FIAT 500 L 1.3 16 V MULTIJET 85 BG DUALOGIC

Mutlu ve sağlıklı günler geçirmenizi dilerim.Evet arkadaşlar sizlere farklı bir otomobil tanıtacağız,trafikde farklı ve dikkat çeken bir otomobil istiyorsunuz ama böyle bir araç ya pahalı olur yada bakımı ve yakıtı bizi üzer diye düşünüyorsanız sizlere güzel bir haberim var.Merakla beklediğinizi düşünüyorum kısaca ip ucları veriyeyim,üreticisi İtalyan,ama fiyatı bu dönemlerde normal ve Türkiye'nin göz bebeği sayılabilecek bir marka Fiat.Evet şaşırdınız çünkü İtalyan markası diyince ilk aklınıza FERRARİ,MASERATİ,ALFA ROMEO geldi sanırım.Ülkemizde maalesef FİAT markası 80-90 yıllarından tanıyanlar ve hayla öyle devam ettiklerini zanneden kısımların olması üzücü.
 
Lafı fazla uzatmadan İtalyan modellini tanıtacağım yanlız ,FİAT TAN OTO (YENİMAHALLE ŞUBESİ)'inde güler yüzlülüğü,engin bilgileri ve sıcak kanlılığıyla bizleri karşılayan Gamze Hanıma çok teşekkür ederiz.Ayriyetden şuana kadar test ettiğimiz markalar arasında EN İYİ MÜŞTERİ İLİŞKİSİ VE MEMNUNİYET POLİTİKASIYLA SİTEMİZDE BİRİNCİ SIRADAYERİNİ ALMIŞ BULUNMAKTADIR VE BAŞARILARININ DEVAMINI GETİRMELERİNİ DİLERİZ.
 
Evet dış tasarımından işe başlarsak,İtalyan çizgilerini ve 500 ailesinden gelen tasarımı görebiliyoruz.Yollardaki kızgın bakışlardan sıkıldık herkes saatli bomba gibi ,ama tabiki sizi bunlardan ayıran 500L özelliği masum ve sevimli bir otomobillin olması.Otomobil o kadar tatlı ki dışarıya park etmekdense evin içerisine sokup,dışarıdaki kötülüklerden koruyasınız geliyor :)Ayriyetden araçınızı isteğinize göre kişiselleştirme şansına sahipsiniz buda sizin diğer araçlardan farklı olduğunuzu kanıtlıyor.
 
İç tasarımı sürücü koltuğuna oturduğunuzda gayet ferah ve geniş bir algı uyandırıyor.Koltukların yapısı gayet kullanışlı ve rahat,aracınızın rengi ile iç mekanda aynı renglerin kullanılması güzel düşünülmüş bir detay.Ön panelin aşağıda tutulmasıyla görüş açısının arttırdığını görüyorum.Gösterge panelline baktığımda ise sade ve şık,yol bilgisiyarının kullanımı kolay,değişik bir üç kollu direksiyon tasarımı var ilk başlarda biraz garip gelsede zamanla alışıyorsunuz.Üzerindeki kumanda düğmelerinin kullanımında herhangi bir sıkıntı sizlere yaşatmıyor,orta bölümde yer alan dokunmatik bilgi ekranının grafik kalitesi ve işlemcisi gayet güzel başarılı.Müzik sistemini aşırı yüksek sesde dinlemeyen biriyseniz günlük kullanımınızda yeterli olduğunu söyleyebilirim ama müzik benim için yaşam tarzı olmazsa olmazlarımdan diyorsanız sizlere opsiyonel olarak alabileceğiniz Beats Audio ses sistemini önerebilirim.
 
Bir beyendiğim özelliklerden birisi  nasıl bir sürüş sergilediyseniz ona göre  puan vermesi gayet güzel ve zevkli bu sistemi bilgi ekranında görebiliyorsunuz.Geri görüş kamerası standart olsada navigasyon sistemini paket seceneğiyle alabiliyorsunuz.Rockstar versiyonda çift bölgeli klima geliyor,diğer versiyonlarda maalesef manuel olarak sunuluyor.Otomobilde yeterince eşya gözü bulunuyor ,genel mahzeme kalitesi ise sert plastik olduğunu söyleyebilirim.Herşey hoşgüzel ama hadi birde cam tavan ve panoramik cam tavan istiyorsanız bunları opsiyonel halde satın alabiliyorsunuz,tabiki bunları isterseniz kesenizin ağızını biraz daha açmanız gerekiyor.
Arka bölüme geçtiğimizde ise gayet rahat bir yolculuk yapma olanağı sunuyor,artı yönlerinden biri sürgülü olması ve bu sayede bagaj ihtiyaçlarınızı yükleme alanlarında işinizi kolaylaştırıyor.Eksik yönü ise arka bölümde havalandırma kanallarının olmayışı.
 
Sürüş özelliklerine geçersek sustalı anahtar ile aracımıza biniyoruz ve gerekli emniyet önlemlerini aldıkdan sonra motorumuzu çalıştırıyoruz.Motor rolantide iken iç mekanda dizel motor sesini rahatlıkla duyabiliyoruz.Bu arada test aracımız 1.3 16V Dualogıc motor ve şanzıman sistemine mevcut.Şehir içi direksiyon City modun olması sıkışık trafikde ve dar park manevralarında sizlere kolaylık sağladığını söyleyebilirim.Sürüş sırasında maalesef şanzımanın tam otomatik olmadığından dolayı vites geçişlerinin sarsıntılı olduğunu ve geçişlerde ne yapacağını geç algılayan bir şanzımana mevcut,tabiki bunun iki çözümü var birincisi ya vites kolundan manuel konuma alıp sürmek ikincisi ise F1 vites kulakçıkları kulanarak bir nebze olsun daha iyi bir konfor ve sürüş performansı sunmaya olanak sağlıyor.
Hızlanmaları 1.3 dizel motor için yeterli seviyede sonuçda ekonomi ve görsel tasarım olarak kullanılacak bir araç tabi daha seri bir motor istiyorsanız 1.6 105 bg multijet versiyonunu alabilirsiniz ama manuel versiyonuyla.
110-120 km hızlarda rüzgar ve motor sesi duyabiliyorsunuz bunların nedenlerinden bahsedersek şanzımanın 5 ileri ile sınırlı olması ve aracın yüksek gövde yapısının olması.Tabiki motor sesini düşük hızlardada duymanız biraz moralinizi bozuyor.Evet geç hızlanıyor olabilir,motor ve rüzgar sesi alabiliyor ama frenleri muhteşem on numara hiç beklemediğim bir durum olduğunu söylemek isterim.120 km hızlarda ani frenlerde gayet stabil şeridinden ve savrulmadan en güvenli şekilde durmanıza yardımcı oluyor,bu sırada dörtlü flaşörleri çalıştırarak diğer sürücüleri uyarması ince detaylardan birisi ve devrilmeyi önleyici güvenlik sistemiylede ani manevralarda şeridinizde tutmayı sağlayan özelliklerden biri. 
 
MOTOR HACMİ : 1248                                   MAX HIZ  : 158                                        ŞEHİR İÇİ    :  4,7
MAX. GÜÇ          :  85/3500                              0-100        : 16.1                                       ŞEHİR DIŞI  : 3,9
MAX TORK         : 200/1500                                                                                             ORTALAMA : 4,2
BOŞ AĞIRLIĞI    : 1310                                  FİYAT ARALIĞI : 53.820 TL - 72.450 TL
 
DEĞERLİ VAKTİNİZİ AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.
 
OĞUZHAN GÜNEY