LEGO

Otomobil üreticileri gün geçtikçe değişik ve günümüze kadar görmediğimiz değişik tasarımları yollarda görmeye başladık.Değişik tasarımlar her zaman dikkatinizi çeker değil mi Cıtröen C4 Cactus'u hiç gördünüz mü peki...

C4 cactus değişik ve yenilikçi tasarımlara ayak uydurabilen bir otomobil,ilk baktığınızda tasarımdaki anormaliği garipsenizde işlevlik yönünden ülkemize yönelik özellikleri sergilemekde.Eski yıllar otomobillin kapı ceplerinde ince koruyucular bulunurdu,bu çıtaların görevi ise otopark türü yerlerde kapılarınız minimum hasar almasını sağlıyordu.C4 Cactus'da ise ince koruyucuların yerine göze daha hoş gözüken ve kullanım alanı daha geniş olan aırbump ismiyle adlandırılan fransız üreticinin bulduğu koruyucu sistem maddesinin içerisinde hava kapsülleri yer alıyor.Böylelikle hava kapsülleri amortisör görevi görerek oluşabilecek küçük hasarlara karşı koruma sağlıyor,sadece kapı çevrelerinde değil aynı zamanda ön ve arka far grubu çercevesinde'de bulunuyor. Genel anlamda sportif ve kaslı tasarımı bana bir yandan da legodan oluşan otomobil tasarımlarına benzetiğimi söyleyebilirim.

C4 Cactus'un iç stili,dışarısı kadar değişik.Koltuk tasarımları eski amerikan otomobillerindeki koltuklardan eserlendiğini görüyorum,gerçekden güzel ve kaliteli duruyor.Cactus'da değişik detaylar bir hayli fazla koltuklara ne kadar ameriken otomobillerine benzer düzeyde olsada üçgen şeklindeki ön kol dayama ünitesi ve kapı tutma aksamlarıyla birlikde ön panelde kullanılan tasarım diğer otomobillerden ayıran etkenlerden bir kısmı.Sürücü koltuğuna oturduğumda ince hatlara sahip ön panellin sunulmasıyla iç mekanda ferah ortam sunuyor.Üç kollu direksiyon simidi tasarım anlamında kaba olsada üstündeki tuşların kullanımında sorun yaşamıyorsunuz.Dikdörtgen şeklindeki sade dijital gösterge panelli iç mekan tasarımı ile uyumlu,orta bölümde yer alan 7'' multımedya ekranı bulunuyor.Multımedya ekranı görüntü kalitesi başarılı ve işlemci hızında sorun görünmüyor,yanlız bu multımedya bilgi ekranında ek olarak klima sisteminide ayarlayabiliyorsunuz.Benim görüşüm herşeyin elektronik sistem şeklinde olmaması gerektiğini düşünüyorum ne kadar elektronik sistem o kadar hassas parça demek ve arıza oranın yükselmesidir.Peki bu multımedya bilgi ekranında başka neler yapabiliyoruz diyorsanız,sürüş yardım ekipmanları,medya,navigasyon,telefon,paremetre(otomobil ince detay ayarları) gibi özellikleri ayarlayabiliyorsunuz.Arka koltuklara oturduğumda diz ve baş mesefası bakımından herhangi bir olumsuzluk yaratmıyor,yanlız arka camları kelebek tipi diye tabir ettiğimiz ve genelde ticari araçlardan aşikar olduğumuz bu cam sistemini Cactus'a yakıştırmadım.E bir yerlerden kısalım ki eleştirilecek konular olsun ne zeki bu fransızlar yahu...Cactus eşya saklama ve koyma gözleri yeterli seviyede,eksik yönü ise cactus'un genel olarak sert mahzemelerden konmine edilmesi.Cactus'un sürüşüne hazırmısınız,haydi birde yollarda neler yapıyormuş bakalım;

 

Kullanacağım Cactus motor ve şanzıman,donanımı 1.6 e-HDİ 92 hp etg6 Shıne'dır.Cactus'da anahtarsız giriş ve çalıştırmı özelliği bulunmuyor,yanlız bu özelliğin yerine daha ilginç bir özelliği bulunuyor bu özelliği ise vites şanzımanın konumunu sadece üç kumanda butonunu ön konsolun alt kısmına yerleştirilerek hacimsel anlamda iç mekanın artığını görüyorum.Aynı şekilde el frenin tasarımıyla dikkat çeken kısımlardan,motoru çalıştırdığımda dizel motor sesini iç kabinde çok fazla duymuyorsunuz.Yolla çıktığımda ise alt devirlerden itibaren güçlü torku ile ara hızlanmalarını başarılı buldum,yanlız vites geçişlerindeki sarsıntıyı hissetmek pekde hoş olmayan bir durum.Nedeni ise tam otomatik,çift kavramalı sistemlerden yanı sıra otomatikleştirilmiş şanzımana sahip olması.Kasis,bozuk yol vb... prüzlü yollarda süspansiyon sistemi sessiz ve konforlu yapısı bulunuyor.Şehir içi yasal hız limitleri içerisinde cactus'da motor,yol ve rüzgar sesi neredeyse duymuyorsunuz,yanlız 120 km/s hızlarda rüzgar sesini duymanız ile birlikde 130-140km/s motor sesini iç kabinde duyabiliyorsunuz.Cactus'da bulunan start-stop sistemi sarsıntısız şekilde çalışsada,sıkışık trafiklerde durmaya yakın (9km/s gibi hızlarda)start-stop'un erken çalışmasından pekde memlun kaldığım söylenemez ,eğer böyle bir durum ile karşılaşmak istemiyorsanız start-stop sistemini devreden çıkarabilirsiniz tabiki yakıt tüketiminizin biraz artmasını göz önüne alırsanız.

Motor hacmi : 1560 cc                                                               Ş.İ : 3.9 lt

Max. güç      :92hp/3750dd                                                        Ş.D: 3.5 lt

Max tork     : 230 Nm/1750dd                                         Ortalama  : 3.6 lt

Boş ağırlığı  :1055 kg                                                           Fiyat     : 70.400 tl

Max hız      : 182km/s

0-100        :  12,6 sn

                                                                  Bir başka teste görüşmek üzere esen kalın .

                                                                                 Oğuzhan GÜNEY