MAZDA 3 HB POWER
Herkese iyi günler,bugün mazda için önemli bizim için ise heyecan verici bir otomobilini sizler için konut ediyoruz,konuğumuz mazda 3 skyactıv teknolojili 1.5 120 ps 150 tork power(ful)donanımlı otomobillimizdir.
Dış tasarımdan başlarsak keskin ve dikkat çekiçi bir tasarım olduğunun ve yolda dikkat çekmek istiyenler için tasarlandığını bir otomobil olduğunu ve mazda bu güzel tasarım adına KODO hareketin ruhu adı verilmesiyle doğru bir tespit yağtığı kararındayım.
İç tasarım burada dış tasarımı ile uyuştuğunu söyleyebilirim,iç kabindeki sportif ruhu ve teknolojiyi güzel bir şekilde konbine edilmiş.Sürücü koltuğuna oturduğumuzda dediğim gibi sportif bir iç mekanın ve teknolojık ürünlerin olduğunu söyleyebilirim.En beyendiğim özelliklerinden biri ise üç kollu spor direksiyonuyla birlikde gösterge panellinin bir bütün olması,yanlız sürücü koltuğunda elektrik destekleme ünitesi bulunmasada ön yolcu ve şöför kısmına konumlandırılmış ısıtma fonksiyonu kendisini telafi ettiriyor.
Otomobilde ince detaylar yer verilmiş ,örneğin havalandırma kanallarının çerçevesindeki kromlar,direksiyon altındaki krom parça güzel bir ortam sunuyor ve genel mahzeme kalitesi yumuşak plastikden konbine edildiğini söyleyebilirim.Orta bölüme konumlandırılmış 7'' bilgi ekranın kalitesi ve işlemcisi başarılı kullanım esnasında herhangi bir donma veya takılma yaşamadım.Ayriyetden vites bölümünün arkasında bilgi ekranının kullanımı için joystick kumanda konumlandırılması güzel bir detay olduğunu ,sürüş esnasında dikkatiniz dağılmadan hemen elinizin altında bulunan joystick kumanda vasıtasıyla işleminizi kolaylıkla yapabiliyorsunuz.(Joystıck kumanda özelliği çoğu rakiplerinde bulunmuyor.)
Bir detayıda çok hoşuma gittiği için onuda sizlerle paylaşacağım,gösterge panellinin üst kısmında bulunan aktif sürüş ekranıyla hızınızı ,tabela algılama,şerit gibi algıları buradan takip ederek güvenli bir sürüş yapmanızı kolaylık sağlıyor.Müzik sisteminde bose ses sistemiyle müzikleri çok kaliteli bir şekilde dinleyerek keyfinize keyif kattığını söyleyebilirim.
Aracın sürüşüne geçeçek olursak artık popüler olan anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliğini mazdada kullanıldığını görüyorum.Gerekli emniyetimizi aldıkdan sonra start tuşuyla motoru çalıştırıyorum,araçın çalıştığını ancak devir saatindeki ibreden anlayabilyorsunuz sanki elektrik motorlu bir araç kullanacakmışsınız gibi bir hissiyat oluşturması insanı heyecanlandırıyor.6ileri tam otomatik olan otomobillimiz sarsıntısız ve seri bir yapısı bulunuyor.
120 km hızlarda motor ve lastik sesi almasada çok hafif bir şekilde rüzgar sesinin geldiğini duyargibiyim,ama otomobillin sürüş zevki okadar hoşuma gittiki rüzgar sesi hak getire ,açarım bose ses sistemi müzüği giderim yoluma böylelikle rüzgar sesinden kurtulmuş olurum.
Otomobil atmosferik olmasına rahmen sanki bir turbolu araç izlenimi olduğunu ve genel anlamanda sürücü odaklı bir otomobil olması güzel duygulara yol açıyor.Özellikle yüksek devirlerdeki motor ve egzoz sesi insanı gazı basması için tahrik eden bir araç olduğunu söyleyebilirim.
Yol tutuşu olarak herhangi bir aksilikle karşılaşmadan,sürücüsüne güven veren bir araç 120 km hızlarda panik frenlerde herhangi şeritden çıkma olsun,ön yada arkadan kayma olsun yaşatmadı,gayet stabil şekilde durabiliyor.Virajlara biraz sert girdiğinizde esp sistemi 1 sn gibi kaymanıza izin veriyor,kayma uzarsa sistem otomatik olarak devreye giriyor ve kontrol bir şekilde sizi şeridinize sokuyor.
Güvenlik ekipmanlarından hoşuma giden özellikleri ise şehir içi fren desteği,sıkışık trafiklerde güzel bir detay olabileceğini düşünüyorum sizi dalgınlık sırasında veya telefon gibi dikkat dağınıklarında sizin yerinize fren yaparak küçük çaplı kazalardan kurtarmış oluyor.
Gerçekden hisli ve zevkli bir kullanım var,güvenliğinden tutun,yol tutuşuna kadar çoğu rakiplerinden öndedir.
ARTI YÖNLERİ :f1 vites kulakçıkları,joystick kumanda,anahtarsız giriş ve çalıştırma,7''bilgi ekranı,sürüş konforu ve hissiyatı
EKSİK YÖNLERİ:Cam tavan veya panoramik cam tavanın,elektrikli sürücü koltuğu,elektronik el freni,dizel motor, tek secenek benzinli motor.
Motor hacmi : 1496 Şehir içi yakıt tüketimi : 6,8 Fiyat aralığı :56.000tl-75.000tl
Motor gücü :120/6000 Şehir dışı yakıt tüketimi: 4,8
Maksımum tork : 150/4000 Ortalama : 5,5
Maksımum hız : 181 Boş ağırlık : 1306
0-100 :11,7 sn Bağaj hacmi :364
DEĞERLİ VAKİTİNİZİ AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
OĞUZHAN GÜNEY
teknikoguz@msn.com