Opel Astra 1.6 lt CDTI ECOTEC 136 HP Dynamıc
Opel ailesinde yenilenen Astra tasarımda bir öncekindeki nesline göre dinamik ve modern hatlarla karşımıza çıkıyor.
Astra'nın içerisine geçtiğimde modern ve ferah iç atmosfer karşılıyor,mahzeme kalitesi ve işçiliğin ise bir önceki nesline göre daha başarılı,kaliteli olmuş.Koltuklar ergonomik açıdan bir sorun oluşturmuyor,ideal sürüş pozisyonuna ulaşımınızı kolaylıkla sağlıyorsunuz.Astra'nın kadranlarına göz attığımda sportif analog tasarımı ve geniş çözünürlüğü yüksek yol bilgisiyarı ile yeni Astra’nın iç atmosferine uyum sağlıyor.Avuç içinize oturan üç kollu direksiyon simidinin,üzerindeki tuş takımlarının kullanımı kolay. Orta bölümde yer alan multımedya ekranı,ideal sürüş pozisyonundaki erişimlerde rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz.Grafik kalitesi , işlemcisi,dokunmatik algılanmasında bir sorun ile karşılaşmadım ve kullanım kolaylığı sayesinde sıkılmadan Astra’nızın özelliklerini ayarlayabiliyorsunuz.Alt bölümlere doğru indiğimde,çift yönlü klima ünitesi,aldığınız donanım ve opsiyonel özellikleri kumunda ünitesi bulunuyor.Örneğin;şerit takip asistanı,esp kapatma tuşu, park pilotu,park sensörlerini kullanma opsiyonları ile bu özellikleri elinizin altında bulunan tuşlar sayesinde pratik olarak işlemlerinizi yapabilirsiniz.Astra’nın içerisinde geniş hacim olarak eşya koyma ve saklama gözleri yer almıyor,arka koltuklara oturduğumda diz ve baş mesafesi yeterli hacmi sunuyor(1.75).Ayrıca Astra’nızı eğer kış paketiyle alırsanız direksiyon,ön koltuklar ve arka koltuklarda ısıtma özelliği sunulsada,arka yolcular için havlandırma kanallarının bulunmaması şaşırtıcı bir hal alıyor.
Yeni Astra ile yolculuk zamanı;
kullanacağım versiyon 1.6 lt CDTI 136 HP,6 ileri otomatik olan Dynamıc modelli.Astra'ya anahtarsız giriş ve çalıştırma ile sürücü koltuğuna geçip,start tuşuyla motoru çalıştırıyorum.Rolantide dizel motor sesini içeride duymuyorsunuz,sürüşe geçtiğimde motor ve şanzıman ikilisi sarsıntısız,akıcı bir şekilde çalışıyorlar.Normal,sakin kullanımlarda izalasyon yalıtımındaki başarısını içeride hissediyorsunuz bu avantajı ile sessiz,konforlu seyehat edebiliyorsunuz.Süspansiyonları sert olan Astra,darbe emişlerini sönümlesi rahatsız edici olmasa da Astra'da ve diğer C segmenti rakiplerinin bir çoğunda olduğu gibi bozuk satırlı yollarda konforunuzu etkiliyor.Bunlar dışında kasis,çukur vb. çok derin olmayan çukurlara girmediğiniz müddetçe içerideki yolcularının konforunu etkilemiyor.Astra’yı spor kullanmak isterseniz vitesin ilerisinde yer alan Sport tuşuna basmanızla Astra’nın gaz ve direksiyon tepkileri,anında değişerek daha keyifli,atik sürüşler gerçekleştiriyorsunuz.Astra ani hızlanmalarda ve ara hızlanmalarda motor hacmi,beygir ,tork gücünüde göz önüne aldığımda yeterli performans sunmasıyla birlik de güvenli yol tutuşunu sağlamasıyla Astra’nın içerisinde yüzünüz gülüyor.Yüksek hızlarda güvenli yol tutuşuyla birlikde yalıtım olarak da bu sınıf bir otomobilde can sıkıcı durum hissetmedim.Astra’da güvenlik ekipmanları geliştirilmiş bunlardan bazıları şerit takip asistanı,led Matrıx ön farlar ile gece yolculuklarında holojen ve zenon farların menzillerinden daha iyi aydınlatma özelliği ile sürüş tarzınıza ve hızınıza göre otamatik olarak ayarlıyor.Ön çarpışma ikazı 60km/h kadar devrede olan bu güvenlik sistemiyle şehir içlerindeki olası küçük kazaların önüne geçmesine yardımcı olur.Trafik işaret tespit sistemi gibi daha bir çok güvenlik donanımlarıyla Astra’nızı istediğiniz güvenlik ekipmanlarıyla alabiliyorsunuz.Astra isteklerinizin çoğuna cevap verebilen kompakt hb bir otomobil.Tasarım,Konfor,performans,yol tutuşu,güvenlik donanımları ve uygun fiyat seçenekleri ile Astra’yı incelemenizi tavsiye ederim.