HYUNDAI ELANTRA ELİTE CRDİ OTOMATİK
08.01.2015 12:04






Merhabalar,bugün sizlere Hyundai Elantra modellini sunacağız.
Modelin dış tasarımı diğer rakiplerine göre kıvrak hatlara sahip böylelikle yollarda dikkat çekmenizi sağlıyor.Güncel tasarımlardan sıkılan müşterilere Hyundaı Elantra modellini sunuyor.
İç tasarımına geçtiğimde ferah ve geniş bir iç kabin sizleri karşılıyor.Sürücü koltuğuna oturduğumda elektrikli olarak ayarlayabiliyorsunuz,yanlız yan destekleyicilerin yeterli derinlikde olmadığı için sert virajlar olsun,ani şerit değiştirmelerde olsun sürüş esnasında koltuktan kaymaları yaşayabilirsiniz buda hem konforunuzu etkilemesinden ziyade sürüş esnasında güvenliğinizi tetiklemesine yol açabilir.Genel mahzeme kalitesi orta düzeyde bazı kısımlarda suni deri kullanılmış böylelikle otomobillin kalite düzeyini biraz zenginleştirildiğini görebiliyorum.Otomobilde yeterince eşya koyma ve saklama gözleri bulunuyor.
Simdi Elantranın sürüşüne geçelim,otomobilimize anahtarsız giriş ve çalıştırmayla biniyoruz.Gerekli emniyet önlemlerimizi aldıkdan sonra start tuşuyla motoru çalıştırıyorum.Otomobillin motoru ısınmadığı zamanlarda iç kabine hafif dizel motor sesi gelmeye başlıyor,tabi motor ısındıktan sonra dizel değilde sanki bir benzinli araç kullanıyormuşsunuz hissi vermesi gerçekten insanın hoşuna gidiyor.Gaz tepkileri ve motoru gayet başarılı,ara hızlanmalarda tam otomatik olmasına rahmen fazla bir devir kaybına yol açmadan gidebiliyordunuz tabiki bir çift şanzımanlı kadar hızlı ve seri değil ,seri kullanmak istediğiniz takdirde veya manuel vites topuzunu sağ tarafa çekerek manuel,spor kullanıma geçebiliyorsunuz tabiki f1 vites kulakçıklarının olmayışı bir eksik yönlerinden biri olduğunu spor kullanımlarda anlayabiliyorsunuz.Yinede tam otomatik 6 ileri bir şanzıman sistemi olmasına rahmen başarılı bir iş yaptığını düşünüyorum.Otomobillin kendine has bir özelliği direksiyon modunun olması spor,konfor ve şehir içi üç seçenekle sürüş stilinize göre seçebiliyorsunuz.
Otomobil 120-130 km hızlarda kabin içerisindeki rüzgar ve motor sesinin olmaması beni baya şaşırttı açıkçası Hyundaı'dan beklemediğim bir durumdu. 120-130 hızlarda ani frenlemelerde önden kaymalara neden olabiliyor aynısı sert virajlara hızlı girdiğinizde de yaşıyorsunuz tabi ESP sistemi sayesinde kayma mesafesini uzatmadan devreye girerek geri şeridinize girmenize yardımcı oluyor.
MOTOR HACMİ :1582 ŞEHİR İÇİ :7,7 FİYAT: (OCAK 2015) 84,394 TL
MAX.GÜÇ :128/4000 ŞEHİR DIŞI :4,7 İNDİRİMLİ :80.000TL
MAX.TORK :280/2750 ORTALAMA :5,8
MAX.HIZ :190






