MINI COOPER D (5K)
21.01.2015 23:21







Ülkemizde artık her çeşit marka otomobilleri görebilmeniz mümkün.Sizin otomobilliniz nasıl olmalı ...sıradan,yollarda sık sık karşılaştığımız marka,modellerden sıkıldınız değil mi.Sizi görenlerin meraklı ve hayran bakışlar içerisinde olmak istiyorsanız rotanızı İngiltere'nin Oxford şehri yönününe çevirmeniz,gittiğinizde yerde sizinle yakından ilgelenecek olan MINI COOPER güler yüzlülüğüyle sizleri karşılayacakdır.
Mını cooper'ın dış tasarım farklılığını,iç tasarımında da görebiliyoruz.İç tasarımı otomobillin içerisinde geçtiğimiz andan itibaren sportif ve heyecanlı tasarımla kendinizi enerjik ve mutlu hissediyorsunuz.Cooper'ın sürücü koltuğuna geçtiğiniz andan itibaren ilk başlarda değişik gelsede zamanla alışıyorsunuz ve ince detaylı tasarımları gördükçe cooper'ın içerisinden hiç çıkmak istemiyorsunuz.Önceki nesil Cooper'larda bulunan orta bölümdeki gösterge panelinin yeni versiyonunda direksiyon arkasına yerleştirilerek dikkatinizin dağılmasını engellediğini söyleyebilirim.Sürücü koltuğun oturma pozisyonu gayet başarılı ,spor üç kollu direksiyonun üzerindeki kumandaları ergonomik bir sorun yaratmıyor yanlız tuş takımları bana playstationdaki konsol tuş takımlarını andırdı.Cooper'ın heryerinde ince detayların yer aldığını görebiliyorsunuz,iç kapı kolları,havalandırma kanalları,hoparlördeki çerceveler,iç tasarımı kişiselleştirme gibi özellikler ile zengin bir görsellik ön plana çıkıyor.Tavana yerleştirilen panaromik cam tavanın kumandaları uçak kokpit'ini andırdığını belirtmek isterim,orta bölümde bulunan bilgi ekranını kalitesi ve kullanımı başarılı bilgi ekranını aynı zamanda vites bölümünün arkasına yerleştirilen joystıck kumanda sayesiyle sürüş esnasındaki kullanımlarda daha konforlu ve dikkatli bir yolculuk yapmanızı sağlıyor.Cooper'ın arkasında ancak iki kişi oturabiliyorsunuz 1,80 boyundaki kişiler arka bölümde rahat,konforlu bir yolculuk yapabiliyor.
Cooper'ın sürüş özelliklerine geçersek sessiz bir dizel motorunun olduğunu söyleyebilirim,yanlız dizel motorun üç silindirli olmasından dolayı ilk kalkışlarda ve durma noktasına yakın motorun sirkilenme(titreme) yaptığı anlıyorsunuz.Cooper'ın ruhunda yatan go-kart hissini sizlere sürüş esnasında yansıtıyor,tabiki bunun bir eksik yönün şehir içi trafiklerde direksiyonun biraz ağır ve sert olması.Cooper'ı 116 bg,270 tork ve 6 ileri steptronic şanzımanıyla gayet güzel ve başarılı bir iş gerçekleştiriyor.Gayet akıçı bir hızlanışı olan cooper'ın vites geçişlerinde sarsıntı yaşatmıyor ve hız kesmeden vites değişimi sağlıyor,maalesef f1 kulakçıkları bu versiyonda göremiyoruz,spor kullanmak istediğimizde sadece vites kolunu kendi tarafımıza çekerek koldan müdahale edebiliyoruz.Alt devirlerde motor sesi duymasanız bile performanslı sürüşlerde motor sesini duyabiliyorsunuz.Cooper'ın üç silindirli olması aklınızda soru işareti oluşturmasın,otomobilde üç kişi olmamıza rahmen dik ve hafif virajlı yolu gayet seri ve hız kaybetmeden tamamlayabiliyor.Cooper'ın hill holder özelliğiyle dik yokuşlarda geriye kaydırmanız imkansız ancak hill holder'ı ayarlayan süreyi geçirirseniz kayma meydana gelir.Yanlız dik bir yokuşdan kalkmak isterseniz bir ve ikinci vitesde cooper patınaja maruz kalıyor buda hem ağırlığından ve yüksek torkundan dolayı meydana geliyor tabiki bunu önlemeniz için gaz pedalına nazik dokunmanız olacakdır.
Motor gücü : 116bg/4000d/d
Motor torku : 270Nm/1750d/d
Max Hız : 202km/s
0-100 : 9.5sn
Şehir içi y.t : 4,5-4,3lt
Şehir dışıy.t: 3,7-3,5lt
Karma : 3,9-3,8lt
Ağırlık : 1280 kg
Fiyat : 88.490TL







