HYUNDAI İ30 ELİTE 1.6 CRDİ DCT
Bu kadar gelişebileceğini hiç düşünmüyordum Koreli üretici Hyundaı'ın,daha önceki yıllarda üretiği modellerini gözümünün önüne getirdiğimde güven vermeyen,kalitesiz bir izlenim bırakmışdı.Şimdi ki üretilen versiyonlarına baktığımda güvenirliğiyle beraber, tasarımındaki iyileşmeler sonuçunda merak ve ilgi çekiyor.Kısa süre önce makyajlanan İ30'da neler değişmiş bir bakalım;
i30'un dış tasarımındaki en belirgin farkı havalandırma girişlerinde yer alan krom yatay çizgileri geniş ve uzun yapısı ile modern bir görünüm sergiliyor.
Makyalanan i30'un içerisine geçtiğimde,herhangi yeni özellikler ve değişim göremedim makyajsız versiyonuyla aynı tasarım kullanması anlamsız buldum.Küçük detaylar ve değişimlerle makyajlandığını belirtmeliydi.Mesela üç kollu direksiyon simidi,orta panelde yer alan klasik müzik sisteminin yerine dokunmatik multımedya bilgi ekranı ile makyajlı olduğu belli olurdu.İlk öncellikle İ30'un içerisine geçtiğinizde ferah bir iç kabinin olması güzel tabiki bu ferahlığı panoramik cam tavan,fazla alçak olmayan tavan yapısı ve çift renk konsol tasarımı ile sunuyor olması.İ30'un içerisinde kulanılan mahzemeleri başarılı buldum,d sınıfı bazı otomobillerle olmayan özelliklerin İ30'da standart olarak sunması müşterilerinin yüzünü güldürmeyi başarıyor.Eşya saklama ve koyma göleri yeterli hacim sunuyor.Arka koltuklara geçtiğimde (1,80)baş ve diz mesefasını yeterli hacimin sunduğunu aynı zamanda havalandırma kanallarının olması ve şaft tünellinin olmamasıyla konforlu yolculuk yapabiliyorsunuz.İ30'un yükleme kapasitesi normalde 378 lt koltuklar yatırıldığında 1316 lt hacim sunuyor.
Test parkuruna çıkmadan kullanacağım donanım,motor ve şanzımandan bahsedersem .Elite donanım,136 Ps 300Nm ve makyajla birlikde en önemli değişimin şanzımanda olduğunu belirtmek isterim.Şanzımandaki değişim ise 7 ileri DCT sistemin olması.
İ30'un içerisine anahtarsı giriş ve çalıştırma ile geçiyorum koltukları ergonomik açıdan herhangi sorunla karşılaşmıyorsunuz ,dizel motora sahip olan İ30 start tuşuyla çalıştırdığımda ise motorun sesini duymanız imkansız.Güçlü motor ve torku ile dizelden beklenmedik performansı yansıtmasını yüzünüzdeki tebessümden hissedebiliyorsunuz.Yeni şanzımanı ile motor uyumu gayet başarılı,vites geçişleri sarsıntısız ve hızlı birde 1750dd başlayan 300 Nm torku ile zevkli bir sürüş keyfi yaşıyorsunuz.Aynı zamanda sürüş tarzınıza göre direksiyon modu seçerek (comfort,normal,sport) yola hakiminiyetinizi kolaylaştırıyorsunuz.İ30'un gaz ve fren tepkilerini başarılı buldum,herhangi güvensizlik hissetmiyorsunuz.Ara hızlanmalarında,sollamalarda,ani hızlanmalarda dizel motoru ve şanzımanı adeta benzinli bir otomobil kullanıyormuşsunuz hissi vermesi gerçekden güzel.Yinede bu kadar sürüş zevki olan bir otomobilde f1 vites kulakçıklarını aramadım değil,tabiki vites üzerinden değişim yapabiliyorsunuz ama f1 vites kulakçıkları ile daha kefiyli oluyor.İ30 120-125 km/s hızlarda motor ve rüzgar sesini duymuyorsunuz,yanlız yol sesini duyuyorsunuz,yanlız çok rahatsızlık vermiyor birde kullandığınız lastikden ve yol durumunu göz önünde bulundurmanız gerekiyor.Yol sesini duymanız için müzik sisteminizin kapalı ve konuşmazsanız duyabiliyorsunuz,onun dışında müzik dinlerken hiç fark etmiyorsunuz.İ30'u diğer rakiplerinden öne çıkaran özellikler zengin donanım seviyesine rahmen uygun fiyatı,motor ve şanzıman uyumu,çoğu rakiplerinde opsiyonel ve standart olmayan sürücü diz hava yastığının elite versiyonda standart olarak sunması.
Motor Hacmi : 1582cc
Motor Gücü : 136 ps /4000dd
Max Tork : 300Nm/1750-2500dd
Max Hız : 200 km/h
0-100 : 10.6 sn
Şehir İçi y.t : 4.2 lt
Şehir Dışı y.t : 3.4 lt
Ortalama : 3.6 lt
Fiyatı : 79.350 TL