Fiat Egea 1.6 Multijet II 120 HP Lounge

Fiat'ın beklenen modeli Egea ülkemizde satışa sunuldu,kompakt sedan segmentinde uygun fiyatları ve donanım,motor seçenekleri ile rakiplerinden bir adım önde gibi gözüküyor.Egea'nın tasarımı modern ve sportifliği ile kendine özgün çizgileri ile karşımıza çıkıyor.Fiat'ın Egea'ya 5 yıl/100.000km garantisi vererek Egea'nın arkasında olduklarının bir belirtisi.

Egea’nın içerisine geçtiğimde ferah iç hacim ve sade tasarımı sizleri karşılıyor.Koltuklar ergonomik açıdan bir sorun yaratmasada ön koltukların baldır desteği eksik kalıyor.Egea’da ideal sürüş pozisyonunu sağlarken herhangi bir zorlukla karşılaşmıyorsunuz.Çok fonksiyonlu üç kollu direksiyon simidinin üzerindeki tuş takımlarına erişimi ve kullanımında bir sıkıntı oluşturmuyor.Gösterge paneline baktığımda analog tasarıma sahip olsada gösterişsiz ve eski otomobilleri andırıyor,burada Bravo modellerinde kullanılan gösterge panelline benzer yada aynısı kullansalarmış daha güzel görünebilirdi.Egea’nın mahzeme kalitesi ön konsol dışında,sert plastik kullanılmış.Orta bölümde yer alan 5 inçlik multımedya ekran Egea’nın içerisinde küçük kalmış olsa da,kullanımı,grafik kalitesi ile birlik de dokunmatik algılaması ve işlemcisi başarılı olarak çalışıp görevini yerine getiriyor.Egea’yı üst donanımıyla alırsanız standart olarak navigasyon ve geri görüş kamerası da 5 inçlik Uconnect adlı ekranıyla birlik de ekstra ücret ödemeden Egea’ya sunuluyor.Aşağıya doğru indiğimde City,bağaj kağa,kapı kiliti,dörtlü flaşörlerin tuşları hemen altında çift yönlü klima ünitesi ve 12 Volt,aux,usb soket girişleri yer almakda. Eşya gözleri açısından yeterli hacim sunan Egea’nın arka koltuklarına geçtiğimde konforlu ve rahat seyehat edebiliyorsunuz(1.75).Şaft tünelinin fazla yüksek olmamasıyla orta bölümdeki yolcunun konforlu seyehat etmesini sağlıyor olsada,arka yolcular için havalandırma kanalları bulunmuyor.

 

Fiat Egea 1.6 Multijet II 120 HP Lounge 6 ileri manuel vites ile yola çıkıyorum.Günümüzde çoğu modern otomobillerde olan anahtarsız giriş ve çalıştırma Egea’nın hiçbir versiyonunda sunulmuyor.Sustalı kontak anahtar ile motoru çalıştırmamla,içeride azda olsa dizel motor sesini duyuyorsunuz.Yola çıktığımda kemikli vitesse sahip olmasına rahmen rahatlıkla vites değişimlerini yapıyorsunuz.Hafi gövde yapısına sahip Egea 1.6 multıjet2 motoru ve tork bandıyla ara hızlanmalarda olsun ani hızlanmalarda olsun seri kullanım sunuyor.Sakin kullanımlarda içeride neredeyse hiç ses almıyor olmasıyla konforlu seyehat edebiliyorsunuz,kasi,çukur vb. geçişlerde süspansiyonları orta sertlikde,darde emişleri sessiz sönümlemesi ile içerideki yolcuların konforunu fazla etkilemiyor (çok derin çukurlara girmezseniz).Spor kullanımlara geçtiğinizde 3.000dd bandından itibaren içeride motor sesini duymaya başlıyorsunuz,yüksek hızlara ulaşdığınızda ise rüzgar sesi almaya başlıyor.Egea’da limitleri aşırı zorlamadığınız müddetçe yol tutuşunda herhangi güvensizlik hissetmiyorsunuz.Egea’yı uygun fiyat seçenekleri,yakıt tüketimi,makul donanımları ve tasarımı ile rakiplerinin karşısında.

 

Motor: 1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbo dizel
Şanzıman: 6 ileri oranlı manuel
Maksimum tork: 320 Nm @ 1750 d/d
Maksimum güç: 120 HP @ 3750 d/d
Maksimum hız: **km/s
0-100 km/s: 9.7 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4532 / 1792 / 1497 mm
Bagaj hacmi: 520 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5,2/3,6/4,2