NİSSAN JUKE 1.6 TEKNA CVT

Ülkemizde son yıllar popüler olan suv ve crossover karekterli otomobiller gün geçtikçe artmaya başladı.Çoğu markanın  bu sınıf otomobilleri yeni piyasaya sunarken,geçmiş yıllardan gelen zaman aşımı ile aşina olduğumuz Nissan markası ülkemizde bir hayli sevildiğini ve Nissan'ın bu sevgiyi geri çevirmeyerek çeşitli suv tarzı otomobillerini ülkemize sunuyorlar.Bizde dedik ki bugünkü konuğumuz Nissan Juke olsun.

 
Juke'un dış tasarımı bir hayli ilginç ve ilgi çekiçi bir görüntüsü açıkçası güzel mi ,kötü mü tam birşey diyemeyeceğim yinede herkese hitap etmeyen değişik suv modelli.Ön bölümdeki holojen yuvarlak büyük far grublarını beyenmediğimi kesinlikle söyleyebilirim nedeni ise hem görsel anlamda eski model otomobillerde kullanılan far grublarını andırıyor ,hemde yüksek kısma konulan far grublarının gece yolculuklarında önünüzde giden ile karşı şeritten gelen sürücülerin gözlerini kamaştıracağını düşünüyorum.Görsel ve kullanışlılık açısından başarısız,allahdan kaputun üzerindeki sinyal ve gündüz farların yerlerine konulmadığı düşünerek bunada şükür diyorum.Yan profilden baktığımda arka tarafa doğru eğimli olan tavan yapısı spor otomobilleri andırıyor yanlız ne alaka bu bir spor otomobil değil ki gereksiz yapılmış bir tasarım.Arkadan gördüğüm görüntü ön tarafdan kesinlikle daha iyi hiç değilse stop lambalarını tavana koymamışlar sis farların orda olduğunu düşünsenize,iş makinelerinin lambaları gibi.Nissan'ın tasarım anlamında en kötü modelli benim görüşüm.
Juke'nin iç tasarımına geçtiğinizde sizi sevindirecek ve heyecanlandıracak birşey arıyorsanız boşuna aramayın öyle birşey yok.İç tasarımda kaliteli mahzemelerin olduğunu söyleyemem heryerde sert plastik kullanılmış,yumuşak bir yer dokunuş istiyorsanız şuan üstünde oturduğunuz koltuklar.Neyse ki koltuklarda herhangi ergonomik sorun yer almıyor,gösterge paneline baktığımda derin gözler içerisine yerleştirilen devir ve hız göstergelerini okumakda herhangi bir sıkıntı oluşturmuyor,yanlız ikisinin ortasına yerleştirmiş buz kazıyıcıları şeklindeki yol bilgisiyarını okumanız kolay değil.Herhalde yol bilgisiyarı kolay okunsun diye yol bilgisiyarının üstündeki panellinde küçük bir boşluk bırakmışlar.Yanlız üç kollu spor direksiyonu Mını cooper'ı çağrıştırıyor.Juke'nin içerisinde kaliteli bir görünüm kazanmak isteyen mühendisler işi ucuza kapatmak için belli kısımlarda, dış gövde renginizin rengini iç kısımlarda kullanarak kendilerince güzel bir ambiyans yaratmak istemişler ama daha da batırmışlar,hiçbirşey yapmasalardı daha iyidi.Orta bölümde yer alanda çağ dışı müzik sistemi bulunuyor ,eğer üst donanımları tercik ederseniz multimedya ekranı ile daha kalite bir iç mekan sunuyor.Juke'da az sayıda eşya saklama ve koyma gözleri bulunyor.Arka koltuklara binerken hafif eğimli tavan yapısından dolayı kafanızı vurabilirsiniz,koltuklara oturduğumda diz mesafesi yeterli seviyede olsada baş mesafesi tavan yapısından dolayı sınırlı olduğunu söyleyebilirim.Arka yolcular için havalandırma kanalları bulunmuyor,yanlız orta bölümdeki şaft tünelinin olmamasıyla orta bölümdeki yolcuların konforunu arttırıyor.Aman dikkat kafanızı vurmayın,birazda yürüyen aksamlardan bahsedelim.
 
Kullanacağımız Juke motor ve donanımı ise 117 ps/4500dd güce,158Nm/4000dd torka sahip şanzımanında CVT sistem bulunuyor.Juke'da anahtarsız giriş ve çalıştırma maalesef bulunmuyor.Bozuk,patika yoldan süspansiyonlar başarılı iç kabinde fazla sarsıntı yaşamıyorsunuz ve sessiz çalışan süsüpansiyonları sayesinde konforlu yolculuk yapıyorsunuz.Asfalt yolla çıkıp gaza yüklendiğinizde ise hız göstergesin yükselmesini beklerken devir göstergesinin 6.000dd'lere kadar yükselerek ve içeriye gelen aşırı motor sesiyle ne yapacağınızı şaşırıyorsunuz.Eğer daha önce cvt şanzıman kullanmadıysanız alışmanız epek zor olacakdır,manuel ve tam otomatik,çift kavramalı şanzımanlar kullandıysanız CVT şanzıman ile otomobilden soğucağınızı adım gibi eminim,değişik olan çalışma prensibine sahip cvt şanzımanın her an ne yapacağını bilemiyorsunuz.Cvt şanzımanda dişli mekanizması bulunmadığından dolayı size bir scooter sürüyormuşsunuz hissi yaşatıyor.Gaza yüklendikçe devir çeviriyor hızlanması için uzun bir süre beklemeniz gerekiyor ben cvt şanzımanı çözemedim.Juke ile cvt şanzımanın uyumu neredeyse hiç yok ,zaten hızlanamadığı için boşuna performans aramayın.90-100 km/s hızlarda iç kabinde rüzgar sesi almaya başlıyor,motor sesini almadığı dakika yok gaza yüklendin mi motorun yerinde olup olmadığını anlayabiliyorsun.Hayatımda ilk defa bir otomobilden bu kadar soğudum.Sanırım bu cvt şanzımanı kullanmak için epey sabırlı ve sakin biri olmak gerekiyor.Eğer hayla bir Juke almak istiyorsanız kesinlikle kesinlikle manuel vitesi tercih etmeniz, cvt sorun için sorunsuz diyorlar çalışmıyor ki arıza yapsın .
 
Motor Hacmi : 1598cc
Motor Gücü   :117Ps/4500dd
Max. Tork     : 158Nm/4000dd
Max  hız        :170km/s
0-100            :11.5sn
Şehir İçi Y.t    : 8,3 lt
Şehir Dışı y.t   : 5,2 lt
Ortalama        : 6,3 lt
Yakıt deposu : 46 lt
Fiyatı             :61.100 TL
                                                                           Bir başka teste görüşmek üzere esen kalın.