HONDA CR-V 1.6 DOHC İ-DTEC 4X4 EXECUTIVE

SUV kompakt sınıfının öncüsü olan Honda CR-V makyajlanarak yeni tasarım çizgileri ile güçlü ve modern görünüyor.En önemli değişimin ise CR-V'nin görünmeyen kısmında.Makyajsız versiyonunda bulunan 1.6 dizel ve manuel seçeneği bu tarz otomobil almak isteyenleri hoşuna gitmeyen bir seçenekdi.Makyajla beraber daha güçlü bir dizel motor ve 9 ileri zf şanzıman ile elektronik 4x4 çeker gelen CR-V'de müşterilerini memlun edeceğini umuyorum.

CR-V'nin içerisine geçtiğimde ferah iç hacim sunuyor,deri koltukları ergonomik.Üç kollu direksiyon simidi ince yapılı,üzerindeki yoğun tuş düğmelerine erişimine zamanla alışıyorsunuz.Anolog göstergeler sade ve okunaklı,yol bilgisiyarın ekranı daha geniş ve modern olabilirmiş.Orta panelle bakdığımda iki çeşit ekran görüyorum,üst bölümdeki ekranda sürüş bilgileri,saat,resim,ayarlar gibi bilgilere ulaşabiliyorsunuz Honda bu sisteme i-MID adını vermiş.Alt bölümdeki 7'' multımedya ekranın grafik kalitesi dışında bir eksi yönünü görmedim,pratik kullanıma sahip.Honda bu multımedya ekranın adını CONNECT koymuş Türkçe haritalı navigasyon,geri görüş kamerası ve eğlence multimedya sistemiyle de pekiştiriyor.Aha adı verilen programda haber,müzik,facebook,twitter,sesli kitaplara internet üzerinden erişebiliyorsunuz. Çift yönlü klima ünitesi ve joystick vites tasarımıyla CR-V'nin iç tasarımını modern ve teknolojik gösteriyor.Mahzeme kalitesi,diğer rakipleri ile kıyaslanıldığında sınıf ihtiyaçlarını karşılıyor,arka koltuklara geçtiğimde(1.75)yeterli diz ve baş mesafesi sunuyor.Şaft tünelinin olmaması konforu artırıyor,arka yolcular içinde havalandırma kanalları mevcut.Eşya koyma ve saklama gözlerinde ise CR-V cömert davranmış.

Makyajlı CR-V’yle beraber gezintiye çıkıyoruz,kullanacağım versiyon 1.6 Executive 4x4 9 ileri otomatik dizel.Anahtarsız giriş ve çalıştırma ile sürücü koltuğuna geçip motoru çalıştırıyorum.Rolantide motor sesini duymuyorsunuz,yola çıktığımda motor ve şanzıman ikilisi başarılı biçimde görevlerini  yerine getiriyorlar,sarsıntısız ve akıcı.Sakin kullanımlarda konforlu seyehat edebildiğiniz CR-V’de yalıtım izalasyonunu makyajsız versiyonuna göre artmış olduğunu kullanırken anlıyorsunuz.Normal kullanımlarda motor,yol,lastik,rüzgar sesini içeride duymuyorsunuz.Spor kullanıma geçtiğimde ani hızlanmalar ve ara hızlanması CR-V’nin aerodinamik tasarımınıda göz önünde bulundurursam yeterli performansı sizlere sunuyor.Yüksek hızlarda da konforlu ve güvenli yol tutuşu sağlayan CR-V yalıtım izalasyonu yüksek hızlarda da başarılı.CR-V’yi kullanırken sürüş keyfinin verdiği tepkiler,yol tutuşu ile en büyük etkisi motor ve şanzıman ikilisinin başarısı.Böylelikle CR-V’yi kullanırken sıkılmıyorsunuz,eğer sizde suv tarzı otomobil ve 4x4 akıllı çeker,segmentine göre performanslı,güvenli,donanımlı uzun yıllar sıkılmadan kullanacağınız bir otomobil.

 

Motor

4 silindir DOHC i-DTEC

Hacim (cc)

1597

 

Maksimum güç

160 PS / 4000 rpm

Maksimum tork

350Nm / 2000 rpm

 

Uzunluk (mm)

4605

Genişlik (mm)

1820

Yükseklik (mm)

1680

Aks mesafesi (mm)

2630

Ön tekerlek izi (mm)

1585

Arka tekerlek izi (mm)

1590

Ağırlık, sürücü hariç (kg)

1728

Lastikler

225/60R18

Yakıt deposu (lt)

58

Bagaj hacmi (lt)

589 - 1146

Maksimum sürat (km/s)

197

Hızlanma 0-100 km/s (sn)

10.4

Şehir içi (lt/100 km)

6.0

Şehir dışı (lt/100 km)

4.9

Birleşik (lt/100 km)

5.3

CO2 emisyonu (g/km)

139