Kuzu Kurdun, Yol Ford'un

Sonunda yıllardır beklediğimiz Yeni Mondeo'yu ülkemizde görebileceğiz,yeni demek de biraz karamsar kalıyorum çünkü ülkemizde satışa sunulan mondeo modellini 2012'de lansman tanıtımı yapılmasına rahmen Belçika'daki fabrikanın kapatılmasından dolayı Avrupa pazarında mondeo'nun piyasaya girmesi epey bir geçikme yaşandığına şahitlik etmiş olduk .İki yıl için otomobil beklemek ne kadar doğru olabilir ki ? Ford'un bu talihsiz durumu en çok  rakiplerine faydalı olduğunu düşünüyorum,umarım mondeo bu iki yılın açısını rakiplerinden alabilirsin diyerek lafı fazla uzatmadan dış aerodinamik tasarımından Mondeo'nun analizine başlayabiliriz.

Mondeo'daki dış aerodinamik tasarımın en dikkat çekiçi bölümünün ön tasarımdan oluştuğunu belirtmek isterim , yinede ford modellerinden aşikar olduğumuz tasarımı Mondeo'da görebiliyoruz buda bir heyecan,değişiklilik bekleyenler için (benim gibi farklı tasarım bekleyenleri) hayal kırıklığına uğratıyor.Eskiden her markanın ve sınıflarına göre hepsi farklı tasarımlara sahip olurlardı,böylelikle yolda arkanızdan gelen otomobilin hangi segmentden olduğunu biliyordunuz. Günümüzde ise artık bütün otomobiller birbirinin kopyası nasıl mı ? Örneğin fiesta,focus,mondeo ön yüz tasarımları çok küçük farklılıklarla aynı.Mondeo'ya baktığımda eski kasanın hatlarının üzerindeki ufak değişimler ile ağır başlılığını ve sportifliğini koruyor.Dediğim gibi en büyük değişimi ön profilden baktığınızda farklılığı görebiliyorsunuz,yanlız bu tasarım konusu göreceli bir konu olduğundan fazla kaos yaratmak istemiyorum.Ön far grublarının ince olması ,ön panjurun ve ön kaportanın üstündeki kaslı çizgiler ile Mustang'e ve Aston Martın'e benzetildiği söz konusu. 

İçerisine geçtiğimde mahzeme kalitesinin bir önceki nesline göre daha kaliteli olduğunu görebiliyorum,kullandığım donanımda(style)sürücü koltuğunun elektrikli ,ısıtmalı olmaması ve hatta hafızalı ve masaj fonksiyonun olmaması eksik yönlerinden.Gösterge paneli modern ve şık bir ambiyans oluşturuyor.Direksiyon üzerindeki tuş takımlarının karmakarışık görünsede kullanımı son derece kolay.Bununla birlikde çift ekranlı yol bilgisiyarının sunulması işleri daha da kolaylaştırıyor,sol bölümde yol bilgisiyarında araç özelliklerini yapılandırıyorsunuz sağ bölümde ise müzik sistemi ayarlarını yapabiliyorsunuz böylelikle hem kullanımınız kolay oluyor ve dikkatinizin dağılmasını engeliyor.Orta bölümdeki 8'' multımedya bilgi ekranı kaliteli kullanım kolay aynı zamanda ekran üzerinde 4 çeşitli hizmet sunarak istediğiniz özellikleri 4 ayrı bölümde görebilmeniz en beyendiğimin özelliklerden bir tanesi.Ayrıca sesli komut sistemi başarılı bir şekilde isteğinizi gerçekleştirerek,elinizi direksiyondan çekmeden otomatik olarak yapması ile  teknolojinin ne kadar faydalı olduğunu böylelikle bir kez daha anlamış oluyorum.Sony müzik sistemi ise keyifli müzikler dinlemizi sağlıyor,mondeo'da yeterli düzeyde eşya koyma ve saklama gözleri mevcut.Arka yolcu koltuklarına geçtiğimde ideal oturma seviyesine sahip,hiç arka emniyet kemerlerinde hava yastığı olur mu demeyin mondeo'da sizin güveninizi kazanmak için yememiş,içmemiş,gece gündüz dememiş çalışanlarını bu sistemi buluna kadar evlerine gidememiş sizler için emniyet kemerine hava yastığı yapmış sizde burda yok efendim kaç sene oldu neredddddeeeeeeee bu ford bir olamadık Lord diyordunuz hadi bakalım geldi mondeo'nuz allah kaza bela vermeden ,bol kahkahlarla binmenize nasip  olsun. Lord'luğun tadını bir de ben çıkarayım hazırlayın atımıda yollar şenlensin.

Yola çıkacağım Mondeo'da 1.6 TDCİ 115 PS 270Nm Tork 6 ileri manuel vites.Mondeo alt donanımda (style) anahtarsız giriş ve çalıştırma bulunmuyor.Motoru çalıştırdığımda motor sesini iç kabinde duyabiliyorum,yolla çıkacağınız zaman akıllı elektronik el freni hareket algısına göre otomatik olarak çalışıyor.Vites geçişleri kemikli yapısının olmasına rahmen yumuşak ve kolay şekilde vites değişimi yapabiliyorsunuz.Bozuk yollarda,kasis vb. süspansiyon emişi başarılı.Asfalt yollarda ise yalıtımı ideal seviyede olsada günlük şehir içi kullanımlarda yol ve rüzgar sesini duymasanızda dizel motor sesini müzik sistemi kapalıyken rahatlıkla duyabiliyorsunuz.Mondeo ağırlığından dolayı kalkışlarda hantal kalsada ,dizel torkun etkisiyle ara hızlanmaları tatminkar seviyede olduğunu söyleyebilirim.Takdir ederseniz ki sonuçda dizel bir d segmenti otomobil eğer sizler için yakıt çok da önemli değilse ve performanslı bir mondeo istiyorsanız sizlere 1.5 Ecoboost 160 PS lik motor seceneğiyle daha performanslı bir mondeo'ya sahip olabilirsiniz

 1.6 TDCİ

Motor: 1.6 lt 115 beygir 270 nm tork (turbo dizel)
Şanzıman: 6 ileri manuel
Performans: 0-100 km/s: 12.1 saniye – Maksimum hız: 192 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 4.8 / 3.8 / 4.2 / 109 g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4869 mm / 1476 mm / 1852 mm                                     FİYATI :STYLE(BAZ DONANIM) 84.900 TL

 Bir başka teste görüşmek üzere esen kalın.

     Oğuzhan GÜNEY