MAKYAJLI BMW 116d SPORT PLUS
Fiyat,yol tutuşu,performansı,konfor ve ekonomisiyle makyajlı BMW 1 serisi dizel ve otomatik seçeneğiyle rakiplerine meydan okuyor.
Makyajlanan 1serisinde ufak değişimler olsada,yeni tasarımıyla daha keskin ve sportif hatlara sahip olmasıyla çekici bir görsellik sunuyor.
İç tasarımına değinmek gerikerse,makyajsız versiyonundan farksız olduğunu görüyorum.Yinede ufak değişimlerin olmasını beklerdim,mesela direksiyon ve gösterge panellinde değişiklikler yapılarak küçük bir fark olabilirdi.Yinede sırf dış tasarımdaki değişimi için 1 serisini almanız için yetiyor.Bmw'nin hemen hemen bütün serilerinde görmeye alışkın olduğumuz ön panel tasarımını 1 serisinde görebiliyorsunuz.Sürücü koltuğuna geçtiğimde koltuk tasarımını beyendiğimi ve ergonomik oturma pozisyonuyla konforlu bir seyehat gerçekleştirebilirsiniz.Nedense 1 serisinde'ki direksiyon simidini kaba bulduğumu onun yerine daha karekterine uygun nazik ve sportif bir direksiyon simidinin olmasını isterdim,eğer sizde benim gibi düşünüyorsanız opsiyonel olarak sportif direksiyon simidini ekletebiliyorsunuz.Gösterge panelli sade ve okunaklı yanlız kaba direksiyonun bu arada bir dezavantjınıda belirtmek istiyorum,iki gösterge panellinin orta alt kısmına yerleştirilen yol bilgisiyarını görmeniz için iki seçeneğiniz bulunuyor.Ya koltuğunuzu yükseltmelisiniz yada direksiyon simidi aşağıya indirmeniz gerekiyor,bu sıkıntının makyajla birlikde düzeltilmesi gereken önemli kısımlardan olması gerektiğini düşünüyorum.
Orta kısma yerleştirilen multimedya bilgi ekranın işlemcisi ve grafik kalitesini başarılı buldum.Alt kısımlarda yer alan müzik ve klima ünitesinin bulunduğu kısım kaliteli,yanlız multimedya ekranın grafik kalitesiyle,gösterge panellinin,yol bilgisiyarının ve klima ünitesinde yer alan kırmızı ambiansın yerine açık mavi tonlarının daha güzel görsel efekt sunacakdır.1 serisinde yeterli seviyede eşya koyma ve saklama gözleri bulunuyor,mahzeme kalitesi ezeli rakipleri Mercedez-Benz A serisi ,Volvo V40 ve Audi A3 kıyaslandığında orta seviyede olduğunu düşünüyorum.Arka koltuklara oturduğumda 1,75 boyundan uzun olan yolcuların seyehat sırasında memlun olacaklarını sanmıyorum.Orta kısımda bulunan heybetli şaft tünelini bulunması ,orta koltukdaki yolcu için yorucu bir yolculuk gerçekleştirecekdir.
1 serisiyle sürüş zamanı ; kullanacağımız model 116d versiyonu 116 bg /4000dd ,270Nm/1750-2250dd güce sahip 8 ileri steptronic şanzıman,dizel motora sahiptir.
Dizel motora sAhip olmasına rahmen motor sesini içeride duymuyorsunuz,yolla çıktığımda motor ve şanzıman ikilisini başarılı buldum.Vites geçişleri sarsıntısız,hızlı ara hızlanmalarda herhangi yığılma olmadığı gibi seri olduğunu bellirtmek isterim.Trafik yoğunluğundan dolayı üst hızlara çıkamasakda 120-125km/h motor,yol,rüzgar sesini duymuyorsunuz.Sürüş modlarının sunulmasıyla isteğinize bağlı seçim yaparak (sport,eco,comfort) sürüşünüzün daha zevkli geçmesini sağlıyorsunuz.Şürüş esnasında multımedya bilgi ekranından ulaşımınızı elinizin altındaki joystick kumandadan ulaşarak dikkatinizin dağılmasını engelliyor.Müzik sisteminin standart ses çıkış kalitesi başarılı ve keyifle dinleyebiliyorsunuz.Rakipleriyle kıyasladığımda 1 serisini öne çıkaran etkenler ;çekiçi,sportif dış tasarım,sade ve şık iç tasarım,dizel 8 ileri steptronic şanzıman ile uygun fiYatlı premium model olması.
Motor
Silindir hacmi (cm3) 1496
Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) 116 / 4000
Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) 270 / 1750–2250
Yakıt tüketimi
Şehir içi (lt/100 km) 3,9
Şehir dışı (lt/100 km) 3,1
Ortalama (lt/100 km) 3,4
Depo hacmi (lt) 52
CO2 emisyonu (gr/km) 89
Azami hız (km/sa) 195
Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) 10,4
Ağırlık (kg) EC 1395
Bagaj hacmi (m3) 0,360-1,200
Fiyat 103.624 TL