MERCEDES-BENZ A180 AMG
Otomobiller ülkesinden mutlu ve sağlıklı bir gün geçirmenizi dilerim.Evet sevgili otomobil tutkunları sizlere şimdi prestij'in ne kadar heybetli ve gösterişli bir şey olduğunu anlatacağım,Prestej diyince sizler ne düşünüyorsunuz benim görüşüm,gittiğiniz yerde size saygı duyuyorlarsa ve yollar sizin açılıyorsa ,yolları şeritlerden değilde yıldızlar'dan takip ediyorsanız demeki bir prestij'in içerisinde olduğunuzu gösteriyordur.Kısaca prestij demek = Mercedez-Benz demektir.
Şuan heycan içerisinde A180 modellinin dış tasarımını inceliyorum.Bir önceki nesli ile çok farklı bir tasarıma giren A180 tamamen sportif tasarımıyla kullanıcı kitlesini gençlere yöneldiğini hissedebiliyorsunuz.Hafif tombul ve çekiçi tasarımı sanki ne bakıyorsun al beni dercesine sizlere göz kırpıyor.
A180'in AMG versiyonundaki iç tasarımı sportif çizgileriyle birlikde göz alıcı bir güzellik sunuyor.Bu çekici otomobillin içerisine bir an önce geçip kurcalamak istiyorum,sürücü koltuğuna oturduğumda koltukların yarış otomobillerindeki koltuk tasarımıyla birebir olduğunu belirtmek isterim.Üç kollu sportif direksiyonu ve spor gösterge paneli içinizdeki hırçın çocuğu çıkarmanız için yeterince etkiliyor,otomobillin mahzeme kalitesi hakkında yorum yapmak Mercedes'e hakaret anlamına gelir sanırım.Tabi ki kusursuz olduğu söylenemez neden mi ? bu kadar gösterişin içerisinde benim beyenmediğim iki yanı bulunuyor maalesef Mercedes'cim kusura bakma her güzelin bir kusuru vardır.Birincisi havalandırma kanallının üst bölümüne konulan bilgi ekranı unutulmuş ve sonradan takılmış izlenimi görünüş açısından etkiledeğini belirtmek isterim umarım bu hatanı makyajlı halinde telafi edersin.İkinci beyenmediğim yönün ise AMG versiyonunda bile opsiyonel sunulan çift bölgeli dijital klima üniten tamam diğer versiyonlarında koyabilirsin ama bir AMG'nin içerisine geçip bu kadar gösterişli şahane görünüm sergilerken bu manuel klima düğme ünitelerin benim göz zevkimi bozduğunu belirtmek isterim senin bu yaptığın pahalı bir takım elbisenin altına pazardan 20tl'ye satılan çakma ayakkabı alıp giymene benziyor. A180'in içerisinde yeterli sayıda eşya koyma gözleri bulunuyor,arka koltuklara geçtiğimizde otomobil'in tasarımından dolayı basık bir tavan sizleri karşılıyor.Bununla birlikde arkada oturan üç yolcu ile birlikde dikiz aynasını makyaj aynası olarak kullanabiliyorsunuz,sizlere önerim eğer bir A serisi almak istiyorsanız ve bütçeniz kısıtlı ise dijital klima'mı,cam tavan'mı diye arada kaldıysanız kesinlikle cam tavan almanızı öneririm.Eğer almaz iseniz ve ailenizde yaşlı insanları otomobilinize almanızı önermem neden mi eğer yaşlı akrabanızı alırsanız size diyeceğini tahmin ettiği söz daha ölmedim ben dimdik ayaktayım, diri diri mezara soktunuz beni diyeceğini %70 yaşlı biri bunu size söyleyecektir şaka bir yana cam tavan iç atmosferi bu tarz otomobillerde bariz şekilde etkiliyor.
Haydi A180 yolcusu kalmasın,evet spor otomobilim kullanıcımda benim gibi sporcu yapısı olsun diyerek koltuğumuzu manuel kol kası gücümüz ile ayarlıyor ve diğer güvenlik önlemlerimizi aldıkdan sonra kontağımızı çeviriyorum.Söylemeyi unuttuğum bir şey kullandığımız otomobil A180 Amg 122 HP güç ve 200Nm,lik tork değerlerine sahip ayriyetden 7 ileri oranlı çift kavramalı şanzıman ile sizin isteklerinizi karşılamayı bekliyor .Vitesi hiç boşuna orta bölümlerde,eşya koyma gözlerinde aramayın Mercedes burda sizlere bir nostanjı sunuyor eski dev amerikan otomobillerinde bulunan direksiyon arkasındaki vites kolu sistemiyle hem görsel anlamda hemde eşya koyma bakımından güzel bir detay yer alıyor.A180 sakin kullanımlarda ve 7 ileri çift şanzıman teknolojisiyle motor sesini duymuyorsunuz tabiki 7ileri vitesin bir avantajı alt devirlerde tutularak yakıt ekonomisini sağlaması.Açık söylemek gerekirse Mercedes'i sakin kullanmak baya sabır işi diyebilirim,eğer spor kullanmakdan yanaysanız işiniz çok kolay koltuklarınızı dik pozisyona alıp emniyet kemerinizi takıp uçusa geçmeniz.
Eveeeetttttt kuleden kalkış iznini aldık dip gaz yolumuza çıkıyoruz sizden şunu duyar gibiyim 122 hp motor ile ne kadar bir performans bekleyebilirsin diyorsanız bence yanılıyorsunuz,evet artık çoğu markalar daha düşük motorlara yüksek beygir koyabiliyor,yüksek torklar tabiki bunların hepsi otomobilin ağırlığı,tasarımı,motor ve şanzıman uyumluluğu ile ilgili farklılıklar gösterebilir.Bu modelde 122 hp güçünü ve torkunu dolu ,kesintisiz şekilde yaşıyorsanız birazda sürüş tekniklerini biliyorsanız 122hp güçden daha fazla bir güçün olduğunu hissedebilirsiniz.Sizce bir spor otomobil nasıl olmalı 0-100 çok kısa mı yoksa yüksek hızlarda uzun süre güvenli şekilde yolculuk yapmanız mı.Evet 0-100 iyi olmalı ama benim tercihim yüksek hızlarda yolla oturaklı ve güvenli bir sürüş gerçekleştirmesi daha önemli.A180 alt devirlerde ve 90-110 km hızlarda gayet konforlu motor ve rüzgar sesi olmayan bir otomobil yanlız spor sürüşlerde 3.500d/d sonra hırçın motor sesini duymanız mümkün tabiki kulağınızı ağrıtmayan yalın bir motor sesinin güzelliğini rüzgar sesi maalesef bozuyor...
Motor ile şanzımanın gayet başarılı olduğunu söyleyebilirim birde buna f1 vites kulakçıklarının eklenmesiyle sportif sürüşün tadı bir başka çıkıyor yinede bir manuel vitesin yerini tutmuyor.A180 hızlanışı ve yüksek hızlarda gidişi muhşem ötesi 0-100 kalkışlarda bile ne ara bu hıza çıktığınızı anlayamıyorsunuz birde yüksek hızlardaki süratinizi hisettirmeyi bir yandan iyi bir yandan kötü diyebilirim.İyi yönü hızlandıkça otomobil yolla daha iyi tutunuyor,kötü yanı radar'a girme şansınız bir hayli yüksek,hız sabitleyici olsada böyle bir otomobilde kulanmayı düşünmem.Yüksek hızlarda otomobilli şeridinden çıkarmanız imkansız ötesi diyebilirim,ani ve sert şerit değiştirmelerde kesinlikle savrulma, yolda çıkma şeklinde kötü olaylara mahruz kalmıyorsunuz(Kuru asfalt).A180'in yüksek hızlardaki fren tepkileri gayet başarılı herhangi savrulma,kayma,yaşamadan güvenli bir şekilde sizin durmanıza yardımcı olduğunu söyleyebilirim.Uzun bir yolda geldiniz ve ister istemez otomobilliniz ne kadar konforlu olsada bir nebze yoruldunuz,otomobillinizi evinizin önüne koydukdan sonra vites seçeneğini P moduna almayı unutup motoru stop edip ve kontak anahtarınızı çıkardığınızda sistem sizin dalgın olduğunuzu anlayarak veya unuttuğunuzu anlayarak otomatik olarak şanzıman kendini P moduna geçirmesi gerçekden teknolojik ve önemli bir detay olduğunu belirtmek isterim,böyle bir özelliğin olması gerçekden güzel.Mercedes'in yeri ver zaman bir başkadır.
Test sürecinde yardımcı olan Evrim bey’e teşekkür ederiz.
Oğuzhan GÜNEY
teknikoguz@msn.com
Motor hacmi :1595cc Şehir içi yakıt tüketimi :6,8
Motor gücü :122/5000d/d Şehir dışı yakıt tüketimi :4,2
Motor torku :200/1250-4000d/d Karma tüketim :5,4
0-100 :9,2sn Toplam Ağırlık :1395