MACERA'CI İLE YOLCULUĞUNUZUN KEYFİNİ ÇIKARIN. (BMW X3 sDrive20i)

Otomobil kullanmakdan keyif alırmısınız,tabiki bu konu kişiye ve otomobilline göre değişebilir,bana soracak olursanız yol tutuşu ve verdiği his hoşuma giderse tabiki keyif alırım.Kullandığınız otomobil sizin beklentilerinizi verip zevk alıyorsanız ve gideceğiniz yerin rotasını uzatıyorsanız bilinki altınızdaki otomobilli seviyorsunuzdur.

Ülkemizdeki yolların çoğu gelişmiş olsada, günümüzde hayla patika yolları,şehir içlerindeki görünmeyen kasisleri ,çukurları,köy yollarını,dağ yollarını kullanmaktayız.Bu yollarda altı alçak otomobil ile birde yüklü ise altını vurmamak için cambazlıklar yapıyoruz,madem bu yolları sık kullanan biriyseniz neden suv tarzı otomobil almakdan cekiniyorsunuz ki.Çogu üretici firmanın sunduğu suv modellerin geniş fiyat aralıklarıyla satışa sunduğu modelleri değerlendirebilirsiniz,binek otomobillerin fiyatına suv tarzı otomobiller alarak bu tür sıkıntıları aşabilirsiniz.Ayrıca premıum sınıfdaki markalarda suv tarzı otomobillerine düşük hacimli motorlar sunarak alıcı kitlesini genişletiyor.Bugün ki test konuğumuz BMW X3 1.6 lt'lik 170bg 250Nm versiyonu inceleceğiz.

X3'ün dış aerodinamik tasarımı genel hatlarını korumayı başarmış,kısaca deyinmek gerekirse keskin  ve sportif çizgileri ile modern görünüyor.

İçeriye geçtiğimde diğer serilerdeki benzer tasarımı X3'de görüyorum,açık reng koltuk döşemeleri ve panoramik cam tavan ile ferah bir atmosfer oluşuyor.Sürücü koltuğuna geçtiğimde ergonomik herhangi bir sorun ile karşılaşmıyorsunuz,gösterge panelline baktığımda ise anolog tasarımlı ve kolay takip edebiliyorsunuz.Üç kollu direksiyon simidi elle oturuyor,üzerindeki tuş takımlarının kullanımı kolay .X3'de kullanılan genel mahzeme yapısı kaliteli ve yumuşak plastikden konbine edilmiş.Orta bölümdeki multımedya bilgi ekranın büyüklüğü ideal ölçüde sunuluyor,eğer daha geniş bir ekran isterseniz 8,8''lik multımedya ekranını opsiyonel olarak alabiliyorsunuz.Multımedya ekranın kullanımını vites topuzunun sağ kısmına yerleştirilen joystıck kumanda vasıtasıyla pratik kullanım sunuyor.Eşya koyma ve saklama gözleri yeterli seviyede,ön kol dayamanın sürgülü değil yinede konforunuzu zedelemiyor.Arka yolcu koltuğuna oturduğumda diz ve baş mesafesi(1.80)yeterli hacmi sunuyor.Orta şaft tünelinin yüksek olması orta bölümdeki yolculuk geçirenler için rahatsız olabilirler fakat arka yolcular için konulan havalandırma kanalları ve küçük eşya koyma haznesiyle 12Volt'luk soket girişi kullanışlılığını artırıyor.Bagaj hacmi tek göz hazneden oluşsada alt bölümde bulunan küçük gözleri kullanabilirsiniz bu arada yedek lastik yerine lastik tamir setinin olması hacimsel anlamda az yer kaplıyor kullanışlılık bakımından ise işleminizi kolaylaştırıyor.Bagaj elektrikli olarak koldan ve elleriniz doluysa ayağınızı tampon altına göstererek sensör yardımıyla otomatik açılıyor,tabiki anahtarınızın yanınızda olması gerekiyor.Bagaj hacmi 550-1600lt eşya yükleme alanı sunuyor.Bakalım X3'ün sürüşünde nelerle karşılaşacağız;

Anahtarsız giriş ve çalıştırma ile X3'ün sürücü koltuğuna geçip start butonu ile motoru çalıştırıyorum.Bu sırada hafızalı elektrikli koltukları daha önce kaydettiyseniz koltuklarınızla beraber dış aynalarınızda otomatik olarak ayarlanıyor.Motorun ilk çalışdığı sıralarda motor sesini içeride duyabiliyorsunuz,çalışdıkdan kısa bir süre sonra sessizliğe bürünüyor.Yolla çıktığımızda sekiz ileri steptronıc şanzımanı ile 1.6 lt'lik motorunun başarılı işler çıkartığını belirtmek isterim.Vites geçişleri sarsıntısız ve seri,aynı zamanda sekiz ileri sanzımanı ile yakıt ekonomisine katkı sağlamakla beraber alt devirlerde motor sesinin duymuyorsunuz.X3'ün gaz ve fren tepkilerini n hislerini beyendim,geri dönüşümünü başarılı olarak yapıyor.X3'ün aerodinamik tasarımı ve suv tarzı otomobil olmasına rahmen performansını beyendim.Ara hızlanmalarında seri olan X3'ün 0-100'e ulaşması 9.3sn suv tarzı otomobiller için başarılı bir hızlanma.Sürüş modları bulunan X3'de vites topuzunun sol bitişiğinde yer alan kumanda butonlarıyla sürüş stilinizi değiştirebiliyorsunuz, eco,comfort,sport seçenekleriyle zevkli bir sürüş gerçekleştiriyorsunuz.Genel sürüşüm sport kullanımda gerçekleşdi,spor kullanımlarda gaz ve fren,direksiyon tepkileri hassaslaşıyor ve üst devirlerde sürüş gerçekleştiriyorsunuz.Motor sesini 4.000dd'dan sonra içeriye gelen yırtıcı motor sesiyle, direksiyon arkasındaki f1 kulakçıkları kullanarak sportif sürüşün tadını çıkartıyorsunuz. Maksımum 6.500dd çeviren X3 6.500dd sonra otomatik olarak kendini bir üst vitese geçiriyor,yüksek hızlardaki yol tutuşu başarılı olan X3 aynı zamanda yükek hızlarda ani frenlemelerdede stabil şekilde durarak tehlikeli durumları önlemiş oluyor ve dörtlü flaşörleri otomatik olarak arkadan gelen sürüçüleri uyararak dikkatli olunmasını sağlıyor.Sportif kullanımlarda motor sesi dışında başka hiçbirşey duymuyorsunuz,normal kullanımlarda da gayet konforlu ,süspansiyon ayarı orta ertlikde ve sessiz çalışıyor konforunuzu çok fazla etkilemiyor. Kullanacağınız otomobilden sürüş zevki,yol tutuş,konfor,güvenirlik arıyorsanız X3'ü listenize eklemelisiniz.

Motor Hacmi :1592 

Motor gücü :170bg/5000-6000dd
 
Max tork :250/1440-4400dd
Şehir içi (lt/100 km)8,8
Şehir dışı (lt/100 km)6,0
Ortalama (lt/100 km)7,0
Depo hacmi (lt)67
CO2 emisyonu (gr/km)164
Fiyatı :162.015 tl