Mercedes-Benz E180 AVANTGARDE 7G TRONIC
Üst orta segmentte yer alan Mercedes-Benz E-serisine ulaşmak artık daha kolay,1.6 lt motor hacmi 156 bg güç ve 250 Nm tork ile yüksek vergilere vermeyerek,E serisinin 1.6 lt motor seçenegiyle orta üst segment bir otomobillin tadını keyifle çıkarabilirsiniz.Tabi ki burada bir başka seçenek Bmw 520i serilerinde kullanılan 1.6 170bg ,E serisinden daha güçlü ve performanslı.İki markanında sunmuş olduğu 1.6 lt motor seçenekleriyle sizlerin beğenisine sunuluyor,öncelliğiniz konfor mu? yoksa performans mı?
E-serisinin içerisine geçtiğimde açık renk kullanılan mahzemeler ve ferah iç hacim sizleri karşılıyor.Koltuklar ergonomik,ideal sürüş pozisyonuna erişiminizde bir sorun oluşturmuyor.Kaliteli,şık mahzemelerin kullanıldığı E-serisinde kendi zevklerinize uygun sunulan seçenekler ile kişiselleştirebiliyorsunuz.Üç kollu deri direksiyon simidinin üzerindeki yardımcı tuş takımların az sayıda olmasıyla,kullanımı kolay.Gösterge panelline baktığıma analog tasarımlı,takip etmekde zorlanmı yor olsanızda sade,klasik kalıyor.Günümüzde artık daha modern,teknolojik gösterge panellerini kendi zevklerinize,sürüş tarzınıza göre ayarlayarak sıkılmadan,zevkle kullanabiliyorsunuz ne yazık ki E-serisi bu konuda sade,klasik kalmayı tercih edmiş.Orta bölümdeki multımedya bilgi ekranın göğüsün içeriye doğru çıkıntılı kısımda,yer almasıyla güneş yansımalarından etilenmemesi için yapılmış olduğunu düşünüyorum.Multımedya ekranın dokunmatik özelliği bulunmuyor,ön kol dayama ünitesinin önüne yerleştirilen joystıck kumanda paneliyle,ekran üzerindeki uygulamaları kullanabiliyorsunuz.Dokunmatik özelliğinin olmadığı bence iyi olmuş,çünkü ideal sürüş pozisyonlarındaki seyehat sırasında içeriye gömük ekrana erişimde zorlanacağınız ve sürüş esnasındaki dikkatinizin dağılmasına neden olacakdı.Hemen altında yer alan analog tasarımlı saatin,ön gögüsteki kullanılan aksesuarlarla uyumlu bir bütünlük oluşturmuş.Yanlız radyo panellindeki tuşların kalitesini ve görselliğini beğenmediğimi belirtmeliyim,E 180'in içerisinde sade,basit görünüyor.Radyo panellinde bulunan bir başka güzel özelliğin sağ bölümde yer alan telefon sistemiylede ilgili kumanda paneli olması.Sürücü koltuk ısıtma,arka cam perdesi,arka koltuk kafalıklarını oeğme,eco start-stop,park sensörü ve sağ koltuk ısıtma tuşlarıyla birlikde çift yönlü klima ünitesi görsel ve mahzeme kalitesi olarak radyo panelindeki üniteden daha başarılı.E180'de eşya koyma gözleri yeterli seviyede ve gözlerin içerisindeki kadife kaplamalar hem görsel olarak hemde koyduğunuz eşyaların ses çıkarmaması bakımından güzel bir detay.Arka koltuklara geçtiğimde diz ve baş mesafesi yeterli hacmi serisunuyor (1.75),arka yolcular için camlarda perde,havalandırma kanalları,küllük ve 12Volt'luk soket girişi bulunuyor,orta bölümdeki devasal şaft tünelinin olmasının üçlü seyehatlarda konforu etkiliyecekdir.
Neden E180 almak istersin?
Nedenini öğrenmek için E180 AVANTGARDE donanımdaki 7G TRONIC şanzımanı ile yola çıkıyoruz.Sürüşe geçmeden ideal sürüş pozisyonu,hafızalı elektrikli koltukların ayarın kapı içerisindeki kumanda tuşları ile hemen ayarlıyorum.Çoğu otomobillerde koltukların alt köşelerinde olan koltuk ayarlarının nerede olduğunu anlamak için el yordamıyla uğraşırken,E serisinde pratik olarak, gözle görülür ve elinizin rahatlıkla ulaşabileceği yere konulmasıyla mantıklı bir çözüm sunuyor bu özelliği hafıza paketiyle alabiliyorsunuz.E serisinde eller serbest erişimli Keyless-Go adını verdiği Mercedes yani anahtarsız giriş ve çalıştırmayı opsiyonel olarak alabiliyorsunuz.Mercedeslerin bir çok serilerinde bulunan direksiyon arkasındaki vites kolu beyendiğim detaylardan,en azından yer kaplamıyor.Yola çıkmadan önce emniyet kemerini takıp,motoru çalıştırdığımda emniyet kemerinin gergisi boşluğu otamatik olarak alıyor olması hoşuma gitti. Yola çıktığımda şanzımanın tork konvantörlü olmasından dolayı vites geçişleri bir zdf,s-tronıc,dsg kadar hızlı değil.E180’deki ağırlığı ve 1.6 lt’lik fazla güçlü olmayan bu kasa için 156 bg güç ile 7 G TRONIC şanzıman performanslı kullanımlardan ziyade konforlu sürüşlere daha yatkın bir otomobil.Sakin kullanımlarda konforlu,rahat yolculuk geçirebileceğiniz E180 ile gayet keyifli seyehat edebiliyorsunuz.E 180’i ne kadar sakin kullanırsanız otomobildeki rafineyi hissediyorsunuz.Performansa gelirsek öncelikle 1645 kg boş ağırlığı olan 156bg gücündeki bir otomobilden gaza dokunduğunda fırlamasını beklemeyin derim.Performanslı kullanımlara geçmeden elimin altında bulunan sürüş modlarından sport modunu seçerek gazı köklüyorum.Spor moda aldığımda vites geçişlerini hissettirmeye başlıyor özellikle 2’nci vitesden 3’e geçerken ani hızlanmalarda çok seri olmasa da 9.6 sn 0-100 ulaşan E180 için makul bir değer.Direksiyon arkasındaki kulakçıkların geçikmeden,anında tepki vermesi ile spor kullanımlarda E180’den biraz daha fazla keyif alabiliyorsunuz.Her ne kadar 0-100 değerleri 10.0 sn altında olsada yüksek hızlara çıkma süresi yavaş yavaş uzuyor.Yüksek hızlara ulaşmanız biraz zaman almasıyla E serisinin kabin içerisine aldığı rüzgar sesi dışında bir sorun ile karşılaşmadım.Yüksek hızlardaki fren mesafesi ve stabil olarak duran E180 dörtlü flaşörlerini otomatik yakarak diğer sürücüleri uyarıyor.Yüksek hızlarda girdiğim virajlarda hafif yana yatmalar görünsede stabil olarak virajlara girip,çıkabiliyorsunuz.Süspansiyon ve darbe emiş sönümleri sessiz,konfor odaklı olsa da,bozuk satırlı yollarda içeriye yol ses alıyor. E180 öncelliği konfor,güvenlik,uygun motor hacmi ile performans beklentileri fazla olmayan,prestıjlı bir otomobilli uçuk vergi dilimlerine girmeden alabiliyorsunuz.
Model | Motor Hacmi | Motor Gücü | Tork | Maksimum Hız | 0-100 Km/s | Yakıt Tüketimi | Karma koşullarda yakıt tüketimi | CO2 emisyonu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
E 180 | 1595 cc | 156 PS | 250 Nm | 220 | 9,6 | Şehiriçi: 7,8 – 8,3 |
(6,1-6,6 lt/100km) | (143 - 153 g/km) |
Şehirdışı: 5,1 – 5,5 |
|