CİTRÖEN DS4 1.6 e-HDİ DSPORT
Citröen DS4 tasarım çizgilerini coupe ile sportif karışım çizgilerini ilk bakışda hoş gözüksede,tasarımdaki esnetik çizgilerin detayları kullanışlılığını zedeleyebiliyor.
DS4’ün içersine geçtiğimde dış tasarımdaki esnetik ve sportif yapısını yansıtmadığını,klasik C4 ile hemen hemen aynı tasarım komsettinin olması demode görünüm sergiliyor.DS4’ün en belirgi detay sportif koltuk tasarımıyla hem konforu hemde sportifliğini yansıtıyor.Gösterge panelline baktığımda anoloğ gösterge ile beraber dijital gösterge kullanımı güzel olsada renk efekleri eski çağları anımsatıyor.Dört kollu direksiyon tasarımını DS4’de hiç uyumlu olmadığı gibi fonksiyonellik açısından da zorluk çekebiliyorsunuz.Mahzeme kalitesine göz gezdirdiğimde ise heyecan ve merak uyandırmadığı gibi kullanılan mahzemelerinde fazla kaliteli olmadığını gözlemliyorum.Ön cam yapısının normal tavan seviyesinden biraz daha uzun tutarak DS4’ün iç mekanını ferah görünmesini sağlıyor,aynı zamanda güneşden korunmak istediğinizde ise ön bölümdeki güneşliklerin sürgülü olmasının avantajıyla istediğiniz şekilde kullanabiliyorsunuz.DS4’de eşya saklama yerleri fazla olmasa da derin haznesiyle ihtiyaçlarınızı karşılıyor,ön kol dayamanın içerisinde yer alan 230 V soket girişinin olması DS4’den beklenmediğim bir özellik sunuyor olması sevindirici bir durum .Arka koltuklara giriş ve çıkışlar sırasında coupe ve sportif tasarımındaki detaylardan dolayı biraz zorluk çekebiliyorsunuz.Neyse ki 1,80 boyundan uzun değilseniz arka koltuklarda rahatlıkla yolculuk yapabilirsiniz,tasarımdaki negatif yönlerinden biride arka camların açılmıyor olması.Arka koltuklarda yolcular için havalandırma kanalları bulunmuyor olsada 12Voltluk soket girişi ve külük sunuluyor.
DS4 ile yola çıkıyoruz,sustalı anahtarı görüdüğümde ve çağ dışı dizel motorunun sesini duymamla morelimin bozulduğunu belirtmek isterim,sonuçda 90.000TL fiyat seviyesine sahip bir otomobilden bu tür manzaralarla karşılaşmak hiç hoş bir durum değil.Yola çıktığım anda motor ve yarı otamatik şanzımanın uyumsuz olduğunu,gaz pedalına dokunduğunuz anda anlıyorsunuz.Şehir içlerindeki park manevralarında ve düşük hızlarda direksiyon hassasiyeti ağır kalıyor.Vites geçişlerinde yığılmaların olduğunu ve yavaş kaldığını gözlemliyorum,vites değişimi sırsında yığılmaları ve sarsıntıları biraz azaltmak istiyorsanız direksiyon arkasındaki kulakçıklar ile biraz daha konforlu seyehat edebiliyorsunuz. DS4 yalıtım seviyesinin çok başarılı olduğunu söylemek isterdim ama maalesef değil,motor sesini alt devirlerden itibaren duyabiliyorsunuz,rüzgar sesini de 90 km/s hızı geçtikden sonra duymaya başlıyorsunuz.Süspansiyonları ise sportif karekterine uygun sert süspansiyon kullanıldığı için bozuk yollarda çukur,kasis vb. geçişlerde konforunuzu düşürüyor.Aynı zamanda bozuk satırlı yollarda iç aksamdaki plastiklerden seslerin gelmesi keyfinizi kaçırabiliyor.DS4 fiyatı,sürüş zevki ve konfor göz önünde bulundurduğumda daha mantıklı seçimlerin olabileceğini düşünüyorum.Örneğin Alfa Romeo Guiletta’yı sürüş zevki,performansı,konforundan dolayı DS4’den daha başarılı bir otomobil olduğundan yanayım.
Motor Gücü : 115 HP/3600dd
Max Tork : 270Nm /1750dd
Boş Ağırlığı : 1300 kg
Bagaj Hacmi : 359 Lt
0-100 : 11.3 sn
Max hız : 190km/s
Şehir içi Y.T : 4.8 lt
Şehir Dışı Y.T: 4.1 lt
Ortalama Y.T : 4.4 lt
FİYAT : 90.250 TL