahzeme kalitesi sınıf standartları içerisinde,gösterge panelli kısmına baktığınızda üç parçaya ayrılmış anolog şeklinde sol bölümde devir göstergesi,ortada dijital hız göstergesi,sağ bölümde ise benzin göstergesi anolog şeklinde oluşturulmuş hararet göstergesinin olmaması ise enteresan ve düşündürücü,yanlız yol bilgisiyarının küçük bir kısma konulması eksik yönlerinden .Orta bölümde yer alan piano black kaplı ve krom çerçevesi ile gelen orta panelde 7'' multımedya bilgi ekranı bulunuyor,işlemcisi ve grafik kalitesi başarılı buldum kullanımı kolay.Hemen altında ise havalandırma kanalı ve elektronik klima ünitesi yer alıyor.Clio'da yeterli düzeyde eşya koyma ve saklama gözleri bulunuyor,arka koltuklara geçerken kapı kollunun Alfa Romeo'lardan aşikar olduğumuz şekilde kelebek cam tarafına gizlendirilmesi ile güzel olmuş.Arka koltuklara oturduğumda baş ve diz mesafesi yeterli seviyede hacim alanı sunuyor,bagaj hacmi ise  300 lt koltuklar yatırıldığında ise 1146 lt hacim sunuyor.Bunların dışında Clio'nuzu kişiselleştirme özelliğine sahipsiniz dış tasarımda,tavan çıkartmaları,renkli alüminyum jantlar,dış dikiz aynaları,kapı alıt koruma,arka tampon eteği,bagaj altı çıtası.İç tasarımda ise ön konsol ve kapı panoları,koltuk kumaş renkleri,havalandırma kanalları çercevesi,direksiyon simidi çercevesi,vites kolou çercevesi gibi özellikler ile isteğinize göre seçim yapabilirsiniz.
 
Clio ile sürüş keyfi :Test otomobilimiz 1.5 dci 90 bg 220 tork manuel 5 ileri icon versiyonlu modellidir.Clio rakiplerinden farklı özelliklerinden bir tane eller serbest renault kart sistemi ile anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği b segmentinde çok rsatlanmayan bir durum ayriyetten bu özelliği Clio'da ekstra bir ücret vermeden icon versiyonuyla birlikde standart olarak alabiliyorsunuz.Clio içerisinde rolantide beklerken dizel motor sesini duymadığımı söylemek isterim,manuel 5 ileri vites ile yola çıktığımda vites geçişlerinin yumuşak ve pratik şekilde zorlanmadan geçiyor.Clio hafif yapısı ile motor ve şanzıman uyumu başarılı,gaz tepkileri güzel.Alt devirden itibaren başlayan 220'lik torku ile 1071 kg ağırlığıyla gayet seri olduğunu belirtmek isterim.Tabi ister istemez Clio'da 6'ncı vitesi arıyorsunuz,5 ileri şanzımanın vites aralıkları kısa tutulmuş ara hızlanmaları verdiği tork ile keyifli olsada 5'nci vitese geldiğinizde belli bir süre sonra teşke 6'ncı viteside olsaymış diyorsunuz.Clio ile 100-110 km/s hızlarda giderken motor,rüzgar,yol sesini fazla duymadığınızı belirtmek isterim,taki 110km/s ve üstü hızlara çıktığınızda  rüzgar sesini duymaya,motor sesini ise 3.000d/d bandında ve üstünde olduğu zaman motor ben buradayım demeye başlıyor.Clio bozuk yollarda kasis,çukur vb. gibi yollarda giderken içerideki konforunuzu korumayı başarabiliyor,süspansiyonları konfor odaklı olan Renault bu anlamda Türkiye yollarına kolaylıkla uyum sağlıyor.Yanlız Clio'nun fren rodajlamasını fazla beyenmedim,Clio'da nazik fren yapma olanağı neredeyse hiç yok ilk algılamalarda geçikiyor sanki frene basmıyormuşsunuz hissi vermesi ile daha sert fren pedalına basmanız gerekiyor.Clio'da 7'' multimedya ekranında navigasyonun ıcon versiyonunda standart olması güzel yanlız,park ederken geri görüş kamerasının olmaması eksik yönlerinden biri park manevralarında sadece sensörler yardımıyla park yapabiliyorsunuz.Geri görüş kamerasını ekstra ücret ödeyerek alabiliyorsunuz. Clio ekonomik yakıtı,yeterli donanım özellikleri ve tasarımıyla sınıfında alınacak otomobillerden bir tanesi.
 
                           Bir başka teste görüşmek üzere esen kalın.
 
 
Motor hacmi : 1461
Motor güç   :  66kw(90)bg 3750d/d
Max Tork    :  220Nm/1750d/d
Max hız     :  180 km/s
0-100       :  12 sn
Şehir İ.Y.T :   4.3 lt
Şehir D.Y.T :  3.2 lt
Karma       :  3.6 lt
Fiyat       :  Icon 1.5 dci 90bg ( 56.500 tl )