HOKUZ POKUZ KARŞINIZDA FOCUS !!!

 Kısa zaman önce makyajlanan focus dış tasarım konusunda bonkör davransanda,en büyük değişimin iç mekanda olduğunu görebiliyorsunuz.Her ne kadar bağımısız kendine öz tasarımları daha çok sevsemde çoğu firmalarda olduğu gibi Ford modellerinde birbirine benzer tasarım kopyalama işlemini görebiliyoruz,acaba neden böyle aynı tasarım yüzlerini ve benzer tasarımları kullanıyorlar çok merak ediyorum.Aston Martin benzetmesi yapılan yeni nesil Ford modellerinde focus versiyonunda'da bu benzetmeyi görebiliyorum. 

Dediğim gibi makyajlı focus'da dış tasarım konusunda büyük bir değişiklik olamsada en büyük değişimin iç mekanında olduğunu belirtmek isterim.Makyajsız versiyonundaki orta konsolda bulunan yoğun tuş kalabalığı ve bombeli yapısıyla içeride kasfetli bir atmosfer yaratmaktaydı,makyajla beraber modern ve sadeleşen iç tasarımdan söz edelim.Sürücü koltuğuna oturduğumda koltukların herhangi bir ergonomik sorun yaratmadığını hissediyorum,gösterge paneli sade ve okunaklı,yol bilgisiyarının ekran kalitesiyle birlikde genişliğiyle iki göstergenin üst bölgesine yerleştirilerek sürüş esnasında dikkatinizin dağılmasını engelliyor.Üç kollu direksiyonun hissiyatı neredeyse üst düzey otomobillerle eşdeğer yüzeyde ve avuçunuzun içerisine oturmasıyla yol hakimiyetinizi kolaylaştırıyor.Focus'da kullanılan mahzeme kalitesinin yumuşak mahzemeden konbine ediliyor,orta bölüme gelen 8'' multımedya ekran iç mekanı sadelikle birlikde zengin,gösterişli bir atmosfer oluşturuyor.8'' multımedya bilgi ekranın en büyük avantajı ise ana ekran üzerinde dört bölüme ayrılan sistem özellikleri sayesinde kullanımı son derece kolay,bir avantajlı yönü ise sesli komut sistemi ile otomobillinizin ayarlarını sadece sizin söylerek Focus'un otomatik olarak isteğinizi gerçekleştirmesi üst düzey ve konforu artıran en büyük özelliklerinden diyebilirim.Focus'un yeterli düzeyde eşya koyma ve saklama gözü bulunuyor,arka koltuklara geçtiğimde ise gayet konforlu seyehat edebileceğiniz bir hacim sunuyor.Bagj hacmi ise 421 lt yükleme alanı sunuyor.Focus yol üstünde neler yapabiliyor acaba ;

Kullanacağım Focus versiyonu tıtanium donanımlı ayriyetten (tekno paket)bulunuyor,motoru ise 1.6 TDCİ 115 PS 6ileri manuel şanzıman bulunuyor.Focus'a anahtarsız giriş ve çalıştırma ile sürücü koltuğuna geçiyorum,sürücü koltuğunun elektrikli olması beklerdim ama mekanik sisteme Focus devam ediyor.Motoru çalıştırdığımda dizel motor sesini neredeyse hiç duymuyorum,bu kadar teknoloji donanımlı bir Focus'da elektronik el freni beklerdim maalesef mekanik el freni bulunuyor.Yola çıktığımda vites geçişlerinin yumuşak ve konforlu bir aktarma sistemine sahip,tümsek,kasis vb... yollardan geçerken süspansiyonları sessiz ve konforlu çalışan süspansiyonları bozuk engebelli yollarda keyfinizin kaçmasını önlemiş oluyor.Alt devirlerden itibaren vermiş olduğu güçlü tork sayesinde ara hızlanmaları memlun edici düzeyde,şehir içi yasal hız limitleri içerisinde motor,rüzgar,yol sesi Focus'da duymadığımı,130 km/s ve üstü hızlarda rüzgar sesini rahatlık duyabiliyorsunuz,motor sesi ise biraz kendini hissettiriyor.Önceki nesillerine göre yalıtım ve izalasyonda iyileştirilmeler olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.Eğer uzun süre otomobil kullanıyorsanız ve sıkışık trafiklerde zaman geçiriyorsanız tekno paketi almanızı öneririm hem güvenli hem eğlenceli şekilde yolculuk geçirebilirsiniz.Şerit takip sistemi sinyal vermediğiniz mütteçe şeridinizden çıkmanıza izin vermemesi ve ısrarla şeridinizde tutması en beyendiğim özelliklerinden diyebilirim,tabi ki ülkemizdeki kara yollarına bakıldığında güvenlikden ziyade tehlikeye sokacağını düşünüyorum yinede güzel bir özellik diyebilirim.Uzun bir yoldan veya aşırı trafik olan bir yerden geldiniz ve yorgunsunuz bunların üzerine birde park yeri arıyorsunuz aman allahıımm.Focus buna bir çözüm getirmiş hemde tıtanıum donanım seviyesinde standart olarak sunulması rakipleriyle kıyaslandığında kendini öne çıkaran özelliklerden diyebilirim.Genelde çapraz park için kullanılan sistemde focus hem çapraz hemde paralel parkın ikisinide yapabiliyor,sadece hangi tarafa park edecekseniz o tarafa sinyal verip multımedya ekranını takip edeceksiniz.Park yerini tarayıp bulduğunda ekrandan size bilgi verecek ve sadece size kalan gaz,fren,depriyaj üçlemini yapmanız kalıyor,park yerinden çıkarkende aynı işlemi otomatik olarak Focus gerçekleştiriyor.Geri görüş kamerası Focus'da neden yok derseniz? eksik yönlerinden değil zaten otomatik park sistemi mevcut ayrıca multımedya ekranından animasyonlu şekilde görebiliyorsunuz.İlla olmassa olmasım diyorsanız navigasyon paketini almanız geliyor,böylelikle hem navigasyon hemde geri görüş kamerasına sahip oluyorsunuz. Eğer sizde kompakt sedan tarzı, donanım ve konfor seviyorsanız Focus'u listenize eklemelisiniz.

2015 Yeni Ford Focus Sedan 1.6 TDCİ Titanium Teknik Özellikleri
1.6 lt TDCİ 115 bg start-stop
Motor: 1.6 lt 115 ps 270 nm tork (turbo dizel)
Şanzıman: 6 ileri manuel
Performans: 0-100 km/s: 10.9 saniye – Maksimum hız: 195 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 5.7 / 3.7 / 4.5 / 117 g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4538 mm / 1469 mm / 1823 mm
Bagaj Hacmi: 421 lt
Yakıt Tankı: 53 lt
Boş Ağırlık: 1343 kg                               Fiyatı  :76.800 tl (4.885 tl tekno paket)

TEKNO PAKET :Şerit takip sitemi,Şeritte kalma yardımcısı,otomatik uzun far,Aktif şehir içi güvenlik sistemi,Çapraz trafik uyarı sitemi,Sürücü dikkat takip sitemi

 Navigasyon paketi(geri görüş kamerası ile) :2.060 tl

                                                              Bir başka teste görüşünceye kadar esen kalın.

                                                                                  Oğuzhan GÜNEY