BMW 418İ GRANDCOUPE

Bmw'nin ülkemize getirdiği coupe tasarıma sahip 4 serisini üç farklı komsept ile alabiliyorsunuz.Cabrıo,tek kapılı ve dört kapılı secenekleri ile kullanıcı kitlesini isteklerini tamamlıyor.Ülkemizde vergi fiyatlandırılmasıyla 4 serisinin içlerinden en uygun fiyatlandırılmayla satılan 418İ modelli.418i'nin kaputunun altında 1.5 lt'lik 3 silindirli 136 PS 220Nm tork güce sahip.4 serisinin ön tasarımına ilk baktığımda kardeşi 3 serisindeki tasarım hatlarının benzerliğini ta ki yan ve arka profilden baktığımda ise 3 serisinden daha sportif ve akıcı hatlara sahip olduğunu görüyorum.Yan profilden tasarıma baktığımda 4 serisinin sportif,keskin hatlarını daha net görebiliyorum.Çamurluk içerisine yerleştirilen hava girişleri,ön kaputun hafif dışa çıkık tasarımıyla birlikte tavanın bagaj bölümüne doğru alçaltılarak ve ön çamurluk tan,arka stop lambalarına kadar derin çizgisi ile atletik bir coupe otomobil hatları ortaya çıkıyor.Gelelim arka profilden 4 serisinin bakışına ilk izlenimim çıkıntılı geniş yanal hatlara sahip,kızgın far yapısı ve köpekbalığı süzgeci anteni ile sportif tasarım çizgilerini devam ettirse de 418i'deki tek egzoz çıkışı bu güzel tasarımda küçük bir kusura neden olduğunu düşünüyorum.

4 serisini içerisine geçerken kapıların çıtasız olması,coupe otomobillerin olmazsa olmazlarındadır.Sürücü koltuğuna geçtiğimde Bmw’nin geleneksel ön konsol tasarımını 4 serisinde de görüyorum,her ne kadar modern,kaliteli mahzemeler kullanılsa da yeni bir seri otomobilde geleneksel hatları görmeniz heyecan ve yenilik arayanlar için pek memlun edici olmayacağını belirtmeliyim.Eğer Spor,coupe tasarımdaki 4 serisini M paket olarak alırsanız,iç atmosferde bu durumu daha iyi yaşaya biliyorsunuz,spor üç direksiyon,spor koltuklar,ön konsol kısmından,arka kapı içlerine kadar devam eden kırmızı kuşak çizgisi ile 4 serisindeki genel karakterini sürücüsüne ve yolcularına yansıtıyor.Yeni 4 serisinin içerisinde ne gibi değişikler olsaydı daha çekiçi bir hal alırdı,mesela gösterge panelli analoğ tasarımlı ve sade,burada bmw’nin hayalet ekran ile adlandırdığı dijital gösterge panelini kullanabilirdi.Orta konsol sürücü odaklı olsada m pakette bu açıyı biraz daha arttırıp içeride daha sportif bir otomobil olduğu belirlenirdi.Multımedya ekranda da boyutsal olarak yada müzik sistemi ünitesi kaldırılarak tablet tarzı dokunmatik ekran ile yenilikçi,modern bir görsellik ortaya çıkardı.Tabi ki bunlar maliyet artışını etkileyecek di,ama yeni bir coupe tasarıma sahip otomobilin içinde heyecanlandırıcı,yeni bir tasarım yoksa fazla meraklı,çekiçi bir hal almayacakdır.Arka koltuklara oturduğumda (1.75) diz mesafesi konforlu seyehat etmenizi sağlasa da,baş mesafesinin sınırlı olduğunu söylemeliyim.Arka yolcular için havalandırma kanalları bulunuyor,ayrıca rahat bir yolculuk geçirmek istiyorsanız arka koltuklarda iki kişi konforlu olarak seyehat edebiliyor.Bagaj kapağı arka cam ile bir bütün olarak açıldığında geniş yükleme alanı ve hacmi ile (m3) 0.480 / 1.300 kapasitesi sunuyor.Şimdi yola çıkma vakti,BMW yeni 4 serisini yolcularını ve sürücüsüne neler hissettirecek acaba.

Kullanacağım 4 serisi motor hacimlerine göre en düşük 1.5 136 PS 220Nm torku tercih etmemin sebebini eminim hepiniz biliyorsunuz,4 serisine sahip olabileceğiniz en avantajlı seçenek için güzel bir tercih,peki neden tabi ki bu sizin coupe otomobilden ne beklentide olduğunuza bağlı.Tasarım,konfor,güvenli yol tutuşu ve aşırı vergi bandına girmeyen spor otomobil istiyorsanız güzel bir tercih olabilir.Eğer performans tutkunu biriyseniz 418i’nin sizi mutlu etmeyeceğini şimdiden söyleyeyim.418İ’yi eğer daha önce bir başka BMW serisi kullandıysanız,418’i yi kullanmak da herhangi bir olumsuzluk yaşamıyacaksınız.Yola çıktığımda diğer serilerde olduğu gibi 418’in sürüş modlarıyla eco,comfort,sport,sport plus gibi istediğiniz tercihi seçerek 418’in sürüş dinamiklerini daha iyi hissedip,otomobile hakim olabiliyorsunuz.Normal sürüşlerde ben comfort modunda kullanmayı terci ettim, bu süreç içerisinde normal seyir hızlarda kabin yalıtımı başarılı,yolcularına konforlu bir yolculuk sunuyor.Bu modelde diğer bmw serilerinin bir çoğunda olduğu gibi zdf şanzımana sahip,8 ileri tam otamatik şanzıman ve 3 silindirli motor hacmine sahip olsa bile gayet keyifli ve akıcı bir yol tutuşu olan 418İ’de hissedebiliyorsunuz.Aklınızda 3 silindirli motor hakkında olumsuz düşünceler bence kesinlikle olmasın,herhangi dezavantaj oluşturmuyor ve eğer daha önce 3 silindirli başka otomobil kullandıysanız kalkışlarda ve durma noktasına geldiğiniz anda motorda titreşimler olduğunu gözlemlemişsinizdir.Kısaca söylemem gerekirse 418i’de 3 silindirli motor hacminin olduğunu ancak kataloğ değerlerine baktığınızda anlayabilirsiniz.Spor kullanımda farklı sürüş seçenekleri sunuluyor,ister vites üzerinde manuel olarak,isterseniz direksiyon arkasındaki kulakçıklarla sürüş kontrolünüzü sağlıyorsunuz.1.5 motor ve üç silindirli bir motara göre makul bir performans 418İ sizlere sunuyor,kısaca 0-100 aralığındaki hızlanmaya baktığımda 9.6 sn hiç de azımsanmayacak bir değer değil,bu değerleri çoğu 1.4-1.6 motor hacmindeki 4 silindirli bazınotomobillerde hızlanma süresi 9.6 sn üzerine çıkıyor. 1.5 3 silindirli motor için gayet başarılı bir zamanlama.Spor kullanımında keyifli sürüş dinamikleri ile güvenli ve zevkli sürüş gerçekleştiriyorsunuz burada performansının önemli bir başarısını zdf 8 ileri şanzımana borçluyuz.Spor moda gaz,direksiyon ,şanzıman tepkilerini yolda daha iyi hissedebiliyorsunuz buda BMW’nin sürüş dinamiklerinin ne kadar başarılı olduğunun  bir belirtisi. Arkadan itişli uygun motor hacmine sahip 418İ’nin kullanımı oldukça keyifli eğer bu spor coupe otomobille biraz daha adranelinin keyfini çıkarmak istiyorsanız sport plus moduna alıp virajlı yollarda 418İ’nin arkasıyla oynamıza izin veriyor,abartıya kaçmamak şartıyla bmw belli bir kayma açısına kadar size müsaade ediyor.418İ için genel olararak toparlamam gerekirse spor coupe tasarım,uygun vergi dilimindeki motor hacmi,aşırı bir performans beklentisi olmayan keyifli şürüş dinamikleri sunan,güvenli coupe tasarımlı BMW 418i’yi tavsiye ederim.

 

    BİR BAŞKA TESTE GÖRÜŞMEK ÜZERE ESEN KALIN.

                                                              OĞUZHAN GÜNEY

2015 Yeni BMW 418i Gran Coupe Teknik Özellikleri
Motor: 1.5 lt 3 silindirli 136 ps 220 nm tork (turbo benzinli)
Performans: 0-100 km/s: 9.6 saniye – Maksimum hız: 210 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 6.5 / 4.5 / 5.2 / 122 g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4683 mm / 1389 mm / 1825 mm
Bagaj Hacmi: 560 lt
Boş Ağırlık: 1560 kg