MAZDA CX-3 POWER SENSE 1.5 SKYACTIV-D 4WD AT

Reddot design award wınner 2015 ödüllü tasarıma sahip olan Mazda CX-3 akıllı dört çeker,dizel ve otomatik seçeneğiyle bu tarz otomobil almak isteyenler için güzel bir seçenek olabilir.

CX-3'ün dış aerodinamik tasarımına verilen KODO-Hareketin Ruhu'adı ile sportif ve modern görsellik sunuyor.Söylentilere göre KODO tasarımı,hareket halindelindeki güçlü hayvanlardan ilham alındığı belirtiliyor.Böylelikle CX-3'ün güçlü ve atletik çizgileri ile trafikde dikkat çekiçi ve modern yapısıyla cezbediçi duruyor.

CX-3'ün içerisine geçtiğimde ferah bir iç hacim ve modern ön konsol tasarımı ile şık iç atmosfer ortamına sahip..Deri koltuklara oturduğumda herhangi ergonomik bir sıkıntı ile karşılaşmadım,ideal sürüş pozisyonuna erişiminizi ise rahatlıkla ayarlayabiliyorsunuz.Üç kollu direksiyon simidinin üzerindeki tuş takımlarına kullanımını pratik ve kullanımı rahat.Gösterge panelline baktığımda sportif tasarımlı  analog ve dijital göstergeleri takip etmek de zorlanmıyorsunuz,ayrıca gösterge panellinin üst kısmına yerleştirilen aktif sürüş ekranı sürücünün göz hizasına yerleştirilerek sürüş güvenliğinizi tehlikeye sokmayarak,bu bölümden hız göstergesini,acil durum uyarıları ve temel sürüş bilgilerinize ulaşabiliyorsunuz.

Orta panellin üst bölümüne sabitlendirilmiş multımedya bilgi ekranının grafik çözünürlüğü ve işlemcisi başarılı,kullanımı ise karmaşık olmayan menü seçenekleri ile kolaylıkla istediğiniz ayarlara ulaşabiliyorsunuz.Mazda CX-3 içerisi premıum sınıfdaki görsel kaliteyi yakaladığını söyleyebilirim,ön paneldeki deri kaplamalar,havalandırma kanallarındaki çerceveler,direksiyon üzerindeki ve kapı kollarının içlerindeki karbon kaplamalar,krom kaplamalar  ile CX-3 sınıfında kendini bir adım öne çıkarıyor.Aşağılara doğru indiğimde otomatik klima ünitesi ve cd,usb,12V soket girişi yer alıyor,otomatik klima ünitesinin yerine bence dijital klima ünitesinin olması bu tasarımda ve kalitede daha uyumlu olacağını düşünüyorum.

CX-3’ün arka yolcu koltuklarına oturduğumda diz ve baş mesafesini 1,80 boyundaki yolcular için rahatsızlık yaşatmıyor,bagaj hacmi çift bölmeli olarak 350 lt,koltuklar yatırıldığında ise 1.260 lt yükleme kapasitesi alıyor.

Şimdi CX-3 deneme zamanı;

Kullanacağım donanım ve versiyonu Power Sense 1.5 6EAT (4WD).Günümüzde çoğu modern otomobillerden aşikar olduğumuz anahtarsız giriş ve çalıştırma ile CX-3 içerisine geçip motoru çalıştırıyorum.Motorun çalışmasıyla dizel motor sesini iç kabinde duyabiliyorsunuz,yola çıktığımda motor ve şanzımanın uyumu başarılı olarak görevlerini yerine getiriyor vites değişimleri seri olmasada,sarsıntız olarak çalışması CX-3’ün içerisindeki yolcuları rahatsız etmiyor.Yanlız CX-3’de uğraşılan dış ve iç tasarımdaki çalışmayı biraz daha izalasyon yalıtımında çalışsalarmış mükemmel bir otomobil olabilirmiş.

Sakin kullanımlarda içeride motor sesi dışında yol,lastik sesi almıyor olması nisbeten biraz daha iyi,neyseki kullandığım CX-3’de opsiyonel olarak sunulan BOSE ses sistemi ile keyifli müzikler dinlediğinizde motor sesini unutuyorsunuz ve CX-3’ün pozitif yönleriyle ilgileniyorsunuz.Pozitif yönlerinden bahsedersem Mazda güvenlik donanımlarıyla ön plana çıkıyor.Kör nokta izleme sistemi,arka trafik uyarısı,şerit değiştirme uyarı sistemi,akıllı şehir içi fren desteği,uzun far kontrol sistemi,Mazda radar hız kontrol sistemi gibi özellikleri ile güvenli bir yolculuk geçirmenizi sağlıyor.Biraz da performansdan bahsedeyim,CX-3’ün ani ve ara hızlanmalarda aşırı bir performans sunduğunu söyleyemeyeceğim,yinede sizi sıkıntıya sokmayacak kadar performans versede,spor kullanımlarda şanzımanda geçikmeler ve kararsızlıklardan dolayı performansınızı etkiliyor.Manuel versiyonda performansın daha başarılı olacağını düşünüyorum,ama manuel alırsanız iki çeker seceneğini almak zorunda kalıyorsunuz.Tercihiniz size bağlı dört çeker seçeneği arazi kullanımlarına fazla uygun olmasa da yağmurlu,çamur,karlı,patika yollara uygun olduğunu düşünüyorum.Yüksek hızlara çıktığınızda motor sesi dışında,rüzgar sesinide içeriye aldığını duyuyorsunuz,ani frenlerde stabil şekilde duran CX-3 dörtlü flaşörlerini açarak arkanızdan gelen otomobilleri uyarıyor.Süspansiyonları sert ve darbe emişlerini bozuk yollarda,çukur,kasis geçişlerde içerisindeki yolcularına hissettiriyor.Mazda’nın en büyük kozu en az arıza çıkaran otomobiller üretmesi,sizde sorunsuzluğu kanıtlamış,cezbediçi tasarımı,güvenli bir otomobil istiyorsanız CX-3’ü listenize eklemelisiniz.

    • Maksimum güç

      105 /4000 PS / dd
    • Maksimum tork

      270 / 1600-2500 Nm / dd
    • Motor hacmi

      1499 cc
    • Sıkıştırma oranı

      14.8 / 1
  •  

      • CO2 emisyonu

        136 g/km
      • EC emisyon seviyesi

        Euro VI
      • Hızlanma (0-100 km/s) (0 - 100km/h)

        11.9 sn
      • Maksimum hız

        172 km/s
      • Yakıt deposu kapasitesi

        44 l
      • Yakıt tüketimi (Ortalama)

        5.2 l/100km
      • Yakıt tüketimi (Şehir dışı)

        4.9 l/100km
      • Yakıt tüketimi (Şehir içi)

        5.6 l/100km
    •  

     

      • Aks mesafesi

        2570 mm
      • Bagaj hacmi, VDA (l)'ya göre

        287 l
      • Boş ağırlık, sürücü dahil (75 kg)

        1295 kg
      • Toplam uzunluk / genişlik / yükseklik

        4275 / 1765 / 1535 mm
    •