DİKKAT !!!! KASIRGA GELİYOR !!!

Bazen herşey yolunda gitmeyebilir ,insanoğlluyuz hepimiz sonuçda bir gün mutlu,sinirli,hüzüntülü olabiliyoruz.E sizler sinirliyken öfkenizi nasıl çıkartıyorsunuz ,beni soracak olursanız mutluluğumu ve öfkemi otomobillerden çıkarıyorum.Aman dikkat edin eğer çok öfkelendiğiniz andan itibaren ve  altınızda BMW 320İ 1.6 170 PS var ise yolları kasırgaya çevirebilirsiniz ,her zaman otomobillerinize sevinçli ve mutlu olarak binmenizi dilerim.Eeee söz konusu BMW ise gerisi teferruattır.

320İ'nin dış tasarımından söz edersek nesillerdir kullanılan böbrek ızgaraları ve karakteristik spor tasarımıyla çekiçiliğini sunuyor.Şimdiye kadar üretilen 3 serilerinin içerisindeki en klas versiyonu olduğunu söyleyebilirim.Tabiki dış tasarımda istediğiniz donanım seçenekleri ile Modern,Sport,Luxury versiyonları birbirinden zevkli iç ve dış tasarımlarıyla müşterilerini cezbediyor.

320İ'nin iç tasarımına geçtiğimde premium algısını sürücü koltuğuna oturduğunuzda anlıyabiliyorsunuz.Zenginlikle birlikde zarif ve kaliteli iç tasarımın içerisinde kendinizi keyifli ve mutlu hissediyorsunuz.Gösterge panelli sade tasarımı ile görsel anlamda sorun yaratmıyor,üç kollu direksiyonun üzerindeki tuş takımlarının kullanımı elinizin altında olmasıyla sürüş esnasında dikkatiniz dağılmasını engellemekle birlikde kolaylık sunuyor.Orta bölümdeki multımedya ekranın ekran kalitesi ve işlemcisi başarılı olsada boyut olarak biraz daha büyük olmasını beklerdim,vites kısmının yanına konulan kumada sistemi ile otomobil özelliklerini ayarlamanıza ve diğer multımedya ayarlarınızı yapmanızı sağlıyor.Kaliteli klima ünitesi ve müzik ünitesinde klasik bmw serilerinden aşikar olduğumuz şık tasarım sizleri karşılıyor.Arka koltuklara oturduğumda gayet konforlu yolculuk yapabileceğiniz bir hacim sunuluyor,tabiki bu zengin atmosferi isteğinize göre arka koltuklarda koltuk ısıtma opsiyonunu alabiliyorsunuz yanlız arka yolcular için ayriyetten ayrı klima ünitesinin olmasını beklerdim ama sadece çift havalandırma kanallarının konulmasını tercih etmişler.320İ'nin iç atmosferinde yeterli sayıda eşya saklama ve koyma gözleri bulunuyor. 320İ'nin yol üstündeki marifetleri nelermiş bir bakalım;

Kullandığım 320i serisinin motor gücü 1.6 170 twinpowerturbo 250Nm tork 8 ileri şanzımana sahip.Anahtarsız giriş ve çalıştırmadan sonra kabin içerisinde motor sesini duymuyorsunuz.Yolla çıktığımızda bmw'nin meşhur dillere destan şanzıman sistemi ve motor ikilisi olarak başarılı şekilde yollara meydan okuyor.8 ileri vites sayesinde şehir içi yasal hız limitleri içerisinde kullanırsanız sizi alt devirlerde tutarak yakıt ekonemisine katkıda bulunuyor bununla birlikde iç kabinde motor,rüzgar ve yol sesinin olmaması muhteşem.Tabi ki bu avantajın yanı sıra sizin kullanış stilinize göre seçilen modlarında etkisi oluyor.320İ serisinde dört çeşit sürüş modu bulunuyor,eco,comfort,sport,sport plus olarak trafik durumu ve ruh halinize göre 320 serisini isteğinize göre sürebiliyorsunuz.Modlardan kısaca mahsetmek gerekirsek eco modunda ise gaz pedalının hassasiyetini azaltarak tamamen tepkileri geçiktiryor ve alt devirlerde tutuyor ,comfort'da ise gaz tepkileri biraz daha hissiyatlı oluyor ,sport modunda ise gaz tepkileri hassaslaşıyor ve üst devirlerde gezerek bmw'nizin tadını çıkartıyorsunuz,sport plus'da ise kendi sürüş stilinizi oluşturabiliyorsunuz.Her ne kadar spor tarzında kullanıp mutlu ve heyecanlı olsanızda benzin istasyonun yolunu tutuğunuzda yüzünüzün ifadesinin değiştiğini tahmin edebiliyorum.Birazda performaslı kullanalım 320i serisini comfort modundan,sport moda geçtiğinizde roket etkisini hissedebiliyorsunuz sizi adeta koltuğunuza yapıştırıyor.320i'nin güçlü motor ve tork bandı spor kullanımlarda tadı damağınızda kalıyor,kısaca 1.6 motorların içerisindeki en güçlü motor olduğunu kağıt üstündeki verilerden ziyade yol üstünde bizat şahit oluyorsunuz.320i'de hangi ara kalktıkdan sonra 100 km/s hıza geldiğimi anlamak için ancak gösterge panelline bakmam gerekiyor,gerek motoru gerek şanzıman sistemi ile ara hızlanmaları ve hızlanmaları tahmin etmek oldukça güç.0-100km/s sadece 7.6 sn ulaşabiliyorsunuz,maksımum süratı ise 230 km/s.Aynı şekilde 230 km/s hıza çok kolaylıkla ulaşabileceğiniz 320İ serisinde herhangi bir tedirginlik,endişe durumu yaşamıyorsunuz güvenli yol tutuşu ile güvenlik ekipmanlarıyla kendinizi güvende hissediyorsunuz.Yüksek süratlarda yol sesi neredeyse iç kabinde duymuyorsunuz, heyecan verici motor sesini dinlemek zevkli ,ama 140 km/s sonra gelen rüzgar sesini iç kabinde duymaya başlıyorsunuz buda biraz keyfinizi kaçmasına neden oluyor.. 190-200km/s hızları limitinde ani şerit değişimlerinde 320İ'de arkadan veya önden kopmalar meydana gelmeden yolunuza devam ediyorsunuz,tabiki bu denemeleri trafiğe kapalı alanlarda yapıyoruz değil mi ! arkadaşlar ve sadece 320i serisinin yoldaki dinamik yol tutuşunu denemek için bir kereye mahsuz veya mecvur kaldığımız durumlarda nasıl tepkilerle karşı karşıya kalacağımız durumlarda ne gibi tepkilere maruz kalacağımızı test etmek amacıyla deniyoruz.Malum burası Türkiye her ne kadar çift şeritli yolda veya otobanda gitsenizde sağ şeridin boş olmasına rahmen 80-90km/s hızlarla giden kamyon,otobüs,otomobillere çokca şahit olduğum için sizlere kısa bir uyarı mesajı vermek istiyorum.Otoyol hız limitleri içerisinde 120km/s ani fren yaptığımda kısa sürede durmasıyla birlikde yine önden ve arkadan kopmaların olmadığını görüyorum gayet stabil şekilde duruyor ,tabi ki bu fren mesefelerinin hızınızın süratına göre artıp veya düşeceğini bilmeyeniniz yokdur sanırım,lütfen sportif sürüşlerinizde yol durumunu,hava durumunu,göz önünde bulundurun bunların dışında reflekslerinizin ve ani durumlarda ne yapabileceğinizi hızlı pratik bir şekilde düşünüp yapabilmelisiniz.Eğer çok fazla yüksek süratlardan hoşlanmıyorsanız ,drift tarzı sürüşleri daha çok seviyorsanız 320i serisiyle drift tarzı sürüşleri gerçekleştirebiliyorsunuz.Şimdiye kadar sürdüğüm en zevkli ve keyifli otomobillerden bir tanesiydi BMW 320İ serisi.

Silindir hacmi (cm3)                        1598
Güç (bg)/Güç devir (devir/dak)       170 / 4800
Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak)   250 / 1500
 
Yakıt tüketimi
Şehir içi (lt/100 km)   7,3
Şehir dışı (lt/100 km) 4,4
Ortalama (lt/100 km) 5,4
Depo hacmi (lt)          60
 
Azami hız (km/sa)                  230
Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn)   7,6
Fiyatı                                     128.160 tl
 
                                                              Bir başka test görüşmek üzere esen kalın.
                                                                         Oğuzhan GÜNEY