HONDA CR-V 1.6 İ-DTEC

Sevgili otomobil tutkunları umarım güzel bir gün geçirirsiniz,honda severlerin umutla beklediği 1.6 İ-DTEC CR-V 6 ileri manuel,dizel versiyonu test ettik.Ülkemizde CR-V modelli 2.0'lik motorlarıyla satılıyordu ve ülkemizdeki vergilendirme fiyatlarıyla alıcıların yüzünü düşürmesine yol açıyor,neyseki bin bir zorlukla ülkemize gelen 1-6 i-dtec motorunu ilk olarak civic hb versiyonunda ilerleyen yıllarda cr-v modelleri içinde kullanma kararı alındı.CR-V böylelikle hem vergi mahdurları içerisinden çıkarak alıcı kitlesini artması planlanıyor.
 
Cr-v modellinin dış tasarımı bir önceki nesline göre tasarımın anlamında enlemesine genişlediğini ve yere biraz daha yakınlaştırıldığını görüyorum,böylelikle daha oturaklı ve sportif tasarımıyla göz kamaştırdığını belirtmek isterim.
 
Yeni cr-v'nin iç bölümüne geçtiğimde elegance versiyonunda bulunan alkantara deri ısıtmalı koltukların zengin bir mekanın başlangıçı diyebilirim,tabiki sürücü koltuğuna oturduğunuzda eksik yönleri fark etmeniz biraz kolaylaşıyor.Mesela bu kadar kaliteli bir koltukların sürücü koltuğunun elektrikli olmayışı eksik yönlerinden biri,sadece bel destek ayarlıyıcısının elektrikli olması enterasan gelen kısımlarından biri.Kısaca sizlere şunu söyleyebilirim yeni cr-v 2.0 motor ile 1.6 dizel motor aralarında sadece motor farkının olmadığını,donanım farkınında olduğunu anladım.Burda honda dizel versiyon alıcılarını hayal kırıklığına uğratıyor.Yani benzinli versiyonun ful paketindeki özellikleri,dizel motor seçeneğindeki ful pakettinde bulunmuyor bunlar neler derseniz anahtarsız giriş çalıştırma,otomatik vites seçeneği,elektirikli açılabilen bagaj kapağı,elektrikli hafızalı sürücü koltuğu,panoramik cam tavan ve ekstra güvenlik paketini dizel ful versiyonunda maalesef alamıyorsunuz.Tabi ki bu özellikler kullanıcı kitlesine göre değişebilir,eksik yönlerini söylediysek iyi yönlerini anlatmaya başlayabiliriz.Mahzeme kalitesini rakipleriyle kıyasladığımda kaliteli ve ergonomik açıdan herhangi bir sorun oluşturmuyor.Spor direksiyon ve gösterge panelli gayet okunaklı ve başarılı, direksiyon üzerindeki yoğun tuş takımını ilk zamanlarda bir karmaşa yaratabileceğini düşünsemde,zamanla alıştıkdan sonra herşeyi elinizin altındaki tuşlarla ayarlamanız hem dikkatinizi dağıtmıyor ve konforlu bir şekilde yolculuk yapıyorsunuz.Orta bölümdaki krom kaplama görsel anlamda güzellik sağlıyor,ön paneldeki bilgi ekranın derin bir hazne içerisine konumlandırılması güneş yansımalarına karşı güzel düşünülmüş bir detay  olduğunu fark ediyorum.Tabiki bilgi ekranında geri görüş kamerası bulunuyor yanlız navigasyon özelliği isterseniz opsiyonel olarak alabiliyorsunuz,bununla birlikde klasik müzik sisteminin yerine gelen navigasyon  üsteki bilgi ekranıyla birlikde görsel bir şölen sunuyor.Cr-v'de yeterli seviyede eşya koyma gözleri bulunuyor,arka koltuklara geçtiğimizde 1,80 boylarındaki kişilerin konforlu yolculuk yapmasına olanak sağlıyor,ayriyetden orta bölümdeki şaft tümseğinin olmamasını,orta bölümdeki yolcuları mutlu ettiğini söyleyebilirim.Arka koltuklar ileri,geri şeklinde sürgülü olmasada sırtlık kısmında iki farklı sırt ayarlayacı sisteminin olması uzun yolculuklarda kullanışlı olacakdır.Arka koltukların bir özelliği ise tek bir hareketle katlanabilir koltuk sisteminin olması kullanışlılık açısından başarılı sadece arka koltukdaki halkayı çekerek koltuklarınız otamatik olarak katlanıyor ve bagaj haznenizin genişlemesini sağlıyor.  
 
Şimdi sürüş zamanı,Cr-v'nin dizel motorunu ilk marşa basmanızla birlikde anlıyorsunuz.6 ileri manuel şanzıman sistemi vites geçişlerinden hafif kemikli bir yapıya sahip,1536 kg ağırlığa sahip olmasına rahmen gaz tepkileri ve hızlanmaları 300Nm torku ile başarılı olduğunu belirtmek isterim,sürüş esnasında 100-110 km hızlarda yol sesi duymasanızda rüzgar sesini duyabiliyorsunuz ,bu tür aerodinamik tasarımlı otomobillerin hemen,hemen hepsinde bulunan rüzgar sesini kafanıza fazla takmamanızı öneririm.Bozuk yollarda sert çalışma mekanizmasına sahip süspansiyonlar konforunuzu etkiliyor.Manuel bir suv araç ile dik bir yolda kaldınız ve aklınızda acaba arkaya kaydırırmıyım telaşı var hiç merak etmeyin cr-v burda önlemini alıyor,siz frenden ayağınızı çektiğiniz anda 2-3 sn cr-v sizin yerinize frene basıyor böylelikle telaş etmeden yolunuza devam ediyorsunuz,normal kullanımlarda frenlerin başarılı olduğunu söyleyebilirim.1.6 dizel versiyonunda sadece iki çeker sistemine sahip,dört çeker sistemi sadece 2.0 benzinli motorlarda olduğunu söyleyebilirim.Yinede Honda cr-v'nin ülkemize 1.6 dizelden ziyade 1.6 Benzinli 4 çeker bir seçeneğinin olmaması üzücü,eğer daha performanslı ve otomatik cr-v istiyorsanız makyajlı Cr-v'yi beklemenizi öneririm.
 
Motor gücü: 120PS/4000d/d
Max.tork    :300Nm/2000d/d
Çekiş          :4x2
Ağırlık         :1536kg
Max.Hız      :182km/s
0-100         : 11,2sn
Şehir içi y.t  : 4,8lt
Şehir dışı y.t: 4,3lt
Ortalama     :4,5lt
Fiyat            :110,400tl