INFINITI QX70 3.0d V6

Ülkemizde özellikle  Büyükşehirler'de Premıum marka otomobilleri Mercedes-Benz,Audi,Bmw gibi markaların günün her saatinde trafikde rastlıyoruz.Kendi düşüncem ve premıum sınıf bir otomobil almak istersem,alacağım markanın ve modellin çevremde fazla olması istemem,çünkü az sayıdaki otomobiller her zaman daha fazla ilgi odağı ve meraklı bakışlar içerisinde gitmenizi sağlar,buda sizin diğer otomobillerden ayrıcalıklı olduğunuzu gösterir.Kısaca eğer para sıkıntınız yok ise ve prestejin keyfini çıkarmak istiyorsanız sizde INIFINITI markasının ülkemizdeki çeşitli modeleriyle tercihinizi INFINITI'den yana kullanabilirsiniz.Bizim Infınıtı'de kullanmayı tercih ettiğimiz modelli QX70 S Premıum donanım versiyonunu inceleme ve Test etme imkanımız oldu.
 
Infınıtı QX70'i ilk baktığınız andan itibaren kendine özgün tasarımı,sportif geniş hatları ve çevik yapısıyla sınıfında dikkat çeken ve prestejı yaşatan bir otomobil.Ön profilden bakığımda krom kaplı geniş havalandırma ızgarası ve çift mercekli ön far tasarımı,uzun burunlu kaputunun üzerindeki kavisli çizgileriyle QX70 sportif tarzının başlangıcıyla ilk adımını atıyor.Yan profilden baktığımda uzun ön kaput çizgilerini,ön çamurluk kısımlarına yerleştirilen hava girişleri ve omuz çizgisindeki kavisli çizginin bağaja doğru eğimli hatlarıyla sportif imajını koruyor ,tavan rayları ve tamponların, çamurluk,kapıların etek altı kısımlarında kullanılan mat plastik kaplamalarıyla QX70'in imajının Crossover olduğunu öne çıkarıyor.Arka profilden görünümü tavan spoyleri,ınfınıtı amplemin bulunduğu bölümünün hafif dışa çıkık kavisli çizgi tasarımı,plakalık kısmının alt,üst bölümdeki krom çıtalar,çift egzoz çıkışı ve arka far gruplarıyla QX70'ın genel hatlarındaki tasarımı arkadan baktığınızda da görebiliyorsunuz.
 
 
 
QX70'ın içerisine oturduğumda açık renk kullanılan mahzemeler ve döşemeleriyle ferah ve geniş iç hacim sunuyor.Modern ve kullanımı kolay,şık orta panelliyle ön konsollun zenginliğini ve kalitesini ilk görüşde hissediyorsunuz.Gösterge panelli analog tasarımlı sade ve takip etmekde zorluk çekmiyorsunuz,bence QX70 dijital fonksiyonlu ve sürüş modlarına göre değişebilen gösterge kullanılsaymış,iç atmosferde daha uyumlu olacağını düşünüyorum.Deri koltukların ergonomik ve konforlu uzun yolculuklarda fazla yorulmayacaksanız,tabi ki bu konforlu seyehatlerinizi koltuk ısıtma ve soğutma özellikleriyle konforunuzu sürdüreceksiniz.Hafızalı sürücü koltuğunda iki farklı seçenek ile kaydedebiliyorsunuz bunun dışında sadece koltukla sınırlı kalmayıp,direksiyon ayarınızı ve yan ayna ayarlarınızı otomatik olarak hafızasına alıyor ve otomobillinizi başka bir arkadaş,eş,dostunuzu kullandıkdan sonra siz koltuk ve direksiyon,yan ayna  ayarlarınızla zaman kaybettirmeyip bir tuşla istediğiniz ideal sürüş pozisyonuza getirebiliyorsunuz.Üç kollu direksiyon simidinin üzerinde az sayıda olan tuş takımlarını kullanmakda zorlanmıyorsunuz,direksiyon arkasına yerleştirilen f1 kulakçıkları ile keyifli sürüşler bizleri bekliyor,QX70'den şimdiden keyif almaya başladım bile.Orta panelde yer alan 7inçlik dokunmatik ekran,ön konsol içerisine derinlik katılarak yerleştirilmiş böylece güneş yansımalarını engelleyerek ekran üzerindeki yapacağınız işlemleri görmekde zorlanmayıp,kolaylıkla kullanabiliyorsunuz.Ekran kalitesini ve kullanımı başarılı ve pratik buldum,çok karışık olmayan bu ekranda ayarlamak istediğiniz özellikleri rahatlıkla ulaşıp ayarlayabiliyorsunuz.Ekranın önüne yerleştirilen kumanda panelli ile kullanımızı kolaylaştırsada ben bu sistemin bir joystıck kumanda hasıtasıyla sürücünün hemen elinin altında bulunabilecek bir kısımda olması isterdim,mesela koltuk ısıtma,soğutma ünitesi takımını ya kapı içlerine yada vitesin sağ ve sol kısımlarına konumlandırılıp vitesin arkasında joystıck ünite yerleştirilebilirmiş.Orta bölümde müzik sistemi ünitesinin analog tasarımlı saatin içeride uyumlu olması görsel olarak güzel duruyor,hemen altında ise çift bölgeli klima ünitesi yer alıyor,müzik ve klima kullanımlarına erişimininde ve kullanımında bir sorun yaşamıyorsunuz.Orta paneldeki bir beyendiğim özellik ise kumanda ünitelerinin bitişik olmaması bu hem görsellik olarak hemde erişimlerde kolaylık sunması sürücünün trafikdeki dikkat dağınıklığınıda engellemiş oluyor.Eşya koyma gözleri bakımında tatminkar seviyede olsada,kapı içleri eşya gözleri dışında diğer saklama gözleri kadife kaplı olması güzel bir detay,böylelikle bozuk yollarda koyduğunuz eşyaların fazla ses çıkarmasını engeller.Arka yolcu koltuklarına oturduğumda geniş ve konforlu seyehat edebiliyorsunuz(1.75)Çift hava kanalları ve 12 Volt'lu soket girişi ,ayrıca arka sırtlık kısmını belli bir açıya kadar ayarlayabilerek uzun yolculuklarda daha konforlu seyehat edebilirsiniz.
 
 
Infınıtı QX70 S Premıum 3.0d V6 238 PS’lik versiyonunu test sürüşüne başlıyoruz.Günümüzde çoğu yeni model otomobillerden tanıdığımız anahtarsız giriş ve çalıştırma ile sürücü koltuğuna geçiyorum.Otomobillin içerisindeki detaylardan bahsettiğimde elektrikli hafızalı direksiyon,koltuk ve yan ayna ayarlarınızı daha önce kaydettiyeseniz hiç zaman kaybı yaşamadan tek bir tuşla sizin tercih etmiş olduğunuz sürüş pozisyonunuza otomatik olarak getiriyor.Start-stop tuşuyla motoru çalıştırdığımda çok soğuk olmayan hava şartlarında motorun içerideki ses yalıtımı sessiz.7 ileri otomatik,akıllı dört çeker sistemine sahip QX70 ile park yerinden çıkarken çevre görüş kamera sistemi(ön,arka ve yan kameralar) avantajı ile rahatlıkla park yerlerine girip çıkabiliyorsunuz.Eğer daha önce bu sınıf da bir otomobil kullanmadıysanız,ilk başlarda özellikle park giriş ve çıkış işlemlerinde tedirginlik yaşabiliyorsunuz.Bence bu özelliği QX70’de kesinlikle almalısınız,ancak standart pakette sunulmayan bu özelliği  GT Premıum ve S Premıum paketlerde standart olarak geliyor.Test parkurumuza çıktığımda QX70’in uzun kaputuna alışmam biraz zamanımı alsa da,otomobile alıştıkdan sonra bu uzun kaputun ve üzerindeki kavisli çizgileri görmekden keyif aldığınız gibi aynı zamanda güven veriyor.Sakin kullanımlarda konforlu ve keyifli olan bu otomobilde yolları uzatmak isteyeceksiniz,normal kullanımlarda QX70 içerisinde lastik sesinin dışında  başka seslerin almadığını söyleyebilirim,tabi ki sportif sürüşlerde değilseniz merak etmeyin ondan da bahsedeceğim.Lastik sesi benim için çok dert edilebilecek bir negatif yön değil,çünkü bunu önlemek çok kolay,daha kaliteli bir lastikle bu sesi tamamen izole edebilirsiniz.Bunu derken radyo,müzik çaların kapalı olduğunu belirtmek isterim,belki müzik dinlerken lastik sesini duymayabilirsiniz,dediğim gibi çok abartılacak bir şey değil.Süspansiyon ve darbe emişleri kasis,çukur vb. geçişlerde sönümlemesi oldukça sessiz ve içerideki yolcuların konforunu mınımum seviyede etkiliyor.Ben Infınıtı QX70’i kullanırken oldukça keyif aldığımı belirtmeliyim ve S Premıum paketindeki Çevre görüş sistemi,sesli komut sistemli Navigasyon,Bose ses sistemi bu otomobilin sürüşünde size keyif veren donanımlar,birde otomatik park asistanı olsaymış mükemmel olurdu. 
 
Evet gelelim can alıcı konuya Sportif sürüşüne,öncelikle spor kullanmanız için iki farklı yol sunuluyor,birincisi direksiyon arkasındaki kulakçıklarla,ikincisi vites üzerinden manuel olarak müdahale edebiliyorsunuz.Ben tercihimi vites arkasındaki kulakçıkları kullanmayı tercih ettim,QX70 boş ağırlığının 2715 kg olan bu devasal otomobillin 3.0V6 motorun verdiği performans sonuçu benim tatmin etmeyi başardı ve oldukça keyif veren bir otomobil dizel motora sahip olmasına rahmen.Ani hızlanmalarda 0-100 8.3 sn tamamlayan bu makine ya performans bakımından eleştirmem haksızlık olur bence, crossover segmentinde ve dizel motor, dört çeker,otomatik vitesli bir otomobil olarak oldukça başarılı sonuçlar yakalayabiliyorsunuz.En zevkli kısmın V6 motor sesini üst devirlerde iç kabinde duyabilmeniz,bu spor kullanımlarda size güzel bir his veriyor,yalnız dizel motor olduğu için fazla devir çevirmeyi sevmiyor bu nedenle performansın bir çoğunu 550 Nm Tork gücüne borçluyuz.QX70’de tam otomatik şanzımana sahip olduğu için ve spor kullanımlarda normal gaz,direksiyon tepkilerinin,spor kullanımlarda da aynı hissi verdiğini söyleyebilirim burada sizin yapabileceğiniz tek bir şey gaz pedalına döşemeye yapıştırmanız ve vites üzerinden yada direksiyon arkasındaki kulakçıklarla değiştirmeniz.Manuel kulanımlarda,vites arkası kulakçıkların tepkileri anında değişim göstererek,herhangi bir geçikme,bekleme süresi yaşatmıyor.Yinede vites arkasındaki kulakçıklarda tamamen müdahale etme şansınız olmuyor,belli hız ve devir bandınızı koruyarak motora aşırı yük binmesi engelliyor ve siz istediğiniz kadar vites küçültmeye çalışsanız da şanzıman kendini kitleyerek izin vermiyor.Ben yinede Infınıtı’de yenil nesil çift şanzımanın olmasını ve sürüş modlarının olmasını isterdim,böylelikle otomobildeki sürüş beklentilerim biraz daha iyi olabilirdi. Mesela Audi,Bmw,Volvo,Mercedes-Benz markalar çift kavramalı,trıptronıc şanzımanlar kullanıyor,bu sistemlerde otomobilinizi nasıl sürmek istiyorsanız multımedya ekranı üzerinden eco,comfort,sport gibi seçenekleri seçerek otomobilin,direksiyon,gaz,süspansiyon ayarlarını otomatik olarak ayarlıyor ve sürüş esnasındaki değişimleri hissediyorsunuz.İşte QX70’de bu sistem olmadığından dolayı sürüşlerde tam istediğiniz tepkileri yaşayamıyorsunuz,esasında burada iş tamamen size düşüyor,beklentileriniz neler onları hesaba katıp ondan sonra karar vermelisiniz.
 
  • Araç Ağırlığı : 2175 kg
  • Motor Hacmi : 2993 cm3
  • Silindir Sayısı : 6
  • Güç : 238 Hp @ 3750 Rpm
  • Tork : 550 Nm @ 1750 Rpm
  • Vites Tipi : Otomatik (7 Vites)
  • 0-100 km Hızlanması : 8.3 Saniye
  • En Yüksek Hızı : 212
  • Yakıt Tipi : Dizel
  • Ortalama Yakıt Tüketimi : 9 L/100 KM
  • CO2 Emisyon Değeri : 238 gram/100 KM
  • Yakıt Tankı : 90 Litre
  • Lastik Ölçüleri : Ön Teker 265/50/20 – Arka Teker 265/50/20
  • Motor Yerleşimi : Ön
  • Motor Tipi : Turbo
  • Silindir Tipi : V
  • Çekiş Sistemi :  4 Çeker
  • Ölçüleri : Uzunluk 4865 mm / Genişlik 1925 mm / Yükseklik 1680 mm
  • Dingil Mesafesi : 2885
                                                       BİR BAŞKA TESTE GÖRÜŞMEK ÜZERE ESEN KALIN.
                                                                                                                            Oğuzhan GÜNEY