AUDI Q3 1.4 TFSI

Audi ailesinin Suv segmentinin başlangıçı olan Q3 inceliyoruz.Ön tasarımı geniş panjur çercevesi,ön tampondaki çizgisel tasarımı ve ön far grublarıyla dinamik bir görüntü oluşturuyor.Yan tasarımındaki çizgilerin ön farlardan başlayarak gelen ve Q3'ün hatların çıkaran çizginin arka stop lambalarına kadar devam ediyor.İkinci çizginin kavisli hatlarıyla otomobillin renginde gölgelendirme yaparak renginizin iki farklı tonda yansıtma yapıyor ve görsel olarak şık bir görüntü ortaya çıkıyor.Son  olarak çamurluk,kapı marşmiyelleri ve tampon altlarında kullanılan mat plastik kaplamalar ile Q3'ün suv segmentinin belirtilerini taşıyor.Arka tasarımdaki tavan spoyleri,keskin far tasarımı ve çift çıkışlı egzozu ile sportif bir görüntüsüyle dinamik,modern hatlarıyla şık görünen bir otomobil.
 
Bu güzel görünümlü Q3'ün içerisine geçtiğimde iç tasarımın ve kullanılan mahzeme kalitesini Audi'ye yakıştıramadığım bir tasarım ile karşı karşıyayım.Sanırım Audi Q3'ü üvey evlat olarak nitelendirmiş.Neyse umarım,makyajlı ve yeni kasasında daha kaliteli bir iç tasarım kullanır,ama bu tasarım ve kullanılan mahzemeler ile aşırı bir fiyat politakasına sahip Q3'ün rakiplerine karşı işi bir hayli zor olacağını düşünüyorum.Yüksek oturma pozisyonu ve ferah iç hacmiyle küçük suv otomobillin izlerini taşıyor.Anolog tasarımlı sade ve takip etmesi kolay olan analog gösterge panelliyle,üç kollu direksiyon simidinin üzerindeki az sayıdaki tuş takımlarını kullanımlarda rahatlıkla erişebiliyorsunuz.Q3'de küçük bir süpriz sizleri bekliyor,konsol üstüne yerleştirilen kapalı bir göz bulunuyor açmadan önce eşya saklama gözü olduğunu düşünürken oda ne içinden ekran çıktı.Multımedya ekranı bu göz haznesine yerleştirilmiş,kenidiniz istediğinizde manuel olarak elinizle açıp,kapayabiliyorsunuz.Multımedya ekranın içerik özellikleri diğer Audi serileriyle aynı ve içerik ayarlarına sahip erişiminiz kolay olsada,multımedya ekranı kullanmak pekde kolay değil.Diğer Audi serilerinde multımedya ekranı kullanmak için elinizin altında bulunan joystıck kumanda vasıtasıyla ekrana erişim ve kullanımı oldukça kolaydı.Q3'de ise maalesef bu sistem bulunmuyor,multımedya özelliklerini kullanmak için,orta paneldeki radyo ile ekran ayarlarını kontrol edebileceğiniz ünitede aynı kumanda ünitesinde hem radyo hemde multımedya ekranını alışına kadar kullanma zamanı içerisinde zorluk çekiyorsunuz ve kullanırken yanlış bir işlem yapmamak için sürüş esnasında gözünüzü yoldan ayırarak,orta paneldeki karışık kumanda ünitesinde nereye basacağınız bulmak zorundasınız.Bu kumanda panellinin bazı avantajı ise sd kart girişlerinin ve cd girişlerinin elinizin altında olması,bence bu sistem yerine elinizin altınızda joystıck bir yardımcı ünitenin olmasını daha çok isterdim.Kısaca Q3'ün içerisini kullanışsız buldum,Audi bu modellinde beklentilerin altında kalmış.Hemen bu karışık kumanda panellinin altında park sensörlerini,esp ve start-stop özelliğini devre dışı açıp,kapatma ünitesini yerleştirilmiş ayrıca ekstra alacağınız özelliklerin kumanda ünitesi bu boş alanlara yerleştiriliyor.İdeal sürüş pozisyonunda ortalama boylarda birisiyseniz orta panelle ve çift yönlü klima ünitesine erişiminizi rahatlıkla sağlıyorsunuz.Eşya saklama gözleri tatminkar ve bazı saklama gözlerinde kadife kaplamalar ile koyduğunuz eşyaların sen çıkarmasını önleyerek güzel düşünülmüş bir detay.Arka koltuklara geçtiğiminde çift havalandırma kanalları ve 12Volt'luk soket girişi bulunuyor ,(1.75)diz ve baş mesafesi yeterli hacim sunuyor.Yinede arka koltuklarda üç kişilik seyahatlerde omuz genişliği ve orta bölümdeki şaft tüneliyle,orta sıradaki yolcu için seyehat pekde konforlu olmayacakdır.

Şimdi yola çıkma zamanı,kullanacağım Q3'de 1.4 TFSI 150PS ünite ve 6 ileri S-tronıc şanzıman ile keyifli bir sürüş yapma umuduyla yollara çıkıyorum.Yolla çıktığımda Q3'ün süspansiyon ve darbe emişlerini test etme imkanım oldu,bozuk yollarda,kasis,tümsek vb. geçişlerde sessiz ve mınımum darbe emişleriyle konforlu bir yolculuğun başlangıçını yapıyorum.Sakin kullanımlarda keyifli ve konforlu bir yolculuk sunan Q3'de izalasyon yalıtımı olarak başarılı sonuçlar çıkarıyor,vites geçişleri akıcı ve sarsıntısız.Ara hızlanmalarda ve ani hızlanmalarda keyif veren sürüşleri ile atik bir kullanım gerçekleştiriyorsunuz.Performanslı kullanımlarda çeşitli seçenekler sunuyor,bunlardan bir tanesi vites üzerinden manuel değişim yaparak,diğeri ise direksiyon arkasındaki kulakçıklar ile performanslı sürüşlerde daha zevkli kullanım gerçekleştiriyorsunuz.Ben her ikisinide denedim ama direksiyon arkasındaki kulakçıkları kulanmak daha zevkli geldi,kulakçıkları anında tepki vermesi ile performans kaybınızı minımum seviyelere indiriyorsunuz.Spor kullanımlarda üst devirlerde içeren gelen motor sesi ile gaz ve direksiyon tepkileri normal sürüşlere göre daha tepkili oluyor ve yola daha hakim oluyorsunuz.Performans olarak 1.4 150 PS güçü tamamını size yaşatabiliyor olan Q3 ile sakin kullanmak istemeyeceksiniz.Ara va ani hızlanmalarda aerodinamik tasarımı,ağırlığı ve motor hacmi,gücüyle birlikde başarılı bir performansa sahip Q3 yüksek hızlara ulaşmak için çok beklemiyorsunuz ve yüksek hızlarda yol tutuşu başarılı olan,sürücüsüne,yolcularına hissettirmemekle birlikde güven veriyor.Yüksek hızlarda ve suv tarzı bir otomobil olarak oldukça başarılı bir izalosyona sahip,evet Q3'in iç kalitesi diğer Audi'lere göre düşük bulsamda,yol tutuşu ve performansıyla eleştirmek haksızlık olur.Eğer iç tasarımına çok takılmayan biriyseniz,sizin için dış tasarımı ve yol tutuşu daha öncelikliyse Audi Q3 uygun vergi dilimindeki motoru,güvenli performansı ve yol tutuşuyla sizin isteklerinizi karşılayabilecek küçük suv bir otomobil.
 
Şehir İçi Tüketim 8,3 l/100km.
Şehir Dışı Tüketim 5,8 l/100km.
Ortalama Tüketim 7 l/100km.
Şanzıman 6 S tronic ileri Otomatik
Ağırlık 1480 Kg
CO2 Emisyon Değeri 145 g/km
Maksimum Hız 200 km/saat
Hızlanma (0 – 100 km/s) 8.9 saniye