ALFA ROMEO GIULETTA DISTINCTIVE 1.4 TB MULTIAIR 170HP TCT



Gıuletta'nın iç atmosferinde durumlar nasıl diyorsanız,dış tasarımdaki sportifliğini iç tasarımına yansıtığını görebiliyorum.İç kabinde kullanılan krom parçalar ile çift rengin konbinasyon edilmesi kaliteyi ve asaaleti temsil ettiğini düşünüyorum.Tabiki zengin görselliğin içerisinde eksik bulduğum yanları oldu neler mi ?İlk önce direksiyonunda başlamam gerekiyor bu kadar kaba bir direksiyonu gıuletta'ya yakıştıramadım sanki ticari araç mı süreceğiz olmamış bu direksiyon hemen değiştirin.Bu kaba direksiyonun yerine sportif tasarımına yakışan zarif spor üç kollu direksiyonun olmasını gıuletta'da da beklerdim.Bir eleştirye maruz kalan yer ise ön kol dayama kısmı sanki üretimin son aşamasında fark edilip fazla hacmi ve işlevi olmayan ayriyetden sürüş konforunuzu etkileyen küçük kol dayamının takılması görsel anlamda güzel gözükmemekle birlikde kullanım sırasında eziyet çekmeniz ise çabası.Kol dayamının altına konulan mekanik el freni ve bardakların kullanımında etkilemesi konforunuzun düşmesine neden oluyor.Arka koltuklara geçtiğimde ise uzun boylular için epey işgenceli bir yolculuk geçireceklerini şimdiden belirteyim.Size önerim eğer gıuletta almayı planlıyorsanız kesinlikle elektrikli cam tavan almanız, her ne kadar ic tasarımda çeşitli aksesuarlara yer verilsede basık olan tavan yapısının içinizin daralmasına yol açacakdır o yüzden cam tavanı öneriyorum.Arka yolcular için bir adet orta bölümde havalandırma kanalı yerleştirilmiş.Bagaj yükleme alanı için derin bir hazne bulunuyor, kapastesi ise 350lt bir yükleme alanı sunuyor.Haydi şimdi Gıuletta'nın sürüşüne geçelim.
Anlaşılan Gıuletta sadece tasarımına önem vermiş hayla anahtarsız giriş ve çalıştırmamanın gıuletta'da da olmaması eksik yönlerinden biri,kumaş koltuklarda herhangi ergonomik sorun görünmüyor.Motoru çalıştırdığımda ilk dikkatimi ve hoşuma giden özelliği ise gösterge panellinin sizi selam vermesi,TCT şanzımalı gıulettada sürüşe geçmeden önce mekanik el frenini indirmeniz gerekiyor aklı beş karış havada gıuellata ne deyeyim,çoğu rakiplerin bu işlemleri otamatik olarak yapıyor.Gıuletta küçük hacimli aşırı beslemeli turbo motoru kendinden büyük işlere kalkıştığını gaz pedalına dokunduğunuz andan itibaren anlıyorsunuz.Alt devirlerde ideal ve akıcı olan gidiş hattı taki devriniz 2500d/d geldiği andan itibaren gıuletta'nın evrim geçirdiğini gözlerinizle görebiliyorsunuz.O sakin karekterik yapısının altında meher hırçın ve saldırgan bir aslan yatıyormuşda haberimiz yokmuş ooooooooo ama alahım koltuğa yapıştım,göz bebeklerim büyüdü etrafa adeta meydan okuyorum.Bu aslanı yatıştırmak bir hayli bizi uğraştıracak anlaşılan,gıuletta'nın akıcı ve seri gidiş hattını ancak gösterge ibresinden anlayabiliyorsunuz.Gıuletta ile 0-100 değerine ulaşmanız çok cabuk gerçekleşiyor,aynı şey üst hızlar içinde geçerli tabi yanlız yüksek hızlarda 130km/s başlayan rüzgar sesi rakipleriyle kıyasladığımda gerçekden başarılı olduğunun kararını veriyorum yinede bu seri hızlanmayı ve yüksek hızlara çıkmayı güvenli frenlerine borçluyum.TCT şanzımanın DSG'ye nazaran daha akıçı ve devir çeviri yapısının olduğunu belirtimek isterim,bir artı yönü ise gıuletta'nın kocamannn direksiyonun arkasındaki f1 vites kulakçıklarının bulunmasıyla daha sportif ve kontrollü tamamen sende olması, sürüş keyfine keyif katan yanlarından biri.Gıuletta'nın büyük kozlarından biri ise üç çeşit sürüş modlarının standart olarak sunulması ile rakiplerinden epey üstünlük sağladığını söyleyebilirim.Orta bölümde yer alan bilgi ekranın işlemci ve grafik efekleri hızlı ve kaliteli yanlız navigasyon paketini bu aralar alamıyorsunuz,müzik severlere ise kötü haberi vermek zorundayım çok kaliteli bir ses çıkısı maalesef bulunmuyor gerçi bunda canlı müzik orkestrasını dinleyebiliyorsunuz hem keyif alın,hem başınız ağrımasın nasıl mı devriniz maxsımum seviyede tutun :) Gıuletta'yı kısaca özetlemek gerekirse her ortamda sizi mutlu edecek bir otomobil olduğunu belirtmek isterim.EN ÖNEMLİSİ 1.6LT-2.0 LT MOTOR KEYFİNİ 1.4 MULTİAİR 170HP TCT İLE DAHA FAZLASINI UCUZ VERGİ DİLİMİYLE KULANMANIN DAHA KEFİYLİ VE ZEVKLİ OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM.
MOTOR HACMİ : 1368cc
MOTOR GÜÇÜ : 170HP/5500dd
MAX.TORK : 250Nm/2500dd
BOŞ AĞIRLIĞI : 1310 KG
LASTİK EBATI : 225/45R17
MAX.HIZ : 218 KM/S
0-100 : 7.6 SN
ŞEHİR İÇİ Y.T : 6,6LT
ŞEHİR DIŞIY.T : 4,3LT
ORTALAMA : 5,1LT
CO2 : 119
FİYAT : 75.695 TL
DISTINCTIVE STANDART ÖZELLİKLER
DIŞ DONANIMLAR
Krom kaplama cam çerceveleri
Gövde renginde otomatik katlanabilir elektrikli ve ısıtmalı aynalar
17''Sportif hafif alaşımlı jantlar
Arka spoiler
İÇ DONANIMLAR
Elektrikli ön ve arka camlar
Çift yönlü klima
Koyu gri renginde ön panel kaplaması
Prizli sigara kiti
Katlanabilir arka koltuklar
Beyaz ışıklı quadro matrıx ön panel göstergesi
Opak siyah panelli deri direksiyon simidi
Koltuk arkası cepler
Cruıse control
Aliminyum kapı eşik çıtası
Görüş paketi(kararan iç dikiz aynası,yağmur,karanlık,koku sensörü)
Stil paketi(Krom kaplamalı yan aynalar,karartılmış far çerceveleri,siyah iç tavan)
Soğutmalı torpido gözü
Koyu renk arka camlar
GÜVENLİK EKİPMANLARI
Sürücü ve yolcu ön hava yastıkları
Yan hava yastıkları
Perde hava yastıkları
Alfa romeo D.N.A
Araç denge kontrol sistemi
Hıllholder(yokuş kalkış sistemi)
Emniyet kemeri uyarı sistemleri
Ön sis farları
Dış sıcaklık sensörü
Arka park mesafe sensörleri Bir başka teste görüşmek üzere esen kalın
Lastik basınç kontrol sistemi Oğuzhan GÜNEY
ISOFIX çocuk koltuğu bağlantısı teknikoguz@msn.com