MERCEDES-BENZ B 180 CDI URBAN

Mercedes-Ben'in MPV platformundaki B serisine gelen dizel,otomatik seçeneğiyle piyasaya adımını attı.

B serisinin dış aerodinamik tasarımı MPV sınıf bir otomobil olduğu için fazla gösterişli bir tasarıma sahip değil.Bu tarz otomobillerde daha çok konfor ve düşük yakıt tüketimine odaklı  küçük ailelerin kullanabileceği otomobil olduğunundan,dış görünümüne fazla önem vereceklerini düşünmüyorum.

 

İçerisine geçtiğimde açık renk koltuk döşemeleriyle birlike panoramik açılır cam tavan,B serisini içerisine ferahlık katmış.Sürücü koltuğuna oturduğumda,sürüş sırasındaki sağa,sola savrulmalardaki yanal destekleyicilerin biraz daha derin olmasını beklerdim,bunun dışında bir sorun görünmüyor.Üç kollu direksiyon simidinin üzerindeki tuş takımlarına erişimi ve kullanımını rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz,gösterge panelli sade anolog tasarıma sahip,takip etmekde zorlanmıyorsunuz.Orta bölümdeki büyük ve geniş multımedya bilgi ekranın grafik kalitesi,işlemci hızı başarılı ve kullanımını ise pratik bir şekilde kullanabiliyorsunuz.Aynı zamanda trafikde ilerlerken multımedya ekranındaki işleminizi gerçekleştirmek için elinizin altındaki joystıck yardımcı kumanda ile dikkatinizi dağıtmadan işlemizi gerçekleştiriyorsunuz.Alt bölümlerde ise müzik sistemi ve çift bölgeli klima ünitesi yer alıyor.B serisinde eşya koyma ve saklama gözlerinde yeterli hacim sunsada,kullanılan mahzeme kalitesi ucuz ve kalitesiz duruyor ve çoğu kısımlarda kullanılan sert plastik belli bir yıpranmadan dolayı içeride trim seslerinin oluşmasına neden olacağını düşünüyorum.Arka koltuklara gectiğimde (1.75)diz ve  baş mesafesi olarak konforlu yolculuk geçiriyorsunuz.Tamam on köfte on paraya olmaz Her zaman piyasa malla dolup fiyatlar ucuzlamaz ama sonuçda bir premıum segment otomobil.En yakın rakibi BMW 2 Active Tourer mahzeme kalitesini B serisine göre bayağı bir farkın olduğunu ve 2 Active Tourer'ın her yönüyle B serisinden başarılı olduğunu düşünüyorum.

B serisinin Renault’dan aldığı motor 1.5 109 BG güç ve 260 Nm torku ile 7 ileri çift kavramalı şanzıman yola aktarırken sürücüsüne nasıl hissettiriyor?

Motoru ilk çalıştırmalarda sesini içeride duyuyorsunuz,yola çıktığınızda motor ve şanzıman ikilisi sorunsuz olarak görevlerini yerine getiriyorlar,akıcı ve sarsıntısız.Bu sırada motor ısındıkca sesinin azaldığını duyuyorsunuz,yalnız kullandığım versiyon Urban paket olmasına rahmen kasis,çukur vb. geçişlerde sert süspansiyonlardaki darbe emiş sesi ve konforunuzu etkileyerek yüzünüzün asılmasına neden oluyor.Normal,sakin kullanımlarda bozuk yollara girmedeğiniz müddetçe konforlu yolculuk gerçekleştiriyorsunuz,7 ileri çift kavramalı şanzıman ile hem yakıt tüketiminizi hemde motor sesi bakımından B serisine katkı sağlıyor,trafik lambalarında,trafikdeki uzun beklemelerde devreye giren start-stop sarsıntısız olarak yakıt ekonomisine katkıda bulunuyor.Ani hızlanmalarda ve ara hızlanmalarda tasarım,motor,şanzıman üçlüsünü göz önünde aldığımda sınıfına göre yeterli performansı verse de keyif verdiğini söyleyemeyeceğim.Renault’dan 1.5 dCi yerine1.6 dCi 130 bg olsaymış B serisi daha keyifli sürüşü ve performanslı olan bir MPV otomobil olabilirmiş,ama elimizde olan bu maalesef.Yüksek hızlara çıkmamanıza rahmen rüzgar sesi ile lastik sesi alıyor olmasını premıum sınıfdaki bir markada beklenmedik bir durum.Açık söylemem gerekirse Mercedes serilerinin içerisinde B serisini üvey bir model olarak görüyorum,en büyük rakibi BMW 2 Active Tourer her yönüyle B serisinden daha başarılı bir model olduğunu kanaatindeyim.

 

Maksimum Güç: 109 Bg 4000 d/d  
Maksimum Tork:  260 Nm 1750-2500 d/d  
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 11,9 s
  Maksimum Hız: 190 km/s
     
Frenler    
  Ön: Hava Kanallı Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Dizel
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 4,9 lt
  Şehir Dışı: 3,7 lt
  Karma: 4,1 lt
  Test: 5,8 lt
  CO2 Emisyonu 119gr/km
Boyutlar    
  Uzunluk: 4359 mm
  Genişlik: 1552 mm
  Yükseklik: 1557 mm
  Dingil Mesafesi: 2699 mm
  Bagaj Hacmi: 488 lt
  Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
  Boş Ağırlık: 1435 kg
  Lastik Boyutu: 205/55 R 16