(ELMAS)BMW 520İ
Premium sınıfdaki markaların yüksek vergi dilimine girmesinden dolayı alıcı kitlesini kısıtlıyordu,taki firmaların altarnetif çözümleri sunuluncaya kadar.Ülkemizde vergi rekortmenliğine doğru başarılı şekilde yol alıyoruz ki ÖTV,KDV,motorlu taşıtlar vergisi ile diğer ülkelerdeki satış fiyatlarından kat kat fazla paralar vererek alabiliyoruz.Yinede premıum sınıfdaki üreteci firmaların süpriz hediyesi küçük hacimli turbo motorlarıyla, alıcı kitlesini zararın neresinden dönersek kardır mantığıyla insanlarımızı mutlu ediyor.
Yinede motor hacminin düşmesiylede işlerin bittiği söylenemez,ÖTV ve KDV'deki değişiklik olmadıkdan sonra.Neyse yinede küçük hacimli motorların premıum sınıflardaki modellerde görmek sevindirici,BMW'de durumlar nasıl acaba.
Test konuğumuz makyajlı 520İ versiyonu,eskiden bilindiği üzere 520i yazısını gördüğümüzde iki litrelik motorların habercisiydi,makyajlı versiyonunda da 520i yazıyor ama üzülmeyin,kaputun altında 1.6 lt'lik turbo 170 bg güç bulunuyor.520i yerine 516i yazmasının sebebi karizmasını,adını zedelenmemesi için olduğunu düşünüyorum.
520İ'nin dış tasarımdaki makyajı fark etmeniz için dikkatli incelemeniz gerekiyor,Far grubları ve tamponlardaki ufak değişimler ile biraz daha sportif tasarıma brünüyor.Genel tasarım çizgileri ile etrafında bir tur attığınızda 520İ'nin modern ve sportif izlenim oluşturuyor.
İçerisine geçtiğiminde genel bmw klasiği haline dönüşen tasarımı ile ince detaylar dışında diğer seriler ile eşdeğer olduğunu söyleyebilirim.520i serisinde kapınızı kapattığınızda tekrar vakumlama işlemini yapması güven veriyor.Koltuklar ergonomik,gösterge panelinde hayalet ekran diye adlandırılan BMW bu özelliğini opsiyonel olarak alabiliyorsunuz standartlarında anolog gösterge bulunuyor.Hayalet ve anolog tip gösterge panellin kullanımı okunaklı,üç kollu spor direksiyon simidi elle oturuyor ve üzerindeki tuş butonlarını rahatlıkla kullanabiliyorsunuz.Eğer sizde benim gibi orta bölümdeki multimedya bilgi ekranını küçük bulduysanız,opsiyonel olarak daha büyük bir ekran alabiliyorsunuz.Multımedya bilgi ekranı kullanışlı ve modern araç ile ilgili tüm bilgileri buradan takip edebiliyorsununuz.Sürüş esnasında biraz uzak kalan ekranı kullanmak zor olsada, vites bölümünün sağ kısmına yerleştirilen joystıck kumanda ile kullanımınızı kolaylaştırmakla beraber dikkatinizin dağılmasını engelliyor.Genel olarak baktığımda 520i'de ihtiyacınız olan herşey elinizin altında bulunuyor.Eşya saklama ve koyma gözleri açısından yeterli hacmi sunuyor,arka koltuklara geçtiğimde(1.80)baş ve diz mesefasi yeterli hacmi sunuyor,havalandırma kanalları bulunsada bu sınıfdaki bir araç için öndekilerden bağımsız bir klima ayarlama butonu beklerdim.Örneğin D segmentindeki Superb'de ve Passat'da olan özelliğin 520İ'de olmaması eksik yönlerinden.
520İ ile yola çıktığımda kasa ağırlığı,motor ve şanzımanın uyumlu olduğunu ve rahatlıkla yol aldığını söyleyebilirim.1.6 motor 520i'yi çeker mi çekmez mi diye aklınızda soru işareti kalmasın,ordaki mühendisler ne güne duruyor değil mi ?1.6 motorun 520i'deki gücü ara hızlanmaları ile hızlanmaları makul seviyede,sekiz ileri vites geçişleri hızlı ve sarsıntısız.520'nin en beyendiğim özelliği süspansiyonları oldu taşlı yollar,çukur,kasis vb. geçişlerinde içeride hiçbir rahatsızlık hissetmiyorsunuz.Trafik yoğunluğu gereği fazla üst hızlara çıkamasamda 140km/h kabin içerisinde(müzik kapalı)rüzgar,lastik,yol,motor sesini duymuyorsunuz.520İ'deki sürüş modlarını vites topuzunun sol bitişiğindeki tuş butonları ile değiştirebiliyorsunuz,eco,comfort,sport ve sport plus ile sürüş tarzınıza göre seçim yaparak 520i'nin limitlerini daha iyi anlayabilirsiniz.Sport plus'da %30 ESP sistemini kapayarak belli kaymalara izin veriyor olması hem eğlenceli hemde güvenli yol tutuşuna sahipsiniz.Standart müzik sisteminde fazla yüksek seslere çıkmadığınız zamanlarda kaliteli olduğunu söyleyebilirim,start-stop sistemi motor ısındıkdan sonra sarsıntısız ve hızlı bir şekilde görevini başarılı şekilde gerçekleştiriyor.Geri görüş kamerasının çözünürlüğü başarılı aynı zamanda kuşbakışı görselliği ile dar yerlerde küçük hasarlara karşı önleminizi alıyorsunuz,yanlız daha önce bu genişlikde ve uzunlukda araç kullanmadıysanız alışana kadar dar yollarda ve park yerlerinde ecel terleri döküyorsunuz.
- Silindir Hacmi1592 cc
- Beygir Gücü170 Hp
- Maksimum Tork250 Nm
- 0-100 Km Hızlanma8.7 sn
- Maksimum Hız226 Km/sn
- Şehir İçi Ortalama Tüketim8.7 lt
- Şehir Dışı Ortalama Tüketim5.5 lt
- Karma Yakıt Tüketimi6.7 lt
- Uzunluk4907 mm
- Genişlik1860 mm
- Yükseklik1464 mm
- Bagaj Hacmi520 lt
- Yakıt Deposu70 lt
-
Boş Ağırlık 1690 kg
-
FİYATI 170.519 TL