NİSSAN X-TRAİL PLATIUM 1.6 DCI X-TRONIC 130 PS 320 T0RK
07.12.2014 10:38








Herkese iyi günler,bugün yeni Nissan X-trail hakkında sizlere bilgiler vericeğim.
Dış tasarımının bir önceki modelliyle irtibatlarının kesildiğini bu modelde görebilliyoruz, tamamen yenilenen tasarımı daha heybetli ve sportif bir görünüm kazanmasıyla kalabalık genç ailelerin gönlünü fetedeceğini düşünüyorum.
İç tasarımına geçtiğiminde ise kardeşi Nissan QQ'de kullanılan çoğu mahzemelerin X-trailde'de kullanıldığını görebiliyorum.Araca bindiğimde deri koltukların olduğunu ve sürücü koltuğunun elektrikli olarak ayarlayabiliyorsunuz,koltuğun oturma pozisyonu ve yan destekleyicileri gayet başarılı,iç kabinde kullanılan mahzemelerin kalitesi ise orta düzeyde olduğunu belirtmek isterim.
Ön kol dayama bölgesinin sabit olması sürüş esnasındaki konforunuzu etkileyeceğini düşünüyorum,yanlız aracı ferah kılan bir yönünün ise panoromik cam tavanın olması. Orta bölümdeki bilgi ekranının Nissan QQ ile aynı olmasının dışında daha kaliteli bir işlemci ve grafik kalitesi olan ekran konulsaymış kardeşiyle aralarında bir farkı olurdu. Nissan biraz teknolojilerden geri kalmış anlaşılan.İyi yönleri ise platıum donanımda standart olarak nagivasyon ve geri görüş kamerasının kuşbakışı ve direksiyon hareketine göre çizgilerini ayarlaması beyendiğim özelliklerden biri.
Araçda yeterli sayıda eşya gözü bulunuyor,arka bölüme geçtiğimizde ise 1,80 boyundaki kişilerin sıkıntısız bir şekilde seyehat edebilmesi güzel,bunun dışındaki bir özelliğinin arka koltukların sürgülü olması ve sırtlık kısmının iki kademeli olarak yatırılabilmesi uzun yolculuklar için gayet güzel düşünülmüş.Bagaj ihtiyaçınızı karşılamayada birebir altarnetif çözüm sunabiliyor,böylelikle koltukları yatırmanıza gerek kalmadan arkadaki yolcularınızın konforlu bir yolculuk yapmasına olanak sağlıyor.
Diğer özelliği ise elektrikli bagaj kapağı bulunuyor,bunu araçın şöför tarafının sol alt kısmından ve bagaj kapağının kumandasına bir kere dokunarak kullanabiliyorsunuz.Bagaj kısmındaki eşya koyma gözünde ayriyetden iki kişilik gizli koltuk bulunuyor, ihtiyacınız sırasında pratik şekilde açıp ve kapaya biliyorsunuz,tabi yetişkin insanlar yolculuk sırasında biraz sıkıntı çekebilirler daha çok küçük çocuklar için düşülmüş bir sistem.
Sürüş özelliklerine geciçek olursak,ilk önce anahtarsız giriş ve çalıştırmayla sürücü koltuğuna oturuyoruz gerekli güvenlik önlemlerimizi aldıkdan sonra start tuşuyla motoru çalıştırıyorum.Bu sırada sürücü emniyet kemerinin motorun çalışmasıyla, sürücü emniyet kemerinin sıkılaştırması en hoşuma giden özelliklerinden biriydi.Yanlız motor rolantide iken iç kabinde dizel motorun sesini rahatlıkla duyabiliyorsunuz açıkcası böyle bir araçdan beklemediğim bir durum oldu doğrusu.
Araç X-tronic şanzımana sahip,araçla yola çıktığımız esnada vites geçişlerinin sarsıntısız olması güzel olsada, vitesin geç tepkiler sürüş zevkini kaçırdığını söyleyebilirim.Diğer eksik gördüğüm bir yönü ise direksiyon hissiyatının olmayışı ,bunu söylememin nedeni 100-110 gibi hızlarda direksiyon tüy gibi hafif olması sürüş esnasında kullanıcıya güven vermiyor.
Bozuk yollarda kabin içerisindeki parçalardan ses gelmesi insanın canını sıkan noktalardan biri olduğunu ve süspansiyonların arazi şartları göre uygun olmadığını gözlemliyorum.Aşırı sert olan süspansiyonlardan dolayı konforunuzu bariz bir şekilde etkiliyor.Sürüş esnasında 100-120 km hızlarda asfalt yollarda yol ve rüzgar sesi almasa da motor sesini çok rahatlıkla duyabiliyorsunuz.Frenlere gelecek olursak güvenli frenleri olmasına rahmen,frenlerin hissiyatı yok diyebiliriz,ilk sürüşleriniz de sanki frene basıp çektikden sonra algılıyor hissi vermesi,açıkçası alışana kadar insanı tedirgin ettiriyor.
Günümüzde sıkça kullanacağımız özellikler platıum donanımında standart olarak sunuluyor, şerit takip asistanı ,sinyal vermediğiniz halde şerit değiştirirseniz sadece sesli olarak ikaz ediyor,benim fikrim sesden ziyade direksiyon mekanizmasına titreşim özelliğinin konumlandırılması daha güvenli bir özellik sunabileceğine inanıyorum.Diğer özellikleri ise kör nokta uyarıcısı,akıllı park sistemi ve yorgunluk algılayıcı sistemleri ile sizlere güvenli bir yolculuk yapmanıza olanak sağlıyor.
Bir üzücü haber ise bu modelli sadece iki çekişli olarak alabiliyorsunuz,eğer dört çekişli modellini almak istiyorsanız şimdilik sadece manuel vites seçeneği ile satılıyor.
FİYATLARI:98.900TL-134.900TL Arası alabiliyorsunuz
Motor hacmi : 1598 ARAZİ KULLANIM ÖZELLİKLERİ Boş ağırlığı :1540
Motor gücü : 130/4000 Yerden yükseklik(mm) : 210 Bagaj hacmi:445/1982
Maksimum tork : 320/1750 Yaklaşma açısı : 18,1
CO2 salımı(gr/km) : 135 Ayrılma açısı : 26,5
Maksımum Hız : 180
Hızlanma 0-100 : 11.4
Şehir içi tüketim : 5.8
Şehir dışı tüketim : 4.7
Karma : 5.1
DEĞERLİ VAKTİNİZİ AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.
OĞUZHAN GÜNEY
teknikoguz@msn.com








